تاسیس و خرید خوابگاه دانشجویی در دانشگاه علوم پزشکی البرز

دانشگاه علوم پزشکی البرز جهت تاسیس خوابگاه دانشجویی با ظرفیت ۴۰۰ نفر و خرید خوابگاهی با ظرفیت ۱۲۰ نفر بر اساس تفاهم نامه صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت اقدام می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)، نشست معاونان توسعه و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی البرز با بهروز رحیمی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت به منظور بررسی زیرساخت های حوزه دانشجویی و نیاز به خوابگاه این دانشگاه برگزار شد.

سمیه دهقان معاون دانشجویی و فرهنگی و مهران لک معاون توسعه مدیریت و منابع  دانشگاه علوم پزشکی البرز گزارشی از تجهیز و تعمیر خوابگاه و تامین وسایل ورزشی با اعتبار تخصیص یافته از طرف صندوق رفاه دانشجویان به این دانشگاه را ارائه کردند.

لک معاون  با اشاره به مشکلات رفاهی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی البرز به ویژه کمبود خوابگاه دانشجویی اظهار کرد: سال‌ها از تاسیس دانشگاه علوم پزشکی البرز می‌گذرد و قریب به ۳ هزار و ۴۰۰ دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند اما هنوز در زیرساخت‌های دانشگاه از جمله در حوزه دانشجویی مشکلات زیادی وجود دارد.

وی با بیان اینکه دانشگاه البرز ساختمان خوابگاهی متعلق به خود دانشگاه ندارد و تامین محل اقامت دانشجویان متقاضی خوابگاه به صورت اجاره ملک از سوی دانشگاه تامین می‌شود، گفت: ما برای اسکان ۵۲۰ دانشجوی پسر و دختر متقاضی خوابگاه به ساختمان های خوابگاهی متعلق به دانشگاه نیاز داریم و مسئله خوابگاه یکی از مطالبات اصلی دانشجویان این دانشگاه است که امیدوارم با مساعدت و همکاری معاونت دانشجویی و صندوق رفاه بتوانیم اقدامات موثری در این زمینه انجام دهیم.

در ادامه نشست  رحیمی رئیس با اشاره به اینکه در امور رفاهی دانشجویان، زیرساخت و خوابگاه مولفه اصلی به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: فراهم بودن خوابگاه احساس امنیت خاطر برای خانواده و دانشجو را به دنبال دارد در صورتی که این مهم فراهم باشد سایر امور رفاهی دانشجویان در اولویت های بعدی قرار می گیرند.

وی تاکید کرد: اسکان دانشجو در خوابگاه های متعلق به دانشگاه و در حیطه نظارت آن باعث آرامش روح و روان دانشجو و خانواده می‌شود. 

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت افزود:  تیمی که در صندوق رفاه کار می‌کند تمام تلاش خود را انجام می‌دهد که در صندوق رفاه دانشجویی، «رفاه و دانشجو» دیده شود به همین منظور در کنار دانشگاه ها قرار داریم تا کمک شود بخشی از مشکلات آنان را رفع کنیم.

رحیمی ر راستای کاهش مشکلات حوزه دانشجویی دانشگاه البرز به ویژه مشکل کمبود خوابگاه پیشنهاداتی ارائه داد و در خصوص تامین خوابگاه، مقرر شد دانشگاه علوم پزشکی البرز جهت تاسیس خوابگاه دانشجویی با ظرفیت ۴۰۰ نفر با زیربنای ۵۶۰۰ متر و همچنین جهت خرید خوابگاهی با ظرفیت ۱۲۰ نفر  بر اساس تفاهم نامه ای که صندوق رفاه دانشجویان با بانک عامل منعقد کرده است جهت دریافت وام بند الف تبصره ۹ قانون بودجه اقدام کند و صندوق در این زمینه همکاری‌های لازم را داشته باشد.

بر اساس تفاهم نامه امضا شده صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت با بانک عامل و بر اساس دستورالعمل مصوبه هیئت امنا صندوق رفاه دانشجویان، بازپرداخت وام دریافت شده بعد از یک دوره تنفس به این صورت است که اصل وام پرداخت شده، توسط دانشگاه مذکور و یارانه سود کارمزد بانکی توسط صندوق رفاه دانشجویان پرداخت می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1086226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =