دعوت ۳۸  فرنگی کار از سوی محمد بنا به اردوی تیم ملی/ برگزاری اردوی تیم ملی پاراتیروکمان در کیش/ شروع هفته هجدهم لیگ والیبال با برد مدعیان

با بسته اخبار منهای فوتبال با ما همراه باشید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، طاها کاردان؛ حجم اخبار ورزشی بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار ورزشی منهای فوتبال، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

دعوت ۳۸  فرنگی کار از سوی محمد بنا به اردوی تیم ملی
دومین مرحله اردوی تیم ملی کشتی فرنگی برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا و گزینشی المپیک روزهای ۱۸ تا ۲۹ دی ماه در خانه کشتی شهید ابراهیم هادی برگزار می شود.
اسامی ملی پوشان کشتی فرنگی توسط محمد بنا به شرح زیر اعلام شده:
۵۵ کیلوگرم: پویا دادمرز (خوزستان) سجاد عباس پور (مازندران) رضا خدری (البرز) امیررضا ده بزرگی (فارس) (معرفی از سوی سرمربی تیم جوانان)
۶۰ کیلوگرم: علیرضا نجاتی (قم) مهدی محسن نژاد (خوزستان) پویا ناصرپور (خوزستان) سعید اسماعیلی (خوزستان) (معرفی از سوی سرمربی تیم جوانان)
۶۳ کیلوگرم: میثم دلخانی (فارس) رضا عباسی (البرز) آرمین محب ثابت (تهران)
۶۷ کیلوگرم: حسین اسدی (خوزستان) محمدرضا گرایی (فارس) دانیال سهرابی (خوزستان) شاهین بداغی (خوزستان) (معرفی از سوی سرمربی تیم جوانان)
۷۲ کیلوگرم: امین کاویانی نژاد (خوزستان) علی ارسلان (مازندران) محمد الیاسی (خوزستان) محمدرضا مختاری (فارس) امیر عبدی (قم)
۷۷ کیلوگرم: محمدعلی گرایی (فارس) پژمان پشتام (تهران) هادی علیزاده پورنیا (قم) علیرضا ارقش (خوزستان) (معرفی از سوی سرمربی تیم جوانان)
۸۲ کیلوگرم: مهدی ابراهیمی (قم) جمال اسماعیلی (تهران) علی موسی زاده (تهران)
۸۷ کیلوگرم: حسین نوری (البرز) رامین طاهری (خوزستان) ناصر علیزاده (مازندران)  محمد نصرتی (تهران) (معرفی از سوی سرمربی تیم جوانان)
۹۷ کیلوگرم: محمدهادی ساروی (مازندران) مهدی بالی (مازندران) مهدی علیاری (تهران) وحید دادخواه (خراسان رضوی)
۱۳۰ کیلوگرم: امیر قاسمی منجزی (خوزستان) امین میرزازاده (خوزستان) علی اکبر یوسفی (مازندران)
بدون شک بازهم مهمترین نکته از لیست تیم ملی کشتی فرنگی، دعوت نشدن سعید عبدولی است. این فرنگی کار باتجربه و دارنده مدال برنز المپیک ریو، به اردوهای قبلی هم دعوت نشد و بعد از این اتفاق هم خودش و هم امید نوروزی علیه محمد بنا به مصاحبه پرداختند.

اعضای کادر فنی تیم والیبال نوجوانان معرفی شدند
دکتر محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال با اعضای کادر پیشنهادی مسعود آرمات سرمربی تیم والیبال نوجوانان موافقت کرد که فهرست آنان به قرار زیر است:
۱- رضا عسکری (سرپرست)
۲-  جعفر هوتهم (مدیر فنی)
۳-  احمد لاهوتی (مربی)
۴-  علی فتاحی (مربی)
۵-  مرتضی اکبر اشرفی (مربی)
۶-  آرش صادقیانی (مربی)
۷-  حامد صمدی (مربی)
۸-  مهدی خباز (مربی بدنساز)
۹-  مهدی احمدی (پزشک)
۱۰-  محمدامین شاکری (آنالیزور)
۱۱-  محمد اسدی (ماساژور)
جمهوری اسلامی ایران در سال ۲۰۲۱ میزبان مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان زیر ۱۹ سال جهان است و تیم نوجوانان کشورمان باید خود را برای حضور شایسته در این رقابت‌ها آماده کند.
فاز نخست شناسایی و گزینش نفرات واجد شرایط برای دعوت به اردوی آماده‌سازی تیم نوجوانان پسر آغاز شده است و هیات‌ها تا دوشنبه ۱۵ دی‌ماه فرصت دارند بازیکنان دارای شرایط تعیین شده را معرفی کنند.

برگزاری اردوی تیم ملی پاراتیروکمان در کیش
دومین مرحله اردوی دو هفته‌ای تیم ملی پاراتیروکمان کشورمان برای شرکت در بازی‌های پارالمپیک توکیو از دوشنبه (۸ دی ماه) در جزیره کیش آغاز شده است و هم اکنون هم در حال پیگیری است.
اصغر زارعی‌نژاد و غلامرضا رحیمی (ماده ریکرو)، ‌سینا منشازاده و رمضان بیابانی (ماده کامپوند) و محمدرضا زندی (W۱) تمرینات بازیکنان این تیم زیر نظر مجید کهتری (سرمربی)، جبرئیل عبادی (مربی) و سعید اصغری‌گنجی (بدنساز) تا ۲۳ دی ماه ادامه خواهد داشت.

حسین نوری: با تمام وجود برای رسیدن به المپیک می‌جنگم
مدعی وزن وزن ۸۷ کیلوگرم تیم ملی کشتی فرنگی گفت: اردوی اخیر بسیار عالی برگزار شد و توانستیم با تمرینات منظم از لحاظ بدنی پیشرفت خوبی داشته باشیم.
حسین نوری فرنگی‌کار وزن ۸۷ کیلوگرم تیم ملی کشتی در رقابت‌های جام جهانی صربستان با بیان این مطلب افزود: اردویی که پشت سرگذاشتیم بسیار عالی برگزار شد و کادر فنی تمام تلاش خود را کرد تا کشتی گیران تمرینات متنوعی را چه از لحاظ آمادگی جسمانی و چه از لحاظ فنی انجام دهند.
وی در مورد عملکردش در جام جهانی صربستان گفت: من تابستان تمرینات خوبی را انجام دادم و به دنبال آن بودم از لحاظ آمادگی جسمانی در حد مطلوبی باشم، اما متأسفانه شدیداً درگیر ویروس کرونا شدم و بیش از یک ماه تمرین نکردم. پس از آن نیز در فشار مسابقات انتخابی قرار گرفتم، در ادامه به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی تمامی باشگاه‌ها ۲ هفته نتوانستم تمرین کنم و فقط تمرین هوازی داشتم. در واقع با آمادگی مطلوبی در این مسابقات شرکت نکردم، اما حضورم در این رقابت‌ها یک تجربه عالی بود، چراکه حدود یک سال بود در هیچ مسابقه بین المللی شرکت نکرده بودم و اینکه در شرایط مسابقه قرار گرفتم خیلی خوب بود.
دارنده مدال برنز جهان تصریح کرد: البته اگر شرایط کرونایی و قرنطینه نبود و زیرنظر کادر فنی تمرینات اردویی خوبی را برگزار می‌کردم مطمئناً نتایج کشتی‌هایم در صربستان اینگونه نمی‌شد.  تمام انگیزه ام از حضور در اردوهای سخت و تحمل شرایط قرنطینه و این همه زجر کشیدن‌ها، حضور در المپیک است و برای رسیدن به آن با تمام قوا می جنگم. تا رقابت‌های آسیایی و گزینشی ۷ مرحله دیگر اردو داریم که اگر مانند اردوی قبل برگزار شود حتماً به آن شرایط آرمانی خواهم رسید و این موضوع در مورد سایر کشتی گیران نیز صدق می‌کند.
نوری در پایان با تشکر از زحمات بهروز حضرتی پور در صربستان خاطرنشان کرد: از تمامی نفرات کادر فنی به خصوص محمد بنا سرمربی تیم ملی که برای ما زحمت می کشند و از خانه و خانواده خود گذشته‌اند قدردانی می‌کنم.

رییس "شبکه ورزش شهرداری‌های کشور" منصوب شد

در حکمی که به امضای سیدعبدالحمید احمدی معاون امور فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان و مهدی جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی و رئیس سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور رسیده است، افشین ملایی رئیس فدراسیون ورزش همگانی به عنوان «رییس شبکه ورزش شهرداری‌های کشور» منصوب شد.
در متن این حکم آمده است:
«جناب آقای افشین ملایی سفیددشتی ریاست محترم فدراسیون ورزش‌های همگانی
در اجرای بند سیزدهم تفاهم نامه همکاری مشترک وزارت ورزش و جوانان و وزارت کشور و به منظور اجرای تعهدات مندرج در تفاهم نامه مذکور به موجب این حکم به عنوان رئیس شبکه ورزش شهرداری‌های کشور منصوب می‌شوید. امید است با اتکال به خداوند متعال همواره در راه خدمتگزاری به ملت شریف ایران اسلامی و تحقق جامعه فعال و سالم موفق و موید باشید.»

فرهادیان: تهدیدها را باید به فرصت تبدیل کنیم

آرش فرهادیان در خصوص تعطیلی ۱۰ روزه تمرین اردوی تیم ملی تکواندو، اظهار داشت: شش ملی‌پوش حاضر در اردو، در تیم‌های لیگی عضویت دارند برهمین اساس برای شرکت در مرحله اول مسابقات لیگ به تیم‌های خود محلق خواهند شد. از این رو ۱۰ روز اردوی تیم ملی تعطیل خواهد شد. ملی‌پوشان با حضور در این رقابت‌ها در کوران مسابقه قرار خواهند گرفت و به لحاظ روحی و روانی در شرایط مسابقه هم قرار خواهند گرفت. تلاش می‌کنیم تا شش ملی‌پوش‌مان در بهترین شرایط باشند.
وی افزود: با سرمربیان تیم‌های ملی مردان و بانوان جلسه‌ای داشتیم. هر دو مربی تاکید داشتند که شرایط به جهت برگزاری مسابقات انتخابی و قهرمانی کشور وجود ندارد و بهترین ارزیابی ورزشکاران مسابقات لیگ است. این تصمیم خوب و منطقی باعث شده است تنور لیگ ما داغ‌تر ‌شود.
رئیس سازمان تیم‌های ملی تکواندو در خصوص اینکه کادر فنی تیم ملی نفرات برتر لیگ را برای مسابقات آتی زیر نظر خواهند داشت، عنوان کرد: قهرمانان بین‌المللی ما در رده سنی مختلف مسابقات لیگ حضور دارند و بازیکنان با آمادگی در این عرصه قرار می‌گیرند. انگیزه دارند تا به اردوی تیم ملی بیایند و خودی نشان دهند. سعی دارند تا با اثبات شایستگی‌شان برای رقابتهای پیش رو انتخاب شوند. چند رویداد مهم را در سال آینده خواهیم داشت. مسابقات قهرمانی آسیا و بعد از آن تعدادی از قهرمانان در تورنمنت لبنان شرکت خواهند کرد.
وی ادامه داد: رقابتهای جام بین‌المللی فجر و جام باشگاههای آسیا را در ماههای ابتدایی سال کشورمان برگزار می‌کنیم. بازی‌های المپیک، پیکارهای گرندپری، رقابتهای قهرمانی جهان و تورنمنت‌های مختلف که همه این مسابقات باعث می‌شود تا بچه‌ها انگیزه خاصی برای قرار گرفتن در ترکیب تیم‌ملی داشته باشند و موفقیت خودشان را تضمین کنند.
فرهادیان با اشاره به اینکه تهدیدها را باید به فرصت تبدیل کنیم، خاطرنشان کرد: فدراسیون تکواندو، کادر فنی و همه مجموعه دست به دست هم می‌دهند تا با تمام کمبودهای که وجود دارد، نگذارند بچه‌ها مشکلات خاصی داشته باشند. ریاست فدراسیون تصمیم گرفتند که تغییراتی در نحوه برگزاری، سبک اردوها، نیازهای‌شان و وضعیت ایجاد کردیم. ان‌شاءالله ملی‌پوشان‌مان نیز با تعصب و غیرت بتوانند نتیجه بگیرند.

لغو مسابقات پیاده‌روی قهرمانی آسیا

با اعلام کمیته برگزاری مسابقات فدراسیون دوومیدانی ژاپن رقابت‌های پیاده روی قهرمانی آسیا به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار نخواهد شد.
پیش از این قرار بود رقابت‌های پیاده روی قهرمانی آسیا اول فروردین سال ۱۴۰۰ به میزبانی شهر نومی در کشور ژاپن برگزار شود.
تاریخ جدیدی برای برگزاری این دوره از رقابت‌های پیاده روی قهرمانی آسیا از سوی مسئولان برگزاری این مسابقات اعلام نشده است.

حضور عاشورزاده در تیم مس کرمان منتفی شد
در حالی که طی روزهای گذشته سجاد مردانی سرگروه تیم ملی تکواندو کشورمان و محسن رضایی عضو تیم ملی تکواندو افغانستان برای حضور در لیگ برتر با مس کرمان به توافق رسیده بودند، برای عقد قرارداد با فرزان عاشورزاده هم وارد عمل شدند. که علی رغم موافقت مدیرعامل، این انتقال صورت نگرفت.
سلمان خواجه حسنی مربی تیم تکواندو مس کرمان در این مورد گفت: برای حضور در لیگ برتر تکواندو بودجه مشخصی از سوی هیات مدیره تصویب و در اختیار قرار گرفت. بر همین اساس هم با تکواندوکاران مورد نظر خود وارد مذاکره شده و قرارداد بستیم. بعد از آنکه موضوع جذب فرزان عاشورزاده تکواندوکار ملی پوش کشورمان به جریان افتاد، شرایط را با مدیرعامل مطرح و ایشان نیز موافقت کردند، اما برای طی مراحل قانونی، افزایش بودجه و نهایی شدن نیاز به مصوبه هیات مدیره داشت که عصر امروز شنبه اعلام شد با این درخواست ما موافقت نشده است.
وی ادامه داد: مس کرمان با جذب نفراتی چون مهدی یوسفی، صادق دهقانی، سید امید حسینی و محمدرضا خانی به همراه چند جوان با آتیه برای صعود از گروه یک به دیدار رقبای خود می‌رود.

برگزاری انتخابات فدراسیون اسکی
با توجه به در پیش بودن مسابقات جهانی اسکی در ایتالیا و آلمان، صبوریان سرپرست فدراسیون اسکی درخواست کرد اسامی ۴ نامزد ریاست فدراسیون برای این مسابقات به محل برگزاری رقابت‌ها اعلام شود و با برگزاری انتخابات، رئیس جدید در این مسابقات حضور پیدا کند.
از بین نامزدهای ریاست اسکی، نظریان و میرزاده مخالفت کردند. همین موضوع باعث شد تا فدراسیون تصمیم به لغو سفر رئیس جدید به رقابت‌های جهانی بگیرد. انتخابات فدراسیون اسکی قرار است روز چهارشنبه برگزار شود. شهلایی باقری، امیر غفرانی، احسان میرزاده و عباس نظریان ۴ نامزدی هستند که برای ریاست فدراسیون اسکی با هم رقابت خواهند کرد.

لیگ والیبال؛ شروع هفته هجدهم با برد مدعیان
هفته هجدهم لیگ برتر والیبال مثل هفته های قبلی به صورت متمرکز به میزبانی دو سالن فدراسیون و خانه والیبال تهران پیگیری می شود. در نخستین بازی هفته سایپا که با جدایی چند ستاره خود کمی از جمع صدرنشین ها فاصله گرفته، توانست با نتیجه ۳ بر صفر خاتم اردکان را از پیش رو بردارد تا علیرضا طلوع کیان دومین باخت متوالی را به عنوان سرمربی جدید اردکانی ها تجربه کند.
شاگردان شهنازی فعلا با این برد دو پله در جدول صعود کردند، اما با برگزاری بازی های بعدازظهر و عصر امروز بعید است در جایگاه چهارم باقی بمانند.
در دیگر بازی همزمان تیم های سپاهان و شهرداری گنبد به مصاف هم رفتند که نمایش جذاب تری داشتند. زردپوشان اصفهانی که جزو تیم های بالای جدولی به حساب می آیند، با برد سه بر یک در بازی امروز توانستند موقتا به صدر جدول برسند.
نتایج کامل این دو بازی به شرح زیر است:
فولاد مبارکه سپاهان ۳ - شهرداری گنبد یک
ست اول: ۲۵ بر ۲۲
ست دوم: ۲۵ بر ۲۲
ست سوم: ۱۴ بر ۲۵
ست چهارم: ۲۵ بر ۲۱
سایپا تهران ۳ - خاتم اردکان صفر
ست اول: ۲۵ بر ۲۰
ست دوم: ۲۵ بر ۱۷
ست سوم: ۲۵ بر ۲۱

انتهای پیام/

کد خبر: 1086425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =