«پنس» از تلاش جمهوریخواهان برای تغییر نتیجه انتخابات استقبال کرد

معاون رئیس‌جمهور آمریکا بالاخره سکوت دو ماهه خود را شکست و از جمهوریخواهانی که قرار است پیروزی بایدن را در جلسه ۶ ژانویه به چالش بکشند؛ دفاع کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از هیل، دفتر مایک پنس معاون رئیس‌جمهور آمریکا، در بیانیه‌ای از اقدام شماری از جمهوریخواهان کنگره که قصد دارند در جلسه ۶ ژانویه (۱۷ دی)، پیروزی جو بایدن دموکرات را در انتخابات ۲۰۲۰ به چالش بکشند؛ استقبال کرد.

در  بخشی از این بیانیه می‌خوانیم: معاون رئیس‌جمهور در دغدغه میلیون‌ها آمریکایی که از بابت بی‌نظمی‌ها و تخلفات انتخاباتی نگران هستند؛ سهیم است.

این نخستین اظهارنظر مبسوط پنس در باب جلسه‌ای است که طی آن، وی در مقام رئیس سنا، در اقدامی تشریفاتی، نتیجه الکترال کالج را که با ۳۰۶ رای به نفع بایدن است؛ رسماً تائید خواهد کرد.

این بیانیه یک روز بعد از رد دادخواست شماری از جمهوریخواهان مبنی بر تنفیذ اختیار عمل به پنس برای عدم تائید پیروزی بایدن، صادر شد.

سکوت پنس طی دو ماهی که از انتخابات آمریکا می‌گذرد، موجب دلخوری طرفداران ترامپ شده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که دست‌کم ۱۴۰ عضو جمهوریخواه مجلس نمایندگان، طی جلسه ۶ ژانویه کنگره، پیروزی او را به چالش خواهند کشید.

این در حالی است که گروهی از سناتورهای جمهوریخواه به رهبری «تد کروز» سناتور تگزاس نیز در نظر دارند روند تائید نتیجه انتخابات را به تاخیر بیاندازند و با تائید پیروزی جو بایدن مخالفت کنند.

البته، بعید به نظر می‌رسد که معترضان بختی برای جلوگیری از تائید پیروزی بایدن داشته باشند.

در بهترین حالت آنها می‌توانند روندی را که به طور معمول یک ساعت زمان می‌برد؛ ۱۲ ساعت تا یک روز به تاخیر بیندازند.

با توجه به اکثریت دموکراتها در مجلس نمایندگان، احتمال موافقت این نهاد با اعتراض های مطرح شده در عمل وجود ندارد. در مجلس سنا نیز معترضان باید بتوانند موافقت کل سناتورهای جمهوریخواه را جلب کنند. این در حالی است که شماری از سناتورهای جمهوریخواه از جمله «میچ مک کانل» رهبر اکثریت سنا، پیروزی جو بایدن را تبریک گفته اند. در نتیجه، همراهی آنها با معترضان بعید به نظر می رسد. با این حال، معترضان حتی در صورت رای موافق مجلس سنا، باز به رای مجلس نمایندگان نیاز خواهند داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1086341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =