دانشگاه‌ها با حفظ وحدت ملی فرهنگ ایثار و شهادت را ترویج دهند/ بررسی ترور از دیدگاه حقوقی توسط دانشجویان واحد پرند

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند و رباط کریم، با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت‌هایی را در بخش‌های مختلف به عنوان یک رسانه در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت انجام داده است، گفت: به‌یقین دشمنان همیشه در پی ایجاد تفرقه و نفاق در بین مردم و جهان هستند، بنابراین دانشگاه‌ها باید با حفظ وحدت ملی فرهنگ ایثار و شهادت را در این قشر ترویج دهند.

زهرا حیرانی شبانی‌پور معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند و رباط کریم، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با بیان اینکه دانشگاه‌ها سرمنشا و مبدا ترویج فرهنگ در جامعه هستند، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به نوبه خود فعالیت‌هایی را در بخش‌های مختلف به عنوان یک رسانه زبان گویا در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت انجام داده است و برای رسیدن به اهداف خود این موضوع را از طریق حوزه‌های مختلف و استادان پیگیری می کند.

وی تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی رسالت خود را در رابطه با زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی به خوبی انجام داد و با بارگذاری پست و دلنوشته و برپایی مراسمات توانسته این سردار را به جامعه دانشگاهی معرفی کند؛ بنابراین اگر مروری نسبت به سال گذشته و جست‌وجویی در فضای مجازی در رابطه با سردار سلیمانی داشته باشیم بیانگر این امر مهم است. 

حیرانی تأکید کرد: راهکارهای مختلفی وجود دارد که بتوان فرهنگ ایثار و شهادت را در دانشگاه ترویج داد. در این واحد دانشگاهی دانشجویان را در رشته‌های مختلف تشویق  کردیم تا در این زمینه فعالیتهایی را انجام دهند. به عنوان نمونه دانشجویان رشته حقوق موضوع ترور را از دیدگاه حقوقی بررسی می‌کنند یا در رشته علوم سیاسی از لحاظ علمی به این مقوله خواهند پرداخت. در حقیقت هر کسی به نوبه خود براساس رشته تحصیلی شهادت حاج قاسم سلیمانی را بررسی خواهند کرد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند و رباط کریم، گفت: محبوبیت سردار از این نشات گرفته که ایشان با فعالیت خداپسندانه خود را در دلهای عاشقان جا انداخته است. همچنین سردار سلیمانی باور قلبی و ایمان قلبی قوی داشتند و شخص مردمی بودند و  از دل مردم برآمدند ایشان خودساخته بودند و توانستند از زمان فرهنگ جبهه و جنگ و دفاع مقدس شناخته شوند و اکنون که دفاع از حرم و انقلاب مطرح است ایشان سینه سپر کرده و تا پای از دست دادن جانشان پیش رفتند.

وی افزود: مهم ترین شاخصه این بوده که هیچ وقت به خودشان فکر نکردند قطعا به مردم ایران و کشورهای خارجی فکر می کردند و این مهم باعث شد که سردار ملی شناخته شوند.

حیرانی ادامه داد: دفاع از حریم ولایت و پایبند بودن به ولایت فقیه یکی از توصیه های شهید در هر موقعیتی بود، بنابراین این مهم می تواند الگویی برای نسل جوانان باشد. راهی که ایشان و شهدای ترور طی کردند باید توسط همین جوانان کشور ادامه پیدا کند تا این نظام به دست صاحب اصلی خود برسد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند و رباط کریم، تصریح کرد: باید هدف شهید سلیمانی را بشناسیم و از تعصب‌های بیجا دوری کنیم و همانطوری که رهبری در بیانات خود در حضور خانواده شهید اظهار داشتند اتحاد ملی را حفظ کنیم، گامی را برنداریم که باعث از بین رفتن اتحاد ملی و وحدت شود. به دشمن اعتماد نکنیم مسلما دشمن در این مقوله به اختلافات دامن خواهد زد در حفظ وحدت ملی هر قدمی که برمی داریم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اینها را مدنظر قرار دهیم تا به سرمنزل مقصود برسیم.

وی خاطرنشان کرد: جلسات پرسش و پاسخ در مورد نقش شهید در سیاست نظام اسلامی و فراخوان آثار هنری را برای دانشجویان هنر فراخوان آثار هنری پیش‌بینی کردیم. در نظر داریم با یکی از مستندسازان که همواره در کنار سردار شهید بودند نشستی با حضور دانشجویان برگزار کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1086326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =