کارگاه تبیین گفتمانی بیانیه گام دوم و مکتب حاج قاسم در اهواز برگزار شد

کارگاه آموزشی "تبیین گفتمانی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و مکتب حاج قاسم" به مناسبت اولین سالگرد شهادت سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، این کارگاه آموزشی به همت کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز برگزار شده بود.

بنابراین گزارش، در این کارگاه که اساتید بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان حضور داشتند، دکترسید علی مرعشی رییس سازمان بسیج اساتید استان خوزستان در این کارگاه، با اشاره به بیانیه مقام معظم رهبری در خصوص گام دوم انقلاب اسلامی گفت: این بیانیه یک راهبرد اساسی و مهم برای پیشرفت و اقتدار کشور عزیزمان است، بنابراین توجه دقیق، ریز بینانه به همراه معرفت و بصیرت از این بیانیه ضروری است. وی در این نشست خواستار تشکیل کارگروه های تخصصی برای استخراج وعملیاتی کردن این بیاینه در زمینه های مختلف شد.

حجت الاسلام و المسلمین منصوری، سخنران اصلی این کارگاه نیز به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در خصوص اقتصادمقاومتی اشاره کرد و تحقق اقتصاد مقاومتی را اعتقاد عقلی و عملی به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی دانست.

وی  با بیان اینکه بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری  دارای سه لایه مهم  است گفت: این لایه ها شامل لایه بنیادین و مبنایی نظام اسلامی،لایه راهبردی تمدن ساز و زمینه ساز ظهور و لایه روش ها و اجرا است که نیازمند توجه موشکافانه وتلاش در جهت عملیاتی کردن آنها هستیم.

این مدرس حوزه و دانشگاه شناسایی 4 دهه گام اول انقلاب، بررسی خطرات و آسیبها، دیدن نقاط قوت و فرصتها و همچنین جریان شناسی و ایجاد گفتمان انقلاب اسلامی را از مهمترین عوامل تحقق بیانیه گام دوم انقلاب خواند.

حامد نظری مسئول کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز که میزبانی این کارگاه را برعهده داشت نیز ضمن خیرمقدم به حاضران و گرامیداشت ایام فاطمه (س) و شهادت سردار مقاومت، ضمن ارائه گزارشی از فعالیتهای یک سال گذشته این کانون گفت: به منظور ایجاد بصیرت و معرفت و آشنایی بیشتر اساتید بسیجی دانشگاه با سلسه جلسات معرفتی از قبیل سبک زندگی، علم و فناوری و بیانیه گام دوم برگزار شده است. و در نهایت در جهت اجرای بیانیه گام دوم چند کارگروه تخصصی و عملیاتی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز ایجاد گردیده است و امیدواریم که بتوانیم در این راستا قدم هایی هر چند کوچک برداریم.

انتهای پیام /

کد خبر: 1086296

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =