داوری هجدهمین جشنواره کتاب رشد به پایان رسید

دبیر هجدهمین جشنواره کتاب رشد از پایان یافتن داوری این دوره از جشنواره خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)،  کیومرث جهانگردی با یادآوری اهمیت برگزاری جشنواره کتاب رشد در شرایط همه گیری بیماری کرونا و سختی داوری ها گفت: با سامانه الکترونیکی که به این منظور طراحی شد، داوری‌ها با کمترین تماس حضوری داوران جشنواره انجام گرفت و تعداد بسیار محدودی جلسه حضوری برگزار شد. اغلب ارتباطات داوران از طریق سامانه و با گذاشتن یادداشت یا به صورت تلفنی صورت گرفت.

وی افزود: در این دوره در مجموع ۳ هزار و ۴۹۹ عنوان کتاب در دبیرخانه ساماندهی کتاب دریافت و ثبت شد. از این تعداد هزار و ۴۶۳ عنوان مناسب تشخیص داده شد که به مرور و به صورت ماهانه در سایت دفتر انتشارت و فناوری آموزشی به آدرس https://samanketab.roshdmag.ir به مخاطبان معرفی شده است.

جهانگردی ادامه داد: هزار و ۴۶۳ عنوان کتاب برای انتخاب به عنوان اثر برگزیده یا شایسته تقدیر به مرحله داوری جشنواره راه یافت و در ۲۶ گروه داوری سه نفره مورد داوری قرار گرفت.

دبیر هجدهمین جشنواره کتاب رشد اظهار کرد: بررسی آماری این کتاب ها نشان می دهد بیشترین تعداد کتاب به دو گروه داستان کودک با ۳۶۶ عنوان و داستان نوجوان با ۱۹۷عنوان اختصاص دارد. همچنین زبان و ادبیات فارسی با ۸۹ عنوان، تعلیم و تربیت دینی با ۸۷ و آداب و مهارت های زندگی و علوم تجربی هر کدام با ۷۹ عنوان دیگر گروه هایی بودند که بیشترین کتاب را داشتند.

وی تصریح کرد: کتاب‌های دوره پیش دبستانی همانند جشنواره های پیشین به ۲ گروه کتاب های آموزشی و کتاب های ادبی تقسیم شد که داوران این دو گروه به ترتیب ۶۶ و ۵۰ عنوان کتاب را داوری کردند.

گفتنی است مراسم پایانی هجدهمین جشنواره کتاب رشد تا ۲۳ دی ماه ۱۳۹۹ با معرفی برگزیدگان و شایستگان تقدیر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 

کد خبر: 1086356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =