ایرانیان نفرت بسیاری از آمریکا بابت شهادت سردار سلیمانی دارند

خبرنگار یک نشریه آمریکایی با اشاره به نفرت ایرانیان از آمریکا بابت ترور سردار قاسم سلیمانی گفت، ایران بارها اعلام کرده حمله موشکی سال گذشته به نیروهای آمریکایی در عراق تنها یک تلافی جزیی بوده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، خبرنگار یک نشریه آمریکایی یکشنبه شب به وقت تهران در توییت‌هایی با اشاره به شهادت سردار قاسم سلیمانی و فضای به شدت ضد آمریکایی بین آحاد مختلف شهروندان ایرانی نوشت، دولت «جو بایدن» رئیس جمهور منتخب ایالات متحده باید به تهران اعلام کند که خواستار تنش زدایی است.

«دانیل دپتریس» خبرنگار نشریه «نیوزویک» که در رسانه‌های دیگر این کشور نیز فعالیت دارد در توییتی نوشت، لازم است دولت جو بایدن پیامی به تهران مبنی بر این  ارسال کند که ما خواهان رویارویی نبوده  و بسیار مشتاق به بازگشت به میز مذاکرات و یافتن راهی برای تنش زدایی هستیم.

وی در توییتی دیگر با اشاره به برخی تحولات که ممکن است به رویارویی دوکشور منجر شود نوشت، بایدن تنها چند هفته دیگر به کاخ سفید خواهد آمد و این به معنای «مرگ راهبرد فشار حداکثری بر ایران» است.

 وی در توییتی دیگر نوشت: «اقدام تلافی جویانه ایران بابت شهادت سردار قاسم سلیمانی محتمل است. ایران بارها در مراسم مختلف اعلام کرده که حمله موشکی به قوای آمریکایی در عراق در سال گذشته تنها تلافی جزیی بوده و از آن موقع تاکنون نیز ایرانیان نفرت زیادی از آمریکا بابت ترور قاسم سلیمانی دارند.»

وی در توییتی دیگر به صراحت نوشت که پیش گویی در زمینه زمان حمله تلافی جویانه ایران به آمریکا نامعین است و کسی پاسخ آن را نمی‌داند.

روزنامه آمریکایی «واشنگتن تایمز»   نیز روز یکشنبه در گزارشی به برگزاری تظاهرات ضد آمریکایی در خاورمیانه در نخستین مراسم سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی،   «ابومهدی المهندس» و دیگر همرزمانش اشاره کرد و نوشت، هزاران عراقی با حضور در خیابان‌ها خواستار خروج نیروهای آمریکایی از کشور خود شدند و شعار «آمریکا، شیطان بزرگ است» را سر دادند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1086435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =