اختراع ژل گیاهی رفع سوختگی توسط دانش آموز سما بندرعباس

ریاست مراکز فرهنگی آموزشی سما بندرعباس از اختراع ژل گیاهی جهت التیام و رفع سوختگی بر پایه روغن بنه و ذرات نانو نقره (ژل کندر) توسط دانش آموزان دبستان پسرانه سما شعبه یک خبر داد.

احسان محمدی نژاد رئیس دبستان پسرانه سما بندرعباس با اعلام این خبر افزود: دانش آموز مستعد و توانا؛ محمد دولتی پایه ششم دبستان پسرانه غیر دولتی سما (شعبه یک) ناحیه یک و عضو فعال پژوهشسرای دانش آموزی شهید اصغر قاسمی این ناحیه، ژل گیاهی جهت التیام و رفع سوختگی بر پایه روغن بنه و ذرات نانو نقره (ژل کندر) اختراع نمودند و این اختراع به ثبت ملی رساند.

وی ادامه داد: این اختراع  در مهر ماه سال تحصیلی 99-98 با ارائه ایده از سوی محمد دولتی و بتول رضایی نژادآموزگار و راهنمای این دانش آموز مطرح شد و در نهایت با راهنمایی معاون پرورشی و پژوهشی بابک دهقانی فعالیت خود را آغاز کرد و پس از مشورت با مدیریت و مهندسین پارک علم و فناوری و مرکز رشد و فناوری دانشگاه آزاد بندرعباس موفق به اختراع و ثبت  آن به عنوان یگ اثر علمی شد.

محمدی نژاد افزود: با توجه به اینکه داروهایی که هم اکنون برای درمان سوختگی ها مورد استفاده قرار می گیرند، هزینه بالایی دارند و به دلیل شیمیایی بودن در برخی افراد ایجاد حساسیت می نمایند استفاده از گیاهان دارویی می تواند جایگزین خوبی در این حوزه باشد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1086221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =