سهامداران در خرید و فروش سهام، عجله نکنند

کارشناس بازار سرمایه گفت:هیچ‌وقت در خریدوفروش سهام عجول نباشید؛ بازار سرمایه یک موجود زنده است و همیشه فرصت برای جبران وجود دارد پس عجولانه رفتار نکنید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ از بازار سرمایه،ولید هلالات به بررسی روند این روزهای بازار و دلایل معاملات هیجانی پرداخت و افزود: بازار سهام ریزش‌های را در ماه‌های گذشته تجربه کرد، اما در ۶ هفته اخیر توانست خودش را به تعادل برساند، براین اساس بسیاری از نمادها توانستند بازدهی‌های متفاوتی طی این مدت داشته باشند.

هلالات با اشاره به اینکه چند اتفاق مختلف باعث شد ذهن بازار درگیر شود، گفت: این در حالی است که شرایط بنیادی پیرامون بازار خوب است؛ قیمت کامودیتی‌ها طی ماه‌های اخیر به شدت بالا رفته است.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: شاخص کل در محدوده ۱.۵ میلیون واحد بود که سرمایه‌گذاران حقوقی و نهادی اقدام به عرضه‌های پرحجم کردند که باعث ترس شدیدی در کلیت بازار شدند.

وی تصریح کرد: مشکل اساسی این است که حقوقی‌های نهادی بدهی‌های سنگینی دارند مثلا صندوق‌های سرمایه‌گذاری معوقات حقوق کارکنان را از فروش سهام تهیه می‌کنند و ۵۰ میلیون سهامدار عدالت این روزها تحت تاثیر عرضه‌های حقوقی‌های نهادی هستند.

وی با اشاره به آثار سوء شایعات بی‌اساس در بازار گفت: شاید با شایعات نشود جنگید، اما می‌توان با رفتارهای درست در تابلو معاملات شایعات را رد کرد. حقیقی‌ها با نگاه کردن به تابلو می‌توانند نگرانی‌های خود را کم کنند. امروز حقوقی‌های نهادی نه تنها به بازار کمک نکردند بلکه با عدم حضور خود به شایعات دامن زده و ترس را بیشتر می‌کنند.

وی گفت: به نظر من برای سرمایه‌گذاری با یک ریسک منطقی و بازدهی مناسب، می‌توان صنایع بانکی، پالایشگاهی، فولاد و متانولی‌ها از گروه پتروشیمی را معرفی کرد. این گروه‌ها با یک ریسک منطقی، بازدهی خوبی خواهند داشت البته ممکن است برخی صنایع دیگر با ریسک‌های بسیار بالاتر، سودهای بالاتری داشته باشند.

کارشناس بازار سرمایه افزود: همیشه برآیند راهبردی خود را به گونه‌ای طراحی کنید که همه تحلیل‌ها در کنار هم قرار بگیرد تا با حداقل ریسک، بازدهی معقولی داشته باشید. سرمایه‌گذار باید بداند که سهم را در چه قیمتی بخرد و همچنین وقتی قصد فروش سهم در قیمت بالاتر را دارد در نظر بگیرد آیا خریدار وجود دارد یا خیر. هیچ‌وقت در خریدوفروش‌ها عجول نباشید. بازار سرمایه یک موجود زنده است و همیشه فرصت برای جبران وجود دارد پس عجولانه رفتار نکنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1086324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =