خواب حقوقی پرسپولیس در بدهی و طلب/ پیگیری پرونده‌ها چه شد؟

باشگاه پرسپولیس هنوز اقدام رسمی برای شکایت از بازیکنانی که فسخ یکطرفه قرارداد داشتند نکرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ تیم فوتبال پرسپولیس در حالی به نایب قهرمانی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا دست پیدا کرد که برخی بازیکنان کلیدی این تیم نظیر مهدی ترابی (قبل از شروع دوباره بازی‌ها به طور متمرکز در کشور قطر) و شجاع خلیل زاده را (قبل از فینال) از دست داد. دو بازیکنی که قرارداد خود را با توجه به مفاد مندرج در آن یکطرفه فسخ کردند.

مهدی رسول پناه سرپرست وقت باشگاه پرسپولیس جدایی مهدی ترابی را به دلیل عدم پرداخت کمتر از یک درصد از باقیمانده طلب‌هایش قانونی دانست اما مدعی شد هافبک تیم ملی فوتبال ایران قرار است پولی را بابت جدایی خود پرداخت کند. مبلغی که هرگز از سوی ترابی پرداخت نشد تا درآمد نزدیک به ۲۵۰ هزار دلاری بابت ترانسفر این بازیکن را از دست بدهد.

همچنین شجاع خلیل زاده نیز پس از کش و قوس‌های فراوان به الریان قطر پیوست. پرسپولیس که جدایی او را غیر قانونی دانست از صدور ITC برای او امتناع کرد اما باشگاه قطری با استفاده از قوانین فیفا توانست مجوز بازی خلیل زاده را کسب کند.

مسئولان باشگاه نیز شکایت خود را از این بازیکن که بدون پرداخت مبلغ رضایتنامه و بطور یکطرفه اقدام به فسخ قراردادش کرده بود به کمیته تعیین وضعیت بازیکنان فدراسیون فوتبال برد.

ترانسفر خلیل زاده به لیگ ستارگان قطر باعث خروج پرونده شکایت پرسپولیس از مدافع تیم ملی ایران از کمیته تعیین وضعیت شد. مسئولان این کمیته معتقد هستند با توجه به اینکه خلیل زاده به باشگاهی خارج از ایران رفته است قابلیت رسیدگی به آن را ندارند.

باشگاه پرسپولیس با وجود اطلاع از این موضوع هنوز اقدامی برای شکایت از آنها در فیفا نگرفته است. تعللی که می‌تواند نشانه‌هایی از اطلاع آنها بابت عدم دستیابی به محکومیت بازیکن پیشین خود در فیفا داشته باشد.

بخش حقوقی باشگاه پرسپولیس که در حال مذاکره با ماریو بودیمیر برای پرداخت اقساطی طلب ۵۱۰ هزار یورویی اوست اما مهاجم کروات پیشین سرخ‌ها آن را نپذیرفته است، در بحث رسیدگی به نامه اعتراضی وکیل کریستین اوساگونا نیز اقدامی نکرده است.

مهاجم نیجریه‌ای پیشین سرخ‌ها ۲۲۶ هزار دلار طلب دارد که بدهی اش با وجود توافق بطور قسطی در دو ماه گذشته پرداخت نشده است و قصد شکایت به فیفا را دارد.

پرونده‌هایی که به دلیل قراردادهای عجیب در باشگاه پرسپولیس در فیفا ایجاد شده اما بخش حقوقی باشگاه نیز اقدامی در دفاع از چنین پرونده‌هایی نمی‌کند. بدهی به بازیکنان خارجی و عدم شکایت از فسخ یکطرفه بازیکنان داخلی نشان از ماندن سرخ‌ها در

باشگاهی که به نظر می‌رسد پاداش آسیایی خود را مجبور است همچون سال ۲۰۱۸ و در دوران مدیرعاملی ایرج عرب بابت بدهی‌هایش حیف و میل کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1086230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =