کاهش ۷۰ میلیون متر مکعبی مصرف گاز نیروگاه‌ها در سال

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: هموطنان با اقداماتی ساده مانند خاموش کردن لامپ های اضافی در منازل و ادارات و کاهش جزیی شعله بخاری و یا کاستن یک درجه دمای محیط، می توانند تا ۱۰ درصد مصرف گاز کشور را کاهش دهند که این رقم معادل ۷۰ میلیون مترمکعب گاز در سال است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران، مهندس محمد حسن متولی زاده پس از بازدید از کارگاه تعمیرات تجهیزات برق شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران در شهرستان نور اظهار داشت: کارهای انجام شده کارهای ارزشمندی است که برای الگوبرداری و یا استفاده از خدمات قابل ارایه برای سایر شرکت ها نیز باید در دستورکار قرار بگیرد.

مدیرعامل شرکت توانیر در ادامه در خصوص همکاری مشترکین در کاهش مصرف سوخت برای تامین سوخت نیروگاه ها اشاره کرد و گفت: به این منظور، صنعت برق برای تشویق مردم به کاهش مصرف برق که تاثیر آن در کاهش مصرف سوخت نیروگاه ها نمایان می شود، مشوق هایی را که در تابستان برای مشترکان خانگی اختصاص می داد، در زمستان نیز اجرایی می کند. براین اساس، مشترکان خانگی در صورتی که مصرف برق خود را کاهش دهند، از مشوق های صنعت برق برخوردارخواهند شد.

وی ادامه داد: هموطنان با اقداماتی ساده مانند خاموش کردن لامپ های اضافی در منازل و ادارات و کاهش جزیی شعله بخاری و یا کاستن یک درجه دمای محیط، می توانند تا ۱۰ درصد مصرف گاز کشور را کاهش دهند که این رقم معادل ۷۰ میلیون مترمکعب گاز در سال است و با چنین اقدامات ساده و همکاری مردم، مشکلی در تامین گاز و برق در کشور در روزهای سرد سال به وجود نخواهد آمد.
وی اجرای طرح تعدیل روشنایی معابر در اتوبان ها و بزرگراهها را یک اقدام نمادین صنعت برق در ضرورت کاهش مصرف مشترکین اعلام کرد و گفت: اقدام صورت گرفته در زمینه اصلاح روشنایی معابر باعث صرفه جویی یک میلیون لیتر در مصرف سوخت نیروگاه ها شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1086287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =