عدالتخواهی و ظلم‌ستیزی شهید سلیمانی را به چهره‌ فراملی تبدیل کرد/ توزیع کمک‌های مومنانه با عنوان «شهید سلیمانی یاور محرومان»

رئیس شورای هماهنگی معاونین فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان، گفت: عدالتخواهی و ظلم‌ستیزی در جبهه‌های بیرونی شهید سلیمانی را به چهره‌ای فراملی، فرا مرزی و فرامذهبی تبدیل کرده که مرزهای محدود تعصب و وابستگی‌های دنیایی  را در نوردیده  و در قلوب همه  دغدغه مندان جهان اسلام و حتی ملت‌های آزادی خواه دنیا، جای گرفته است.

قباد میمنت آبادی رئیس شورای هماهنگی معاونین فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اظهار کرد: دانشگاه‌ها رسالت تبیین دیدگاه و رویه افراد مکتب ساز را برعهده دارند که سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی می‌تواند به دلیل فراجناحی  و فراملی بودن، داشتن دیدگاه استکبار ستیزی و استضعاف پناهی، مرد میدان عمل بودن و نگاه بلند آرمان گرایی داشتن  به چهره ای مکتب ساز تبدیل شد که افراد همدل فراوانی را حول محور تفکر و مکتب خود جمع کرده است و قطعا اساتید و دانشجویان دانشگاه‌ها می‌توانند در انجام این رسالت و تبیین این تفکرات در صحنه و میدان عمل جدی قرار گیرند.

وی تصریح کرد: امروز و در شرایط فعلی بهترین مسیر حضور جدی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی با تهیه محتوای مناسب و جذاب هنری براساس ذائقه جوانان و نوجوانان کشورمان برای  نهادینه کردن مفاهیم مکتب شهید سلیمانی  و انتقال آن به نسل بعد است.

رئیس شورای هماهنگی معاونین فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان، ادامه داد: برای جلوگیری از تحریف مکتب مقاومت، تبیین، تشریح و فرهنگ سازی در جهت ماندگاری شاخصه‌های مکتب ضروری و مستندسازی  و ثبت و ضبط آثار و اقدامات  برای روشنگری در دادگاه‌ها و عرصه‌های  قابل ارائه در تاریخ  می‌تواند اقدامی کارساز باشد.

میمنت‌آبادی افزود: شاخصه‌های  اصلی مکتب شهید سلیمانی در پویایی و زنده نگه‌داشتن آن سهم بسزایی داشته که می توان در بی ریا و صادق و استوار در مسیر انتخابی، بدون انحراف و عوج  در تفکر و عمل، نداشتن تعصب و جانبداری در حوزه‌های فکری و اعتقادی و به ویژه حرکات و اقدامات جهاد گونه او در فلسطین و عراق، عملیاتی بودن  و داشتن قدرت تصمیم گیری و توان بالای حضور در میدان عمل و جهاد جستجو کرد.

رئیس شورای هماهنگی معاونین فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان، گفت: همچنین دارای قدرت فرماندهی بالا در میدان عمل و اطاعت پذیری، ولایت پذیری و فرمانبری در میدان سربازی و اطاعت از امر رهبری نمونه هایی از شاخصه‌های  شهید سلیمانی است که  مکتب وی را  فعال، پویا، جذاب و موثر کرده که بتواند در لایه‌های روزگار فعلی رهروان فراوان داشته و در تاریخ برای آیندگان درس‌های زیبایی را ثبت کند.

وی اظهار کرد: شهید سلیمانی خود را وقف نظام  و حفظ و استمرار آن را سر لوحه برنامه‌های خود به جهت پیروی از دستورات قرآن و احکام الهی، رسالت پیامبر عظیم الشان اسلام، سیره ائمه معصوم و همچنین توصیه‌های بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی و  قطعا نگاه بلند مقام معظم رهبری برای حفظ و پاسداری از نظام برای تحقق تمدن نوین اسلام دانست.

میمنت‌آبادی ادامه داد: همانطور که گفته شد و لازم است مرتب و مستمر تبیین شود که شهید سلیمانی، مکتب  وی و نیت اقدام و عمل وی فرا تر از مرز و چارچوب مشخصی است سلیمانی محدود به مرز و مجموعه‌ای خاص نبود، عدالتخواهی و ظلم ستیزی وی در جبهه‌های بیرونی شهید قاسم سلیمانی را به چهره‌ای فراملی، فرا مرزی و فرامذهبی تبدیل کرده که مرزهای محدود تعصب و وابستگی‌های دنیایی  را در نوردیده  و در قلوب همه  دغدغه مندان جهان اسلام و حتی ملت‌های آزادی خواه دنیا، جای گرفته است.

رئیس شورای هماهنگی معاونین فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان، تصریح کرد: هر نسلی رسالت دریافت، تبیین، توسعه و حفظ و نشر مفاهیم ارزشی عصر  خود را بر عهده دارد که جوانان دانشگاهی که در مکتب سازی نقش و رسالت دارند پیشگامان این عرصه‌اند و باید در بسط و نظام مند کردن قالبی برای نهادینه کردن مفاهیم و ارزش‌های مکتب شهید سلیمانی از هیچ فرصت و امکانی فرو گذار نکنند.

وی گفت: زمانیکه در جامعه و یا عصری مکتبی پا می‌گیرد ماندگار خواهد شد، اگر به تولیدات فکری و محتوایی مرتبط با مکتب سلیمانی در یک سال گذشته توجه شود، می بینیم  که  شمع فروزان فرهنگ استکبار ستیزی، استقلال خواهی، حضور پر رنگ در شکل گیری تحولات منطقه ای در راستای رسالت مکتب،  فروغی متفاوت، اما روشن، مداوم  و منور است.

میمنت‌آبادی ادامه داد: برای پیگیری بین‌المللی و حقوقی ترور شهید سلیمانی باید دستگاه‌های ذیربط مثل قوه قضاییه، وزارت امور خارجه و نمایندگان حقوقی، رسمی و سیاسی ما در مجامع و موسسات بین‌المللی اقدام قانونی و پی‌گیری جدی داشته باشند اما این نافی حضور نقادانه و قانونمند و مستدل اهل علم و چهره‌های دانشگاهی ما در تبیین و پی گیری این موضوع نیست.

رئیس شورای هماهنگی معاونین فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان، اظهار کرد: در راستای تبیین و توسعه مکتب و تفکر شهید سلیمانی، برنامه‌های معرفت‌افزایی و روشنگرانه دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشو قابل توجه بوده و در دستور کار جدی است که الگوی مبارزه شهید سلیمانی در تاریخ ماندگار شود.

وی ادامه داد: در این راستا سیاست‌های سراسری در حال اجرا و اعمال است که در استان کردستان نیز نشست‌ها و وبینارهای مختلفی توسط حوزه معاونت فرهنگی و دانشجویی، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، بسیج اساتید، دانشجویی و کارمندان، تشکل‌های دانشجویی، کانون‌های تازه تاسیس فرهنگی و نشریات دانشجویی با حضور جدی در فضای مجازی به این مهم پرداخته اند. به عنوان نمونه نشست تخصصی حقوقدانان در وبیناری برای شبیه سازی دادگاه بین المللی ترور شهید سلیمانی در واحد سنندج در سالروز شهادت این بزرگ مرد ماندگار در تاریخ است.

میمنت‌آبادی خاطرنشان کرد: انتشار مقاله، طراحی پوستر، پادکست و یادداشت در محور شهادت شهید سلیمانی و تحرک ویژه در این بخش از جشنواره «از حماسه تا حماسه» و غنای موضوعی آن، نیز  در راستای بزرگداشت برنامه‌های بزرگداشت سالگرد شهید سلیمانی برای پاسداشت مقام و منزلت  آن شهید والا مقام و تبیین نرم افزار مقاومت در همه واحد و مراکز  دانشگاهی، دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان  مورد توجه و اهتمام جدی است. همچنین در واحد سنندج در راستای توزیع کمک‌های مومنانه در مرحله پنجم  در استان  تحت عنوان "شهید سلیمانی  یاور محرومان"  بسته های کمک معیشتی و غذایی به ارزش یکصد و پنجاه میلیون  ریال  توزیع  می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1086194

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =