کاهش تولید نفت روسیه برای نخستین بار از سال ۲۰۰۸

آمارهای وزارت انرژی روسیه نشان داد، تولید نفت روسیه سال گذشته ۲۰۲۰ برای نخستین بار از سال ۲۰۰۸ یعنی ۱۲ سال پیش کاهش یافت و به کمترین میزان از سال ۲۰۱۱ رسید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، آمارهای رسمی نشان داد، به دنبال توافق جهانی کاهش تولید و همچنین تقاضای آشفته در جهان برای نفت به علت شیوع کرونا، تولید نفت روسیه سال گذشته (۲۰۲۰) برای نخستین بار از سال ۲۰۰۸ کاهش یافت و به کمترین میزان از سال ۲۰۱۱ رسید.

به گزارش اینترفاکس، بر اساس آمار وزارت انرژی روسیه، تولید نفت و میعانات گازی روسیه به ۱۰.۲۷ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۲۰ کاهش یافته است.

بر اساس تن، تولید نفت و میعانات گازی روسیه از ۵۶۰.۲ میلیون تن یا ۱۱.۲۵ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۱۹ که رکوردی از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی به شمار می‌رود، به ۵۱۲.۶۸ میلیون تن در سال ۲۰۲۰ کاهش یافته است.

به نوشته این گزارش، تقریبا انتظار می رفت که این کاهش شدید رخ دهد.

تولید ۵۱۲.۶۸ میلیون تن در سال ۲۰۲۰، کمترین میزان تولید از سال ۲۰۱۱ به شمار می‌رود. در آن سال، روسیه ۵۱۱.۴۳ میلیون تن تولید داشته است.

همچنین این کاهش، نخستین افت تولید از سال ۲۰۰۸ محسوب می شود که در ان زمان جهان با بحران مالی و کاهش قیمت نفت مواجه بود.

روسیه در آوریل ۲۰۲۰ با کاهش بیش از ۲ میلیون بشکه نفت در روز موافقت کرد که یک کاهش بی سابقه داوطلبانه به همراه سایر تولیدکنندگان برجسته نفت و اعضای اوپک بود.

این اقدام با هدف تقویت بازار نفت متاثر از شیوع کرونا طراحی شده بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1086310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =