امنیت دنیا مدیون شهید سلیمانی است/ واکنش سردار دل‌ها به خبر شهادت یارانش چگونه بود؟

رئیس اداره امنیت معاونت اطلاعات ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه امنیت امروز دنیا مدیون شهید سلیمانی است، گفت: اگر مدیریت توانمند و استعداد بالای نظامی شهید سلیمانی نبود؛ امروز داعش امنیت جهان را از بین برده بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز)، سردار عبدالله عراقی در مراسم گرامی‌داشت نخستین سالگرد شهادت سردار بزرگ اسلام شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی که در مسجد امام‌رضا (ع) دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین برگزار شد با قرائت آیه ۲۳ سوره احزاب اظهار کرد: در این آیه شریف آمده است که در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند، صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند (و در راه او شربت شهادت نوشیدند) و بعضی دیگر در انتظارند و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند و اکنون شهید سلیمانی و یاران و هم‌رزمان شهیدش، مصداق عینی این آیه شریفه هستند.

وی افزود: شهید سلیمانی با نثار خون پاک و مطهرش به شایستگی به وظیفه خود عمل کرد و ما نیز باید ادامه دهنده راه این شهید بزرگوار باشیم.

رئیس اداره امنیت معاونت اطلاعات ستاد کل نیروهای مسلح مطرح کرد: افرادی که ادامه دهنده این راه هستند؛ ممکن است در زندگی روزمره به هر سمتی بلغزند؛ اما اگر به شهدا و جانفشانی‌های این بزرگواران ایمان داشته باشیم؛ مطمئنا شهدا هدایتگر ما خواهند بود و با دست‌گیری، ما را به راه درست و اصلی هدایت خواهند کرد.

فرمانده دوران دفاع مقدس به بیان خاطراتی از شهید سلیمانی پرداخت و گفت: بنده افتخار آشنایی‌ام با این شهید بزرگوار از سال ۶۲ و در عملیات خیبر بود و اخلاق نیکو، مدیریت توانمند، صداقت، ایمان، عشق به ولایت و حضرت اباعبدالله(ع) را از نزدیک در وجود او شاهد بودم.

جانشین سابق فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: در جبهه مقاومت و در جنگ با داعش نیز افتخار همراهی با شهید سلیمانی را داشتم و نکته بسیار مهم و جالب برای بنده، محبوبیت فراوان این شهید بزرگوار نزد رزمندگان مدافع حرم مانند سپاه فاطمیون، زینبیون، حیدریون، حزب‌الله و کتائب از کشورهای افغانستان، پاکستان، عراق، لبنان و سوریه بود، این رزمندگان خود را سرباز حاج قاسم دانسته و به وی ارادت ویژه‌ای داشته و از صمیم قلب وی را دوست داشتند.

فرمانده سابق سپاه محمد رسول‌الله یادآور شد: شهید سلیمانی در عین صلابت و قدرت بالای تصمیم‌گیری در دوران دفاع مقدس و در جنگ با داعش، وقتی خبر شهادت یارانش را می‌شنید به گوشه‌ای می‌رفت و آنچنان برای آن شهید گریه می‌کرد، گویی فرزند خود را از دست داده است.

عراقی با یادآوری سخنان پیامبر اکرم(ص) درباره نعمت امنیت در جامعه گفت: رسول خدا، وجود امنیت و سلامتی را به عنوان نعمت‌های بزرگ خداوند نام بردند؛ بنده از نزدیک ناامنی که داعش بر سر مردم سوریه و عراق آورد را مشاهده کردم، اگر رشادت‌ها و مدیریت توانمند و استعداد بالای نظامی شهید سلیمانی و هم رزمانش نبود؛ امروز داعش امنیت جهان را از بین برده بود.

وی افزود: نیروهای کشور روسیه با آن قدرت نظامی قدرتمند در جنگ با داعش از دستورات این شهید تبعیت داشت و به‌عنوان نیروی هوایی پشتیبان، هر نقطه‌ای که سردار سلیمانی دستور حمله می‌داد به آن منطقه شلیک می‌کرد.

رئیس اداره امنیت معاونت اطلاعات ستاد کل نیروهای مسلح، سردار سلیمانی را نماد قهرمان‌ ملی و قهرمان دنیای اسلام دانست و افزود: اگر داعش از بین نمی‌رفت؛ امنیت اروپا و آمریکا با مشکلات بسیاری مواجه می‌شد، پس امنیت امروز کشور و جهان، مرهون و مدیون رشادت‌های سردار سلیمانی است.

وی با قدردانی از نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و مدیران دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برای برگزاری این مراسم گفت: برگزاری این مراسم با توجه به بیماری کرونا در این شرایط سخت است، به برکت خون این شهیدان ان‌شاالله هرچه زودتر این بیماری مرگبار از کشور و دنیا رخت بربندد.

به گزارش آنا، در این مراسم در ادامه این مراسم از سوی ناصر حمیدی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و حجت‌الاسلام محمد محبی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین به پاس رشادت‌ها و دلیری‌های سردار عبدالله عراقی در دوران دفاع مقدس و جبهه مقاومت لوح سپاسی به وی اهدا شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1086411

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =