احتمال لغو قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا/ رکورد منفی بارسا در پاندمی کرونا/ بازگشت تاتنهام با غلبه بر لیدز

با بسته خبری فوتبال جهان با ما همراه باشید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، طاها کاردان؛ حجم اخبار ورزشی فوتبال خارجی بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می‌کوشیم تا با گلچین کردن اخبار فوتبال جهان، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

مشکل لیورپول با مهدی طارمی حل می شود
مجری مراسم‌ قرعه کشی کنفدراسیون فوتبال آسیا و شبکه فاکس اسپورتس اعلام کرد تیم لیورپول برای حل مشکل پنالتی گرفتن به مهدی طارمی مهاجم ایران نیاز دارد.
عملکرد مهدی طارمی در تیم پورتو مورد توجه رسانه های اروپایی و آسیایی قرار گرفته است. یک سایت پرتغالی نوشته است که مهدی طارمی و لوئیس دیاز تاکنون هرگز یک دیدار را به طور کامل و ۹۰ دقیقه در کنار یکدیگر برای پورتو به میدان نرفته اند ولی تأثیر بسیار زیادی در نتایج این تیم داشته اند.
این دو بازیکن باعث شدند تا کامبک پورتو برابر ویتوریا گیمارش کامل شود. جایی که پورتو با یک گل از میزبان خود عقب بود و لوئیس دیاز دقیقه ۳۲ به جای روماریو بارو به میدان آمد. طارمی گل های اول و دوم را به ثمر رساند و بازی را به ۲-۲ کرد و دیاز نیز گل سوم و برتری بخش تیمش را به ثمر رساند و پاس گل دوم را نیز به طارمی داد.
این در حالی است که لوئیز دیاز با ۹۱۷ دقیقه حضور در ترکیب پورتو دهمین بازیکن پراستفاده سرجیو کونسیسائو مربی پورتو است و طارمی نیز با ۷۰۰ دقیقه حضور در ترکیب پورتو، سیزدهمین بازیکنی است که بیشتر از بقیه توسط مربی پورتو مورد استفاده قرار گرفته است. این امر باعث واکنش شدید هواداران پورتو در فضای مجازی مواجه شد و آنها خواستار استفاده بیشتر از طارمی و دیاز در ترکیب اژدهاها شدند.

قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا؛ در آستانه لغو
کنفدراسیون فوتبال آسیا همان طور که جام ملت ها نوجوانان و جوانان آسیا را لغو کرده شاید در روزهای آتی تصمیم به لغو بازی های قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا بگیرد.
بعد از لغو جام جهانی نوجوانان و جوانان در پرو و اندونزی از سوی فیفا کنفدراسیون فوتبال آسیا هم اعلام کرد بازی های جام ملت ها را در ازبکستان و بحرین برگزار نخواهد کرد و این دو کشور می توانند دوره بعدی بازی ها را میزبانی کنند. پیش از این فیفا به دو کشور پرو و اندونزی هم اعلام کرد می توانند میزبان مسابقات در سال ۲۰۲۳ باشند.
کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا در روزهای آتی در خصوص برگزاری دوره جدید مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا هم تصمیم گیری خواهد کرد. این بازی ها هر دو سال یک بار برگزار می شود که هر چهار سال یک بار تیم های برگزیده به المپیک راه پیدا خواهند کرد.
کمیته فنی فدراسیون فوتبال به تازگی حمید استیلی را به عنوان سرمربی تیم زیر ۲۳ سال ایران برگزیده بود. در صورتی که بازی ها لغو شود طبیعی است در انتظار شروع دور جدید تمرینات تیم امید زیر نظر حمید استیلی نباشیم.

ستاره لسترسیتی به لیگ عربستان می رود؟
مهاجم الجزایری لسترسیتی با نزدیک شدن به ۶ ماه پایانی قراردادش با لسترسیتی، در آستانه حضور در لیگ عربستان قرار دارد.
به نظر می رسد دوران حضور ناموفق و ناامید کننده اسلام سلیمانی مهاجم ۳۲ ساله و الجزایری در لسترسیتی به پایان رسیده باشد و مدیران این تیم درصدد هستند تا هرطور شده او را در نقل و انتقالات ژانویه به یک تیم واگذار کنند.
برخی گزارش های مطبوعاتی در عربستان حاکی از آن است که اسلام سلیمانی بازیکن الجزایری تیم لستر سیتی، در دوره نقل و انتقالات زمستانی کنونی به انتقال به لیگ حرفه ای عربستان نزدیک است و این گزارش ها سلیمانی را به تعدادی از باشگاه های برتر لیگ عربستان نزدیک کرده است که به دنبال تقویت تیم خود هستند و انتظار می رود طی چند روز آینده مقصد این ستاره الجزایری مشخص شود.
به گزارش روزنامه انگلیسی "گاردین" ، لسترسیتی اصرار دارد با توجه به میزان مصدومیت های فراوان مهاجم الجزایری خود، از شر اسلام سلیمانی رهایی پیدا کند و این بازیکن را قرض داده و یا به فروش برساند.
این روزنامه در ادامه نوشته است براندون راجرز سرمربی لستر با ایده انعقاد قراردادهای جدید در دوره نقل و انتقالات زمستانی مخالف است اما می خواهد به هر طریقی از شر دو بازیکن تیم خود یعنی اسلام سلیمانی و دمارای گری خلاص شود.
سلیمانی یکی از بدترین فصل های دوران ورزشی خود را تجربه می کند. او علی رغم اینکه فصل گذشته به صورت قرضی در موناکو بازی کرد و عملکرد قابل توجهی داشت و در ۱۸ بازی ۹ گل برای این تیم در لیگ فرانسه به ثمر رساند و ۷ پاس گل داد، اما بازهم در خارج از برنامه های براندون راجرز قرار دارد.
مهاجم پیشکسوت الجزایری در این فصل تنها یک مسابقه در لیگ برتر و به مدت تنها ۱۹ دقیقه در ترکیب لسترسیتی به بازی رفته است و موفق نشده است برای تیمش تأثیرگذار باشد. روزنامه الریاضیه عربستان نیز در همین رابطه اعلام کرد که سلیمانی مورد توجه باشگاه الشباب عربستان قرار گرفته است.
اما الشباب تنها تیم خواهان این بازیکن نیست. سلیمانی از تیم های لیون و سن آتین فرانسه و وست برومویچ انگلیس و حتی نیز سالرنیتانا در سری بی ایتالیا پیشنهاد دارد و باید دید بالاخره این بازیکن راهی چه تیمی خواهد شد.

رکورد منفی بارسا در پاندمی کرونا
بارسلونا در میان تیم های بزرگ اروپایی بیشترین ضرر را از ناحیه برگزاری بازی ها بدون تماشاگر متحمل شده است.
از ماه مارس گذشته تاکنون تیم های اسپانیایی از نعمت داشتن هواداران شان محروم هستند. پاندمی کرونا باعث شده تا اجازه حضور هواداران در ورزشگاه ها صادر نشود و مسئولان بهداشت اسپانیا معتقدند تا زمان بازگشت به شرایط عادی هنوز زمان باقی است. این شرایط در تقریبا بیشتر لیگ های معتبر اروپایی حکمفرماست.
طبق گزارش موندودپورتیوو، در میان تیم های بزرگ اروپایی بارسلونا، یوونتوس و دورتموند بیشترین ضرر را در این رابطه متحمل شده اند و نتایج شان در بازی های خانگی در مقایسه با زمانی که شرایط عادی بود، تفاوتی فاحش داشته است.
بارسا از این حیث شرایط بدتری را تحمل می کند. این تیم در ۱۸ بازی خانگی در همه رقابت ها از مارس گذشته ۱۱ پیروزی، ۴ تساوی و سه شکست را کسب کرده است. در ۲۸ بازی خانگی قبل از پاندمی کرونا بارسا ۲۶ بازی را برده بود و در ۲ بازی نیز مساوی کرده بود.
در اسپانیا اتلتیکو تنها باشگاهی است که حتی در دوران شیوع کرونا در بازی های خانگی خود شکست نخورده است. اتلتیکو ۱۶ بازی خانگی برگزار کرده و هرگز نباخته است. اتلتیکو یکی از تیم هایی است که به داشتن هواداران پرشور مشهور است و اینکه بدون حضور آنها نیز توانسته روند صعودی خود را حفظ کند، در نوع خود جالب توجه است.

بازگشت تاتنهام به روند پیروزی با غلبه بر لیدز
بعد از کسب چند نتیجه ناامیدکننده تاتنهام امروز از سری مسابقات هفته هفدهم لیگ برتر انگلیس میزبان لیدز یونایتد بود که در نهایت مسابقه با نتیجه ۳-۰ به سود تیم میزبان خاتمه یافت.
بازی متعادل آغاز شد و حتی در مقطعی تیم میهمان یعنی لیدز یونایتد نیز موفق شد موقعیت‌های خوبی روی دروازه تاتنهام ایجاد کند تا اینکه بالاخره قفل دروازه‌ها در دقیقه ۲۹ شکسته شد. خطای بازیکن شماره ۱۰ لیدزیونایتد یعنی آلیوسکی روی استیون برخواین باعث شد داور نقطه پنالتی را نشان دهد. مطابق انتظار هری‌کین پشت توپ ایستاد و گل اول تیمش را به ثمر رساند. چند دقیقه بعد تاتنهام می توانست توسط استیون برخواین گل دوم را هم وارد دروازه لیدز یونایتد کند اما این موقعیت فوق العاده توسط ستاره هلندی از دست رفت.
در دقیقه ۴۱ لیدز یونایتد تا آستانه به ثمر رساندن گل تساوی پیش رفت اما ضربه جک هریسون از پشت محوطه جریمه با اختلاف بسیار اندک از کنار دروازه تاتنهام عبور کرد. در حالی که بازی به لحظات پایانی خود در نیمه اول نزدیک می شد سون هیونگ موفق شد گل دوم تاتنهام را هم به ثمر رساند. مانند همیشه همکاری این ستاره کره‌ای و هری کین به گل تاتنهام انجامید. مهاجم انگلیسی توپ را در دهانه دروازه برای سون ارسال کرد و او نیز با یک ضربه حرفه ای دروازه را باز کرد تا نیمه اول با نتیجه ۲-۰ تمام شود.
در دقیقه ۵۰ تاتنهام می توانست به گل سوم دست پیدا کند اما ضربه محکم تانگوی اندومبله توسط دروازه‌بان لیدزیونایتد به کرنر فرستاد شد. کرنر ارسالی از سوی سون هیونگ مین با ضربه سر و گل توبی آلدرویرلد همراه بود تا کار ۳-۰ شود.
در دقیقه ۶۱ استیون برخواین باز هم در یک موقعیت بسیار خوب قرار گرفت اما در مصافی تک به تک با دروازه بان لیدزیونایتد مغلوب شد تا تغییری در نتیجه حاصل نشود. در ادامه نیز دو تیم چند موقعیت نصفه و نیمه روی دروازه یکدیگر ایجاد کردند اما همه آنها بی نتیجه ماند تا تاتنهام به یک پیروزی  پرگل دست پیدا کند و دوباره به مسیر پیروزی بازگردد.

دیه‌گو سیمئونه: لوئیس سوارز همان مهاجمی بود که می خواستم
اتلتیکومادرید نسبت به فصل گذشته در لالیگا دو برابر گلزنی کرده است. به نظر می رسد اتلتیکو که پیش از این مشکلات گلزنی داشت، توانسته امسال این مساله را حل کند.
انتقال تابستانی لوئیس سوارز که با زدن ۸ گل یکی از مدعیان آقای گلی لالیگاست، در این تحول، نقشی غیر قابل انکار داشته است. دیه گو سیمئونه سرمربی اتلتیکو در نشست خبری بازی با آلاوس و در پاسخ به این سئوال که سوارز بهترین مهاجمی است که تاکنون داشته، چنین گفت:« درست نیست مهاجمانی که در دوران حضورم در اتلتیکو در اختیارم بوده اند را باهم مقایسه کرده و یکی را بالاتر از بقیه قرار دهم ولی در مورد لوئیس سوارز می توانم بگویم که او همان مهاجمی بود که می خواستم و دقیقا چیزهایی که در اولین تماس تلفنی ام از او خواسته بودم را انجام داده است. امیدوارم همین روند را ادامه دهد چون به گل هایش سخت نیازمندیم.»
جذب جانشین برای دیه گو کاستا:« در این مورد با مدیریت ورزشی باشگاه حرف زده ام و می دانم که در حال بررسی شرایط هستند و قطعا اگر نیاز ببینند، جانشینی برای کاستا جذب خواهد شد. اینکه او مهاجم نوک خواهد بود یا یک بال هم مهم نیست. اگر بازیکنی بتواند نیازهای مان را برآورده کند، جذب خواهد شد. فعلا همه تمرکزم روی بازی با آلاوس است.»

دتمار هامان: بهترین جانشین برای صلاح در بایرن بازی می کند
ستاره ۲۸ ساله مصری باشگاه لیورپول که در انتهای فصل قدم در ۲۹ سالگی خواهد گذاشت، از زمان حضورش در این تیم عملکرد درخشانی داشته است و تا سال ۲۰۲۳ با قرمزها قرارداد دارد.
او سالانه ۱۲ میلیون یورو دستمزد می گیرد و از این حیث شماره یک لیورپول است با این حال رقم دستمزد او نسبت به بازیکنانی چون داوید دخیا(۲۳ میلیون یورو)، کوین دی بروینه(۱۹ میلیون یورو)، رحیم استرلینگ(۱۸ میلیون یورو) و پل پوگبا(۱۷ میلیون یورو) بسیار کمتر است و در واقع با ستاره های بزرگ تیم های دیگر لیگ برتر فاصله ای زیاد دارد. مساله ای که شاید باعث تحریک او برای جدایی شود.
او در مصاحبه اخیرش با نشریه آاس حاضر نشد در مورد آینده اش تضمین بدهد و گفت که همه چیز به باشگاه بستگی دارد. برخی منابع از رد پیشنهاد مالی خوب لیورپول توسط صلاح خبر داده اند. محمد ابوتریکه ملی پوش سابق مصری نیز دو هفته پیش ادعا کرد صلاح در لیورپول خوشحال نیست.
دتمار هامان ستاره آلمانی سابق لیورپول در مورد جدایی احتمالی محمد صلاح گفت:« اگر صلاح از لیورپول برود که از نظر من بسیار هم محتمل است، شاهد تاثیرات جانبی اش در دنیای فوتبال خواهیم بود. این جدایی می تواند منجر به تغییرات در تیم های دیگری بشود.
برای من بهترین جانشین صلاح در لیورپول می تواند کینگزلی کومان باشد. درست است که کومان در بایرن چند مصدومیت بد را تجربه کرده ولی مدت هاست روی فرم است و توانست در فینال لیگ قهرمانان گل قهرمانی بایرن را هم بزند. او با هر دو پا بازی می کند و بسیار باهوش است. کومان در مواقع حساس بهترین تصمیمات را می گیرد و معتقدم او همان کسی است که لیورپول پس از رفتن صلاح باید به خدمت بگیرد.»

لغو یک بازی دیگر لیگ برتر انگلیس به خاطر کرونا
مصاف فردا شب تیم‌های فوتبال فولام و برنلی در هفته هفدهم لیگ برتر انگلیس به دلیل مثبت شدن تست کرونا چند بازیکن دیگر فولام به زمان دیگری موکول شد.
 هفته گذشته تعدادی از بازیکنان فولام به کرونا مبتلا شده بودند و اکنون تعداد افراد مبتلا افزایش پیدا کرده و به همین دلیل هم بازی این تیم در ورزشگاه تورف مور لغو شده است.
گویا قرار بود که آخرین جلسه تمرینی فولام برای مصاف با برنلی صبح امروز برگزار شود اما باشگاه در تماس‌هایی به بازیکنان خود اطلاع داده است که در زمین تمرینی حضور پیدا نکنند.
شیوع کرونا در تیم فولام پیش از این باعث لغو مصاف خانگی این تیم با تاتنهام در هفته شانزدهم لیگ برتر شده بود و حالا دومین بازی متوالی این تیم در لیگ برتر هم لغو شده است.

مدت زمان دوری کوتینیو از فوتبال اعلام شد
سه شنبه گذشته بازی بارسا و ایبار به دقیقه ۹۰ رسیده بود که فیلیپه کوتینیو نزدیک محوطه جریمه حریف روی زمین نشست و دیگر نتوانست به کار ادامه دهد.
بازی برای دقایقی ادامه پیدا کرد تا اینکه توپ به اوت رفت و تیم پزشکی برای مداوای کوتینیو وارد میدان شد. ستاره برزیلی که بدون برخورد به بازیکنی دچار مصدومیت شده بود، به کمک پزشکان زمین را ترک گفت در حالی که آشکارا درد می کشید.
دو روز پیش تیم پزشکی بارسلونا بیانیه ای صادر کرد با این مضمون که نتیجه بررسی ها روی ناحیه مصدوم کوتینیو مثبت نبوده است. مصدومیت ستاره برزیلی از ناحیه مینیسک خارجی ساق پای چپ است و پس از ام آر آی دقیقا مشخص شد که پارگی به میزانی بوده که او باید جراحی شود.
جراحی امروز با موفقیت توسط دکتر کاگوت در بارسلونا به انجام رسید و سپس تیم پزشکی باشگاه کاتالان اعلام کرد کوتینیو نزدیک به سه ماه نمی تواند در میادین حاضر باشد. به این ترتیب او قطعا هر دو بازی رفت و برگشت برابر پی اس جی در یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان را از دست خواهد داد.
این اتفاق حکم یک کابوس را برای کادر فنی بارسلونا دارد. آبی اناری ها غیر از کوتینیو، مصدومانی چون جرارد پیکه، آنسو فاتی و سرجی روبرتو را دارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1086335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =