آبی‌ها در پی تثبیت صدرنشینی/ استقلال با پیروزی به استقبال دربی می رود؟

شاگردان محمود فکری در حالی مقابل آلومینیوم اراک به میدان می‌روند که هدف اصلی‌شان کسب تمام امتیازات بازی و حفظ صدرنشینی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،تینا نجفی؛ در هفته دهم لیگ برتر فوتبال، روز دوشنبه استقلال و آلومینیوم اراک به میزبانی پایتخت نشینان به مصاف هم می روند.

استقلال در پی تداوم روند صعودی

آبی ها با پیروزی ارزشمند خود در هفته گذشته مقابل گل گهر، با ۱۵ امتیاز صدرنشین رقابت ها شدند. شیوه بازی شاگردان محمود فکری در این دیدار پیشرفت قابل قبولی داشت. مهاجمین این تیم بهتر از هفته های گذشته از سوی هافبک ها تغذیه شدند و ماحصل این تغییر مثبت، دو گل و چند موقعیت گلزنی بود. آن ها برای تداوم این روند، حالا شاگردان خطیبی را مقابل خود می بینند.
 
اهمیت مسابقه

مسابقه پیش دربی همیشه از حساسیت خاصی برخوردار بوده است. پیروزی در این مسابقه می تواند ضمن تثبیت صدرنشینی، شاگردان فکری را با روحیه بالایی راهی دربی سرنوشت ساز هفته آینده کند.

نگاهی به آلومینیوم

آلومینیوم اراک که فصل گذشته با نایب قهرمانی در لیگ آزادگان به لیگ برتر رسید، هم اکنون با کسب ۱۰ امتیاز در جایگاه دهم قرار دارد.
شاگردان خطیبی پس از آن که دو دیدار نخست را به حریفان خود واگذار کردند، در شش هفته اخیر هرگز نباخته اند و با دو برد و چهار تساوی برای ادامه روند شکست ناپذیری خود، راهی تهران شده اند.

گربه سیاه فصل پیش آبی ها

رسول خطیبی همیشه در مقابل پایتخت نشینان، انگیزه های بالایی داشته است. او فصل گذشته به همراه ماشین سازان، در هر دو دیدار رفت و برگشت آبی پوشان را شکست داد.
 
نقطه قوت استقلال از زبان آمار

خط دفاعی استقلال تا بدین جا در لیگ بیستم، آمار خوبی از خود به جا گذاشته است. آبی ها با دریافت ۴ گل، دومین خط دفاعی برتر لیگ را دارا هستند. رشید مظاهری با نمایش خیره کننده خود در این فصل، نقشی کلیدی در این مهم ایفا نموده است.
 آبی ها در این هشت دیدار، ۹ گل هم به ثمر رسانده اند تا با تفاضل گل مثبت ۵، از این حیث نیز پیشتاز رقابت ها باشند.

رقابت برترین دروازه بانان لیگ

حسین پورحمیدی که در فصل نقل و انتقالات از استقلال راهی اراک شد، این روزها در قفس توری آلومینیوم خوش می درخشد. او در ۶ بازی ۴ بار موفق به کلین شیت شده، یک مهار پنالتی داشته و مجموعا تنها ۲ گل دریافت کرده است. او با متوسط ۳.۵ مهار در هر مسابقه و با نمره متریکا ۷.۳۳ صدرنشین جدول بهترین دروازه بانان این فصل از مسابقات است.
رقابت تنگاتنگ او با رشید مظاهری که با نمره ۷.۳۲ دومین نام این فهرست است، در این مسابقه جذاب خواهد بود.

غایبان استقلال

محمد نادری و سبحان خاقانی به دلیل مصدومیت و هروویه میلیچ به دلیل مسائل انضباطی، آبی ها را در این مسابقه همراهی نمی کنند.

باید دید تقابل فکری و خطیبی، در نهایت چه نتیجه ای را در برخواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1086415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =