رایزنی شورای نگهبان با وزارت کشور برای افزایش تعداد صندوق‌های رأی در انتخابات ۱۴۰۰

عباسعلی کدخدایی گفت: شورای نگهبان در تلاش است سلامت انتخابات و سلامت مردم را مدنظر قرار بدهد و با وزارت کشور مشغول رایزنی‌هایی هستیم تا تدابیری از جمله افزایش صندوق‌های رأی و افزایش صندوق‌های سیار را داشته باشیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در بدو ورود به استان ایلام جهت معرفی و تودیع رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات این استان طی سخنانی در جمع خبرنگاران گفت: خوشحالم که امروز در خدمت مردم غیور و ولایتمدار ایلام هستم و این شهر شهیدپروری که سابقه درخشانی در همه صحنه‌های انقلاب از جمله جنگ تحمیلی داشته است.

سخنگوی شورای نگهبان افزود: انتخابات آینده به دلیل بحث ویروس منحوسی که شیوع پیدا کرده نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است و شورای نگهبان در تلاش است سلامت انتخابات و سلامت مردم را مدنظر قرار بدهد.

کدخدایی ادامه داد: با وزارت کشور مشغول رایزنی‌هایی هستیم که امیدواریم تدابیری از جمله افزایش صندوق‌های رأی و افزایش صندوق‌های سیار را داشته باشیم.

رئیس پژوهشکده با بیان اینکه چنانچه دوستان وزارت کشور پیشنهاداتی داشته باشند و اگر لازم باشد اقداماتی دیگری هم صورت خواهد پذیرفت، گفت: ممکن است از لحاظ قانونی، مواردی نیاز به اصلاح قانون داشته باشد که در این فرصت، این اصلاحات باید انجام شود تا ما بتوانیم در یک شرایط کاملاً بهداشتی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انتخابات آینده را برگزار کنیم و شاهد حضور پر شور مردم در انتخابات باشیم.

وی با توجه به بحث الکترونیکی شدن انتخابات خاطرنشان کرد: بسیاری از بخش‌های انتخابات، الکترونیکی شده است که فقط بخش أخذ رأی به دلیل اینکه زیرساخت‌ها هنوز آماده نشده‌ باقی مانده است و ما به عنوان شورای نگهبان باید از انتخابات و رأی مردم پاسداری کنیم.

کدخدایی با بیان اینکه امنیت انتخابات برای ما بسیار مهم است، تأکید کرد: آراء مردم باید همانگونه که در صندوق‌های رأی ریخته می‌شود، قرائت شود.

سخنگوی شورای نگهبان در پایان خاطرنشان کرد: در صورت رفع مشکلات امنیتی و آماده شدن زیرساخت‌ها، شورای نگهبان مانعی برای الکترونیکی شدن کامل انتخابات نمی‌بیند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1086424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =