سردار سلیمانی، نماد هم سویی گفتار و عمل است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه هم سویی گفتار و عمل و یکپارچگی دل و دست، منجر به تبلور و تولد انسان صادق می شود که شهید سلیمانی و دیگر شهدا نماد و نمونه بارز اثبات این موضوع هستند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اسماعیل عبدالهی دبیر هیأت امناء و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان و واحد بوشهر در مراسم گرامیداشت اولین سالگرد شهادت سردار دلها، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با تسلیت شهادت ایشان و همرزمانش و نیز تسلیت رحلت آیت اله مصباح یزدی گفت: در سالگرد شهادت بزرگ مرد میدان، حاج قاسم سلیمانی، انقلاب شکوهمند اسلامی ایران فقدان یکی دیگر از یاران باوفای خود را تجربه کرد. هرچند بیماری کرونا مانع از برگزاری مراسم های میلیونی و در شأن این بزرگواران شد اما با احساس مسئولیت و ادای دین ملت ایران به روح ایشان، باز هم یاد آنان گرامی داشته شد که این از برکات شهادت و ایثار است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با تأکید بر اینکه دنیا بر پایه ایمان قرار دارد، اظهار کرد: ایمان پرچمی است که در تمام دنیا و عالم باید به اهتزاز در بیایید و آن پرچم ۳ رنگ هم وجه آسمانی دارد و هم وجه زمینی و آخرتی.

وی با اشاره به اینکه با ایمان همه حوادث، آلام و رنج ها عادی جلوه گر می شود، تشریح کرد: اگر در پرتو ایمان به اتفاقات زندگی بنگریم، همه آنان طبیعی و عادی در نظر خواهد آمد.

عبدالهی با بیان اینکه آیه ۱۵ سوره مبارکه حجرات به طور آشکار بر ایمان دلالت داشته و ابعاد آن را به خوبی بیان کرده است، ادامه داد: کلام قرآن برای عامه مردم نازل شده است.  این آیه بعد از ادعای اعراب بر ایمان نازل شد و همانگونه که در قرآن اشاره شده است، ایمان جزء، اعتقاد به خداوند متعال و فرستادگان الهی، توکل بر پرورگار و جهاد با تمام وجود و برای خدا، مفهوم و محتوای دیگری ندارد.

وی خاطرنشان کرد: در اختیار قرار دادن تمامی وجود خود در مسیر رضایت الهی، توسعه و گسترش اعتقادات و خدمت به مردم از ثمرات ایمان است و بر این اساس است که کسانی که در راه خدا جهاد می کنند، انسان های صادق نامیده می شوند.

این مسئول ادامه داد: هم سویی گفتار و عمل و یکپارچگی دل و دست، منجر به تبلور و تولد انسان صادق می شود و شهید سلیمانی و دیگر شهدا نماد و نمونه بارز اثبات این موضوع هستند.

وی با تأکید بر اینکه اسلام مرز نمی شناسد، اذعان کرد: یکی از ویژگی های صادقون، تواضع و سکوت آنان است. چرا که آنان به جای حرف، عمل می کنند.

رئیس واحد بوشهر با اشاره به روایتی منسوب به مولای متقیان حضرت علی (ع) گفت: خدا رحمت کند کسی را که برای آخرت و جهان پس از مرگ آماده شده است. می داند از کجا آمده، برای چه آمده و به کجا خواهد رفت. در حقیقت مبدأ، مسیر و مقصد را می شناسد و شهید سلیمانی این گونه بود.

عبدالهی با تأکید بر اینکه این افراد مستحق رحمت پروردگار هستند، ادامه داد: کسانی که با جان و دل جهاد می کنند و صفحه مشعشع ایمان را گشوده و برای تجلی بر قلوب همگان میسر ساختند، اینان جزء خدا نمی بینند و جزء برای خدا فداکاری نمی کنند و در این راه همه مصائب را به جان می خرند.

این مسئول یکی از وظایف ما در جهان را صرف جان و عقل که امانت های الهی هستند در راه خداوند و خلق خدا برشمرد و اظهار کرد: این مسئولیت انسانی ماست. همه ما مدیون شهدا هستیم و باید وظیفه خود را در قبال آنان به نحو احسن به سرانجام برسانیم. هرگز نباید فراموش کنیم که انقلاب اسلامی ایران و امنیت کشور مدیون خون شهدا است.

سرهنگ «مجتبی واعظی» از فرماندهان دوران دفاع مقدس که به عنوان سخنران در این مراسم حضور داشت، با تشریح فضائل اخلاقی و عملی شهید حاج قاسم سلیمانی به تشریح مکتب این فرمانده دلیر سپاه اسلام پرداخت.

وی با بیان اینکه قاسم سلیمانی یک فرد نیست و او خود به تنهایی یک مکتب است، گفت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند، مکتب این شهید والا مقام، برگرفته از معنویت، ایمان و اخلاق است.

واعظی اخلاص، آخرت گرایی و شهادت طلبی را از ویژگی های بارز شهید سلیمانی برشمرد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1086271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =