تامین مواد اولیه بزرگترین دغدغه تولیدکنندگان پوشاک است

بزرگترین دغدغه تولیدکنندگان پوشاک کشور نبود مواد اولیه است .

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ سمیرا رضازاده فعال حوزه پوشاک با اشاره به اینکه فعالیت تولید پوشاک را به صورت غیر رسمی و بدون ثبت برند از سال ۱۳۸۹ آغاز کردیم توانستیم دو سال بعد موفق به ثبت برند و تولید انبوه شویم.

وی در ادامه گفت: هم اکنون ۴ شعبه تولید و فروش مانتو در تهران ، یک شعبه در اراک ، و ۱۲نمایندگی در سایر شهرهای کشور فعالیت داریم که در ۲۳۴ عاملیت فروش محصولات را به مشتری عرضه میکنیم ، همچنین از اواخر بهمن ماه امسال تولیدات پوشاک خود را به کشور ترکیه صادر خواهیم کرد. 

این فعال صنعت پوشاک تصریح کرد: هم اکنون ماهانه ۳۵۰۰ دست مانتو به اررزش ۳هزار میلیون  ریال تولید میکنیم که کل سرمایه گذاری انجام شده معادل ۴۰ میلیارد ریال است. 

رضا زاده ادامه داد: در حال حاضر به صورت مستقیم برای ۲۵ نفر و بصورت غیر مستقیم برای ۳۵ نفر ایجاد اشتغال کرده ایم و ما از صد در صد ظرفیت تولید استفاده می کنیم.

وی در خصوص واردات پوشاک از کشورهای شرق آسیا از جمله تایلند ، مالزی، چین و کشورهای همسایه مثل ترکیه که امروز بزرگترین تولید کننده و صادرکننده پوشاک منطقه است گفت: واردات موجب ایجاد رقابت بین تولیدکننده های بین المللی و افزایش کیفیت کالا می شود. 

رضازاده با تاکید بر اینکه موانع تولید پوشاک از جمله پرداخت ۹ درصدی ارزش افزوده در کشور باید برداشته شود و تولید ملی را فدای ارزش افزوده  نکنند. 

این فعال صنعت پوشاک خاطر نشان کرد: اگر دولت موانع تولید را مرتفع کند تولیدکنندهای داخلی  بهترین توان را دارند با همین امکاناتی که داریم تولید کنیم و با نازل ترین قیمت ارایه دهیم، مسئولان کشور متاسفانه از ما حمایت نمی کنند ، مثلا دولت ترکیه با پرداخت یارانه و حمایت از تولید کننده تبدیل به بزرکترین تولیدکننده و صادرکننده پوشاک  منطقه شده است بنابر این دولت باید از تجربیات کشورهای موفق در عرصه تولید الگو برداری کنند  و تولیدکننده بتواند از بهترین امکانات برخوردار شود و در  بازارهای جهانی جایگاه خود را تقویت نماید.

به گفته وی، هم اکنون قیمت تمام شده تولید کالا در ایران بالا است. حق بیمه در ایران نسبت به سایر کشورها بالاتر است. در ترکیه هر سه تا چهار سال ماشین آلات تغییر می کنند درحالیکه تجهیزات پوشاک در ایران بروز نیست که این امر توجه ویژه مسئولان را می طلبد. 

رضا زاده ادامه داد: با توجه به نزدیک شده به ماههای پایانی سال و لزوم تولید پوشاک به منظور عرضه فروش نوروزی ، در حال حاضر مهمترین دغدغه تولید کننده های پوشاک تامین مواد اولیه است که به علت نوسان نرخ ارز واحتکار پارچه های خارجی از فروش آن خودداری می کنند و ما نمی توانیم  تولید به موقع داشته باشیم یا با خرید پارچه با قیمت گزاف از حاشیه سود ۲۰تا ۲۵ درصدی برخوردار شده  و قادر به پرداخت هزینه های تولید نباشیم و متضرر شویم. 

این تولیدکننده پوشاک از دولت خواستار هر چه سریعتر موانع موانع تولید شد و گفت: اگر دولت از تولیدکننده  داخلی حمایت کند تا بتوانند مواد اولیه مورد نیاز را تامین کنند علاوه براینکه نرخ پوشاک کاهش و کیفیت افزایش می یابد  و مردم از خرید کالای ایرانی استقبال می کنند از خروج ارز نیز جلوکیری می شود و عرضه با تقاضا در بازار داخلی متعادل می شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: به منظور ثبت طرح و مدل برای تولید مانتو ، تولید کننده ها باید از کارگروه مد و لباس مجوز بگیرند تا بتوانند طبق سلایق مشتری مانتوهای متنوع و مناسب تولید و عرضه کنند .

کد خبر: 1086390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =