تجمیع ظرفیت نیروهای مقاومت در منطقه، مهمترین اقدام سردار سلیمانی است

سردار یدالله جوانی مقاومت را سد اصلی در راه اهداف شوم آمریکا در منطقه عنوان کرد و گفت: جریان مقاومت در تمام کشورهای منطقه، متحد شدند و مهمترین اقدام سردار سلیمانی این است که ظرفیت‌های جهان اسلام را در کنار هم گرد می‌آورد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، برنامه «گفتگوی سیاسی» رادیو گفت‌وگو با موضوع نقش فرماندهان شهید مقاومت در ایجاد صلح منطقه و جهانی و با سردار یدالله جوانی معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به صورت تلفنی گفتگو کرد.

سردار یدالله جوانی منطقه غرب آسیا را فوق العاده راهبردی توصیف کرد و گفت: نظام سلطه با محوریت آمریکا بعد از فروپاشی بلوک شرق، برآورد داشته است اگر بخواهند مدیریت بین المللی را به دست بگیرند باید به شکل انحصاری در منطقه مسلط شوند.

وی افزود: این برآورد کارشناسان آمریکایی بود که اگر نظم نوین مورد نظر آمریکا مبتنی بر یک نظام تک قطبی سلسله مراتبی تحقق پیدا کند، نیاز است آمریکا به شکل انحصاری خاورمیانه را در دست بگیرد و از طریق تسلط بر این منطقه و با توجه به ذخایر انرژی آن، دیگر مناطق مهم جهان را مدیریت کند.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از کاهش نفوذ آمریکا با پیروزی انقلاب اسلامی گفت و اظهار کرد: در این شرایط آمریکایی به سمت استفاده از قدرت نظامی رفتند و برای استفاده از آن، بهانه ۱۱ سپتامبر ایجاد شد. امروز با گذشت زمان اسناد زیادی منتشر شده است که خود آمریکایی‌ها در ۱۱ سپتامبر نقش داشتند و در واقع یک سناریو بود تا افغانستان و عراق را اشغال کنند.

وی از مشکلات گسترده آمریکا در غرب آسیا به ویژه عراق گفت و ابراز کرد: در همین اثنا طرح‌های خاورمیانه بزرگ و جدید مطرح شد و پس از آن بحران سازی در سوریه و ایجاد گروه‌های تروریستی بود.

سردار یدلله جوانی از تشکیل داعش توسط غرب و آمریکا گفت و بیان کرد: موضوع خلافت اسلامی یک نقشه بسیار پیچیده بود و این پوشش را از این جهت اختیار کردند که بتوانند با اسلام ناب و اسلام سیاسی مبارزه کنند و هم ظرفیت‌های جهان اسلام را جمع آوری کنند تا موانع تسلط خود بر خاورمیانه را بردارند.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مقاومت را سد اصلی در راه اهداف شوم آمریکا عنوان کرد و گفت: جریان مقاومت در تمام کشورهای منطقه، یکی پس از دیگری، با توجه به فهمی که نسبت به آمریکایی‌ها پیدا می‌کنند، متحد می‌شوند و در این راستا، مهم ترین اقدام سردار سلیمانی این است که ظرفیت‌های جهان اسلام را در کنار هم گرد می‌آورد که حشدالشعبی، فاطمیون و زینبیون بخشی از این نیروها هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1086441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =