رونمایی از تابلوی پردیس واحد مشهد به نام شهید حاج قاسم سلیمانی

همزمان با نخستین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، از تابلوی پردیس دانشگاه آزاد اسلامی مشهد به نام شهید حاج قاسم سلیمانی رونمایی شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، مسعود طاهری لاری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی در حاشیه مراسم رونمایی از تابلوی سردرب پردیس دانشگاه آزاد اسلامی مشهد به نام شهید حاج قاسم سلیمانی، با تسلیت شهادت سردار سلیمانی و رحلت عالم فرزانه حضرت آیت الله سبحانی، ضمن قدردانی از فعالیت های فرهنگی دفتر نهاد رهبری ، معاونت فرهنگی و بسیج اساتید دانشگاه اظهارکرد: دانشگاه آزاد اسلامی مشهد چند سال قبل تصمیم گرفت نام پردیس دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در قاسم آباد را تغییر دهد. موضوع تغییر نام پردیس به نام شهید سلیمانی در شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد تصویب شد و برای اخذ مجوز به سازمان مرکزی ارسال شد و سازمان مرکزی نیز به ما اجازه داد تا نام پردیس قاسم آباد به نام پردیس شهید سلیمانی تغییر پیدا کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی هدف از تغییر نام پردیس دانشگاه آزاد اسلامی مشهد را نه فقط تغییر نام بلکه استمرار راه و سیره آن شهید بزرگوار عنوان کرد و با بیان این که شهید سلیمانی فقط یک شخصیت نظامی نبود تاکید کرد: خداوند به ما توفیق دهد مسیر این شهید که شخصیت صرفاً نظامی نبود بلکه شخصیت علمی فرهنگی، پژوهشی و شخصیت جامعی داشت را معرفی کنیم. ما در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد سعی خواهیم کرد روی معرفی شخصیت جامع شهیدسلیمانی کارکنیم.

وی همچنین با اشاره به تقارن رحلت آیت الله مصباح یزدی با سالگرد شهادت شهید سلیمانی خاطرنشان کرد: وی در دفتر نهاد بودند و توصیه کردند تلاش کنید که از نظر محتوایی هم کار کنید و به مناسبت همین تقارن به توصیه او عمل خواهیم کرد.

در این مراسم همچنین مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به جنایت‌های خبیثانه دشمنان اسلام ، گفت: ۱۴۰۰ سال قبل دوخط تشکیل شد خط حسینی و خط یزیدی، خط سومی نداشتیم. یا با حسین بودند یا بر حسین. به بدترین نحو سیدالشهدا(ع) و یارانش را به شهادت رساندند و به خاطر این بود که نام و نشانی از امام حسین و یارانش نباشد. قرن ها گذشت یزیدی های زمان نسبت به حسینی های زمان طوری عمل کردند که از وجود عزیزانمان هم چیزی نباشد. در صبح جمعه شاهد عملیات بزدلانه و محقرانه توسط آمریکای جنایتکار بودیم.

حجت الاسلام مهدوی نسب افزود: آمریکا از ما نه تنها یک سردار نظامی بلکه یک فعال فرهنگی و علمی و نخبه را گرفت. با این خیال خام که سنگر مقاومت می شکند. سردار عزیز بر دل ما تازه است و گویا امروز خبر شهادت را داده‌اند و ما جز با انتقام خون سردار سلیمانی آرام نخواهیم گرفت. انتقام در هر بخشی متناسب با آن بخش لازم است نظامی ها متناسب با شغل خود و من و شما هم در سنگر علم با ولایتمداری و با تلاش در عرصه علم و پژوهش خدمت کنیم در اعتلای کلمه اسلام و از خون سردار سلیمانی انتقام بگیریم.

وی با بیان این که دانشگاه آزاد اسلامی مشهد اولین دانشگاهی بود که در سطح کشور به نام سردار سلیمانی مزین شد، بر معرفی شخصیت جامع آن شهید والامقام و استمرار راه و سیره او تاکید کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1086327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =