شهید سلیمانی الگوی مجسمِ تبعیت از ولایت فقیه است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب گفت: سردار سلیمانی و زندگی او، الگوی مجسم تبعیت از رهبری و ولایت فقیه است.

پروین داداندیش رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره ابعاد شخصیتی شهید حاج قاسم سلیمانی اظهارکرد: سردار سلیمانی در وصیت نامه خودشان خطاب به تمام اقشار جامعه از جمله ساکنان کرمان، خانواده شهدا، جوانان و... یک پیام خاص دارد. این موضوع نشان می‌دهد که سردار سلیمانی خود را بخشی از جامعه می‌داند و دردهای آن را احساس کرده است.

وی افزود: سردار سلیمانی در ابتدای وصیت نامه خود، از این که توانسته است در دوره‌ای زندگی کند که ولی فقیه زمان را درک کند، خدا را شاکر است. این مسئله نیز نشان دهنده این است که سردار سلیمانی همواره به زمان حال آگاه است و از جامعه و مردم جدا نشده است. همچنین رهبری و ولایت فقیه را قبول دارد و نسبت به آن احساس تعهد می‌کند.

داداندیش ادامه داد: سردار سلیمانی همواره بر این موضوع تاکید می‌کرد که باید گوش به فرمان رهبر انقلاب باشیم؛ درواقع سردار سلیمانی و زندگی او، الگوی مجسم تعبیت از رهبری و ولایت فقیه است. به طوری که او در همان سال‌های ابتدایی انقلاب نیز گوش به فرمان حضرت امام(ره)، به جبهه‌های حق علیه باطل شتافت و توانست در آن برهه نیز نقش آفرین باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب با بیان این که سردار سلیمانی هیچ گاه کبر و غرور را به خود راه نداده بود، تصریح کرد: سردار سلیمانی همواره خود را سطح مردم جامعه می‌دانست و از این موضوع نیز هیچگونه ابایی نداشت. حاج قاسم نسبت به این که از کجا آمده و به کجا خواهد رفت، آگاهی و اشراف کامل داشت و می‌دانست در طول دوران زندگی، باید خدمت گذار چه شخصی باشد.

وی در پایان با اشاره به لزوم حرکت دانشجویان در مسیر سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: جریان دانشجویی یکی از چهارپایه اصلی انقلاب اسلامی محسوب می‌شود؛ امروز نیز دانشجویان وظیفه دارند که راه و رسم حاج قاسم را ادامه دهند و نسبت به مسائل جامعه آگاهی لازم را داشته باشند. درواقع دانشجویان باید همواره مراقب جریان‌های انحرافی و نفوذی باشند تا از مسیر اصلی انقلاب اسلامی فاصله نگیرند و با هدف گذاری صحیح، برای توسعه و پیشرفت ایران تلاش کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1086170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =