قابلیت داروی شیمی درمانی برای درمان کرونا

براساس تحقیقی جدید یک داروی شیمی درمانی به نام «پرالاترکسات» برای درمان مبتلایان به کووید۱۹ کارآمدتر از رمدسیویر است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از دیلی میل، طبق تحقیقی جدید، دارویی که بیش از ۱۰ سال برای درمان سرطان به کار رفته است، می تواند در درمان مبتلایان به کووید۱۹ موثر باشد.

این دارو که پرالاترکسات نام دارد در حقیقت یک داروی شیمی درمانی است که برای درمان لنفوم (تومورهای سرطانی) به کار می رود. محققان چینی متوجه شده اند تاثیرگذاری این دارو سریع تر از رمدسیویر است که در حال حاضر برای بیماران مبتلا به کووید۱۹ به کار می رود.

سازمان غذا و داوری آمریکا در سال ۲۰۰۹ پرالاترکسات را برای درمان بیماران مبتلا به بیماری های علاج ناپذیر تایید کرده بود. عوارض جانبی دارو شامل خستگی، تهوع و عارضه خشکی دهان پس از شیمی درمانی است.

با این وجود به گفته محققان تغییر کاربری پرالاترکسات به شیوه ای که عوارض جانبی را برطرف کند، قابلیت های بالایی دارد. هایپینگ ژانگ در انستیتو فناوری های پیشرفته شنژن چین می گوید: شناسایی داروهایی که بتوانند کووید۱۹ را درمان کنند، مهم و حیاتی است. به خصوص اگر داروهای تایید شده را بتوان در آزمایش های بالینی بررسی کرد.

ژانگ و همکارانش برای بررسی داروهای موجود چند روش رایانشی را ترکیب و واکنش های دارو و ویروس را شبیه سازی کردند. آنها از این روش ترکیبی برای بررسی ۱۹۰۶ داروی موجود در بازار استفاده کردند تا قابلیت آنها برای جلوگیری از تکثیر ویروس کرونا را بررسی کنند.

۲ دارویی که در این روش مشخص شدند، پرالاترکسات و آزیترومایسین بودند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1086264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =