گفتگوی دختر شهید المهندس با شبکه المیادین

"منار جمال جعفر آل ابراهیم" دختر شهید ابومهدی المهندس به مناسبت نخستین سالگرد شهادت فرماندهان مقاومت با شبکه تلویزیونی المیادین به گفتگو پرداخت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، "منار جمال جعفر آل ابراهیم" دختر شهید ابومهدی المهندس به مناسبت نخستین سالگرد شهادت فرماندهان مقاومت در گفتگو با غسان بن جدو مدیر این شبکه گفـت: شهید ابومهدی المهندس صاحب ویژگی بارز ثبات و ایستادگی بود و راه حق را برگزید و بر آن مداومت داشت.
وی در ادامه با بیان مراحل مختلف مجاهدت‌های شهید المهندس افزود: شهید المهندس مجبور شد سال ۱۹۸۰ پس از شهادت شهید سید محمد باقر صدر از عراق خارج شود.

شهید المهندس در دوران جنگ ایران و عراق به جبهه‌های جنگ ایران علیه نظام بعث ملحق شد تا در درجه اول از ملت عراق دفاع کرده باشد.

شهید المهندس با اشغال عراق توسط آمریکا به شدت مخالف بود

دختر شهید المهندس گفـت: در اواخر دهه ۹۰ شهید المهندس به فرماندهی سازمان بدر رسید و از همان زمان رابطه او با شهید سلیمانی آغاز شد. شهید المهندس پیش از آغاز تجاوز آمریکا به عراق از فرماندهی سازمان بدر کناره گیری کرد. شهید المهندس با رویکرد سرنگونی نظام صدام از طریق حمله آمریکا مخالف بود. امکان نداشت شهید المهندس اشغال شدن عراق را آن هم از سوی آمریکا که باعث نابودی ملت عراق شده بود، بپذیرد. شهید المهندس باور داشت تغییر باید به دست ملت عراق و نه از طریق تهاجم بیگانگان صورت گیرد.
وی افزود: شهید المهندس به محض ورود نیروهای آمریکایی به خاک عراق تشکیل گروه‌های مقاومت را آغاز کرد. او بر روند تشکیل این گروه‌ها نظارت و در آن مشارکت داشت. شهید المهندس شخصیت اصلی پشت پرده تحولات سیاسی عراق بود. آمریکا سال ۲۰۰۶ از ورود شهید المهندس که به عنوان نماینده انتخاب شده بود، به خاک عراق جلوگیری کرد. نقش شهید المهندس در مقاومت علیه نظامیان آمریکایی پیش از قرار گرفتن اسمش در فهرست تروریسم برای آمریکا شناخته شده بود. شهید المهندس در توافقی که براساس آن نیروهای آمریکایی از عراق خارج شدند، نقش اصلی داشت. شهید المهندس تأیید کرد شرکت‌های آمریکایی همزمان با آغاز جنگ علیه داعش حمایت تسلیحاتی از عراق را متوقف کردند.
دختر المهندس ادامه داد: مقر فرماندهی الحشد الشعبی برای ماه‌های طولانی در خانه شهید المهندس مستقر بود. شهید المهندس عملیات ایجاد کمربند امنیتی بغداد و شهرهای مقدس که مورد تهدید بودند را فرماندهی کرد.

شهید المهندس بر نقش ایران و حزب الله در آزادی عراق تأکید داشت
منار جمال جعفر آل ابراهیم گفـت: شهید المهندس همیشه می‌گفت آزادی عراق از دست داعش بدون حمایت ایران و حزب الله محقق نمی‌شد. وی همچنین تأکید می‌کرد اگر حمایت‌های ایران نبود، سازمان بسیج مردمی (الحشد الشعبی) ایجاد نمی‌شد و توسعه نمی‌یافت.
وی افزود: شهید المهندس یک تفکر انسانی و اسلامی را پایه گذاری کرد و اعتقاد داشت الحشد الشعبی سوپاپ اطمینان ملت عراق است.

پدرم همیشه می‌گفت حاج قاسم را بین گرگ‌ها رها نمی‌کنم
دختر شهید المهندس گفـت: ویژگی بارز پدرم و شهید حاج قاسم تواضع و مهربانی بود. پدرم حاج قاسم را مخلص و پاک توصیف می‌کرد. پدرم و حاج قاسم مثل دو برادر بودند و حاج قاسم به ما می‌گفت شما دختران برادر من هستید. پدرم همیشه این عبارت را تکرار می‌کرد که من حاج قاسم را بین گرگ‌ها رها نمی‌کنم.

ترور پدرم پس از شکست توطئه‌ها علیه الحشد الشعبی صورت گرفت
دختر شهید المهندس گفت: پدرم هر لحظه منتظر شهادت بود و چند ماه قبل از ترورش شهادت او به ما نیز الهام شده بود و تقریبا آن را پیش بینی می‌کردیم. شهید المهندس هدفی برای آمریکایی‌ها محسوب می‌شد.
وی افزود: ترور شهید المهندس پس از شکست همه توطئه‌ها علیه الحشد الشعبی صورت گرفت. هنگام شهادت پدرم احساس افتخاری کردم بالاتر از هر افتخار و احساس اندوهی کردم سنگین‌تر از هر اندوه.

انتهای پیام/

کد خبر: 1086374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =