راه شهید سلیمانی پویا و زنده است

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان بیان کرد: راه شهید سلیمانی پویا و زنده است و هرکس بخواهد باعزت و سرافراز زندگی کند باید از مکتب سلیمانی درس بیاموزد و رهرو راه او باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز)، حجت‌الاسلام عباسعلی حیدری در نشست مجازی که به مناسبت سالگرد شهادت سردار حاج‌قاسم سلیمانی به همت دفتر هم‌اندیشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان اصفهان با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد فریدن با موضوع «از بصیرت تا شهادت »  برگزار شد، اظهار کرد: یک سال از شهادت سردار رشید اسلام گذشت و این یک‌سال بر دل‌های آزادی‌خواهان جهان بسیار سخت گذشت؛ چراکه او سیدالشهدای مقاومت بود که به دست شقی‌ترین اشقیا به شهادت رسید.

وی افزود: این شهید بزرگوار مرد عمل و مبارزه بود، در میدان جهاد شجاع و پرهیبت و مایه ترس دشمن بود و وقتی میان مردم قرار می‌گرفت، متواضع، مردمی و خاکسار بود،  او مصداق واقعی «اشداء علی‌الکفار و رحماء بینهم» بود، به‌همین دلیل مکتب سلیمانی برای همه ما درس معاشرت و درس شیعه بودن واقعی اهل بیت را دربردارد.

منتظر واقعی بودن نخستین ویژگی خاص شهید قاسم سلیمانی است

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: وقتی صحبت از مکتب سلیمانی است، اشاره به یک سری ویژگی‌های بزرگ شخصیتی داریم. صاحب مکیال در این کتاب ۸۰ وظیفه برای منتظران بیان کرده که هرچقدر اینها را بررسی می‌کنیم، مصداق اتم آن در این شهید صدیق وجود دارد. پس منتظر واقعی بودن نخستین ویژگی خاص شهید قاسم سلیمانی است.

این مسئول سایر ویژگی‌های شهید گرانقدر را یادآور شد و ادامه داد: دومین ویژگی او شجاعت بی‌نظیر و سوم روحیه  ایستادگی و مقاومت است، تفکر مقابل این مکتب وادادگی و راحت‌طلبی است، عده‌ای می‌گویند تا کی باید هزینه کنیم یا می‌گویند باید مذاکره کنیم تا دشمن در مقایل ما نرم و آرام شود.

حیدری ادامه داد: روحیه مقاومت در این سردار رشید اسلام چنان قوی بود که نه تنها تک‌تک مردم ایران آن را ستایش کرده‌اند؛ بلکه در عراق، سوریه، یمن و لبنان از آن الگو گرفته و در عراق حشدالشعبی بر همین مبنا ایجاد شد، سردار سلیمانی شهید راه قدس است و شهادت او راه قدس را هموار و تسریع کرد.

وی ادامه داد: ویژگی چهارم شهید سلیمانی درایت و تدبیر  او بود، هنگام ورود به معرکه  سوریه بسیاری با این اقدام مخالف بودند؛ اما آینده‌نگری این شهید بزرگوار چهره منطقه و حوادث آن را تغییر داد  و در رزمندگان روحیه ایجاد کرد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان  خاطرنشان کرد: تبلور ارزش‌های ایران و ایرانی و ترویج الگوی مبارزه میان امت‌های اسلامی و نرم‌افزار مقاومت از دیگر ویژگی‌های شهید سلیمانی است، چنان که می‌بینیم مبارزه در بحرین و یمن ادامه دارد و در قلب اروپا مقاومت و ایستادگی ایجاد شده است.

تلافی اقدام آمریکا در چند مرحله

این مسئول گفت: مردم ایران در چند مرحله این اقدام ننگین آمریکا را تلافی کرده و خواهند کرد، مرحله نخست با استقبال باشکوه از پیکر این شهید و تجمع در شهرهای مختلف که در تاریخ بی‌سابقه بود، انتقام و سیلی سخت  دوم زمانی بود که سپاه مقتدر ایران پایگاه نظامی عین‌الاسد را شخم زدند، به تعبیر مقام معظم رهبری سیلی سوم غلبه بر استکبار با دست جوانان  در زمینه‌های علم و فناوری در مجموعه‌های مختلف است و سیلی آخر اخراج آمریکایی‌ها از منطقه  که اینها همه از برکات خون به ناحق بر زمین ریخته این شهید والامقام است.

وی بیان کرد: راه شهید سلیمانی پویا و زنده است و هر کس بخواهد باعزت و سرافراز زندگی کند، باید از مکتب سلیمانی درس بیاموزد و رهرو راه او باشد، به‌ویژه نقش جوانان دانشگاهی، استادان و بسیج پرتوان و تشکل‌های دانشجویی که نقش بی‌بدیل در غلبه نرم‌افزاری دارند.

حیدری مطرح کرد: عاملان و آمران این اقدام جنایتبار بدانند در خانه خود نیز امنیت ندارند تا زمانی که انتقام خون شهید از آنها گرفته شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1086381

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =