کسب رتبه اول انجمن حقوق واحد شهر قدس در سطح کشور

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس گفت: این باشگاه در راستای رتبه‌بندی انجمن‌های علمی دانشجویی انجمن حقوق به مقام نخست کشوری دست یافت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز)، زهرا خلج رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد شهرقدس با بیان اینکه باشگاه پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس همواره پیشتاز و پیشگام بوده است، اظهار کرد: باشگاه پژوهشگران جوان و انجمن های علمی دانشجویی و نخبگان این واحد دانشگاهی همواره کوشا،پرتلاش و متفاوت عمل نمودند. این باشگاه جوان طی سه سال موفق به ارتقا اعضا خود از بیست نفر به 700 نفر شد که این خود مبین تلاش بی وقفه و شبانه روزی همه اساتید ودانشجویان می باشد. این باشگاه با همکاری وحمایت اعضا و انجمن ها موفق به راه اندازی اولین خط تولید محصولات ضد عفونی کننده در اواخر سال ۹۸ شدند و همه به صورت جهادی و با جدیت تمام در خدمت کشور و دانشگاه بوده اند که این همکاری و مشارکت بی نظیر یکی دیگر از نقاط ویژه انجمن‌های تازه تاسیس این باشگاه است.

وی افزود: باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان با ۳۵۰ شعبه در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی کشور فعالیت دارند و دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس جزء بزرگ‌ترین و فعال‌ترین حوزه باشگاه پژوهشگران و نخبگان است که اکنون حدود ۷۰۰ نفر عضو فعال در درجه‌های پژوهشگر، استعدادهای درخشان، استعدادهای برتر، نخبه و افتخاری فعالیت می‌کنند.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس گفت:‌ با توجه به شیوع ویروس کرونا، اولویت به پروژه‌های تحقیقاتی سوق پیدا کرد  و باشگاه پژوهشگران این واحد دانشگاهی با  فعال کردن انجمن‌ها ی خود  در حوزه‌های مختلف ازجمله طرح‌های تحقیقاتی اقدامات مؤثری در قالب انجمن های علمی ودانشجویی انجام داده است.

به گفته این مسئول، تیم های تحقیقاتی  انجمن ها برای شناسایی اولویت های تحقیقاتی در بخش های مختلف در باشگاه فعالیت می کنند. 

خلج با اشاره به همکاری مناسب اعضای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان اشاره کرد شاید این تصور پیش بیاید که مسئول یا مسئولان باشگاه از یک انجمن (انجمن حقوق) توجه وحمایت بیشتری کردند وتمرکز روی انجمن حقوقی بوده است ولی سعی برآن داشتیم همیشه از سایر انجمن ها غافل نباشیم وخوشبختانه در واحد شهر قدس حقوق وفعالیت انجمن های حقوق از نقاط قوت این واحد دانشگاهی است اما توجه به سایر انجمن ها مانند انجمن شهرسازی،انجمن عمران، زبان انگلیسی،بیوشیمی ،علوم دامی، روانشناسی ،مهندسی شیمی وانجمن نانومحاسباتی نیز در دستور کار ما بوده است وبه عنوان مثال انجمن علمی عمران باشگاه پژوهشگران واحد شهر قدس چند دوره پیاپی موفق به کسب رتبه اول کشور در مسابقات سازه های عمرانی شده است.

وی اضافه کرد:‌ هدف اصلی در این باشگاه تقویت فعالیت‌های گروهی و تیمی مانند انجمن ها است؛ بنابراین از افراد عضو انجمن ها در رده‌های نخبه و استعدادهای درخشان حمایت می‌کنیم وسعی میکنیم  سرپرستی انجمن ها و عضویت در هیات مدیره انجمنها را این افراد نخبه وخلاق بر عهده داشته ودر تجلی عملکرد انجمن ها نقش خوبی را ایفا کنند تا در ارزیابی شاخص ها ودستور العمل هایی که در آیین نامه پیش بینی شده فعال عمل کنند  که متشکل از دانشجویان کارشناسی و کاردانی ارشد ودکتری  هستند،

خلج تصریح کرد: در انجمن ها دانشجویان ایده‌هایشان را وقتی در مرحله خام و اولیه است، پرورش می‌دهند و تقویت می‌کنند و با به اشتراک گذاشتن علم و دستاوردهایشان گروه‌هایی  را تشکیل می‌دهند واز این طریق  می‌توانند روی پروژه‌های مختلف برحسب اولویت و نیازهای کشور فعالیت کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1086393

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =