تعطیلی دو روزه تهران آلوده در انتظار تائید دولت است

تهران پس از تحمل ۴ روز هوای آلوده برای همه گروههای جامعه در آستانه شرایط هشدار قرار گرفته و با جمع بندی کمیته اضطرار پیشنهاد تعطیلی دو روزه پایتخت به دولت ارائه شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ پیش از ظهر امروز پس از ۴ روز آلودگی مداوم هوای تهران برای همه گروه‌های جامعه، جلسه کمیته اضطرار با حضور حداکثری اعضا تشکیل شد.

در این جلسه نماینده سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه وارونگی هوا در پایتخت به دو لایه در ارتفاع ۲۰۰ و ۹۰۰ متری افزایش پیدا کرده است، گفت: پیش بینی می‌شود این شرایط در روزهای آینده نیز ادامه یابد.

رستگاری معاون پایش و نظارت محیط زیست نیز در این جلسه با اشاره به گزارش شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی تهران استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه‌ها و صنایع پایتخت را در کرده و شرایط حاضر را ناشی از پایداری جوی متمادی طی روزهای گذشته و همچنین افزایش سطح استفاده از وسایل حمل و نقلی عنوان کرد.

این مساله مورد تاکید نماینده پلیس راهور نیز قرار گرفته و به گفته وی ترافیک تهران ۱۵ درصد افزایش یافته است. اما ایجاد محدودیت‌های ترافیکی با توجه به شیوع ویروس کرونا مورد تأیید زالی نماینده وزارت بهداشت و فرمانده ستاد مقابله با کرونای تهران قرار نگرفته و وی تاکید کرد: ایجاد محدودیت برای وسایل حمل و نقلی باعث افزایش بار مسافران در مترو و اتوبوس می‌شود و این افزایش حجم مسافران در وسایل حمل و نقل عمومی منجر به شدت گرفتن دوباره بیماری کرونا در تهران خواهد شد.

به همین دلیل در نهایت اعضای این کمیته پیشنهاد دو روزه تهران را مطرح کردند و انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران، با تاکید بر شدت و نظارت جدی تری بر تمامی عوامل کاهش خطر از تقدیم پیشنهاد دو روزه تهران همه دستگاه‌های اداری، فعالیت‌های عمرانی و دستگاه‌های خصوصی به هیأت دولت خبر داد.

هرچند غلظت آلاینده‌های هوا طی ساعات گذشته نسبت به ۴ روز گذشته کمی کاهش داشته اما این کاهش کیفیت با توجه به پایداری‌های جوی موقت خواهد بود. پیش از این جلسه نیز کارشناسان محیط زیست با توجه به شرایط موجود تنها راه حل اضطراری را در تعطیلی تهران عنوان کرده بودند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1086269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =