دومین دوره پودمانی پزشکی خانواده به شکل مجازی برگزار می‌شود

دومین دوره پودمانی مجازی پزشکی خانواده ویژه پزشکان عمومی به صورت مجازی برگزار می‌شود. داوطلبان از ۱۵ دی ماه می‌توانند در این دوره ثبت نام کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)،‌ دومین فراخوان پذیرش دوره پودمانی مجازی پزشکی خانواده ویژه پزشکان عمومی منتشر شد. فرصت ثبت نام در این دوره از ۱۵ تا ۲۵ دی ماه ۹۹ است.

رشته پزشکی خانواده از رشته‌های تخصصی بالینی پزشکی است که متخصصین آن، در سطح اول ارائه خدمات، مراقبت‌های سلامت را به صورت جامع و پیوسته به افراد، خانواده و جامعه تحت پوشش ارائه می‌کنند.

در این راستا، طراحی و اجرای یک برنامه میان بر و پلی به سمت برنامه اصلی تخصصی پزشکی خانواده و با تاکید بر نقش‌های مورد انتظار پزشکان خانواده و بسته‌های خدمات سلامت باشد در دستور کار وزارت بهداشت قرار گرفت.

مقرر شد تا با توجه به تجارب دانشگاه علوم پزشکی مجازی در زمینه بسط و ارائه آموزش‌های مجازی در کشور، این مرکز نسبت به برگزاری این دوره پودمانی به صورت ترکیبی برای گروه هدف پزشکان عمومی که به عنوان پزشکان خانواده در نظام سلامت کشور مشغول فعالیت هستند با همکاری معاونت‌های بهداشت و آموزشی وزارت بهداشت اقدام کند.

این برنامه دارای ۶ پودمان، مبانی پزشکی خانواده؛ مراقبت از نوزادان و کودکان، مراقبت های نوجوانی و جوانی، مراقبت های میانسالی، مراقبت های سالمندی و سلامت مادران و بهداشت باروری است، که مطابق با الگوی توزیع بیماری‌ها و محتوای بسته های خدماتی در کشور طراحی شده است و حداقل در طول ۲۴ هفته ارائه می‌شود.

فراگیران پس از طی پودمان های مجازی، تجارب یادگیری حاصل از ارائه خدمات مراقبت سرپایی را به عنوان تکلیف و پروژه درسی (همزمان با فعالیت در مراکز خدمات جامع سلامت CCHS و یا سایر مراکز بهداشتی درمانی) ارائه می‌کنند. این فراخوان در راستای جذب دانشجو برای این برنامه تدوین شده است.

واجدین شرایط ثبت نام در پودمان پزشکی خانواده

اولویت اول؛ پزشکان عمومی که ارتباط استخدامی، قراردادی و طرحی با دانشگاه های علوم پزشکی کشور دارند و در حال حاضر به عنوان پزشک خانواده در نظام سلامت فعلی کشور اشتغال داشته یا نداشته‌اند.

اولویت دوم؛ دستیاران پزشکی خانواده در حال تحصیل در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور.

اولویت سوم؛ پزشکان عمومی داوطلب آزاد که رابطه استخدامی و قراردادی با دانشگاه های علوم پزشکی کشور ندارند.

مزایای شرکت در دوره شامل، افزایش سرانه پرداختی، گذراندن موفقیت آمیز دوره به عنوان بخشی از تحصیل در دوره دستیاری تخصصی پزشکی خانواده محسوب خواهد شد، دارندگان این مدرک اولویت جذب و به کارگیری دارند، دارای ۳۵ امتیاز بازآموزی در صورت ثبت نام در سامانه آموزش مداوم حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی مجازی است.

متقاضیان لازم است به سامانه ثبت نام دانشگاه علوم پزشکی مجازی مراجعه کرده و مراحل ثبت نام را تکمیل کنند. اسامی پذیرفته شدگان نهایی پس از بررسی های لازم، از طریق وب سایت دانشگاه علوم پزشکی مجازی اعلام می شود.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام شامل عکس پرسنلی ۳*۴، تصویر اسکن شده کارت ملی، تصویر اسکن شده کارت عضویت نظام پزشکی، اسکن گواهی اشتغال شامل حکم کارگزینی یا قرارداد استخدامی، اسکن گواهی اشتغال درصورت فعالیت در حیطه پزشک خانواده شهری یا روستایی و اسکن کارت دانشجویی جهت داوطلبان دستیار پزشکی خانواده است.

شهریه اخذ شده از دانشجو برای پزشکان عمومی که ارتباط استخدامی، قراردادی و طرحی با دانشگاه های علوم پزشکی کشور دارند و در حال حاضر به عنوان پزشک خانواده در نظام سلامت فعلی کشور اشتغال داشته یا نداشته اند مبلغ یک میلیون و ۸۱۲ هزار و ۸۰۰ ریال (۱۸۱ هزار و ۲۸۰ تومان) است.

شهریه اخذ شده از دانشجو برای پزشکان عمومی داوطلب آزاد که رابطه استخدامی و قراردادی با دانشگاه های علوم پزشکی کشور ندارند مبلغ ۱۸ میلیون و ۱۲۸ هزار ریال (یک میلیون و ۸۱۲ هزار و ۸۰۰ تومان) است.

پرداخت شهریه از طریق درگاه سامانه ثبت نام آنلاین دانشگاه علوم پزشکی مجازی و پس از تکمیل مراحل ثبت نام امکان پذیر است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1086458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =