یاد شهید سلیمانی با یاد نصرت الهی همراه است

وزیر آموزش و پرورش گفت: یاد شهید قاسم سلیمانی برای ما با یاد پیروزی حق بر باطل و همچنین یاد نصرت الهی همراه است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)،‌ محسن حاجی میرزایی در اختتامیه جشنواره فرهنگی و هنری علمدار، یادواره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که به صورت وبینار برگزار شد، گفت: یاد شهید سلیمانی برای ما با یاد نقش بر آب شدن نقشه های شوم دشمنان همراه است.

وی، بزرگداشت سردار دلاور حاج قاسم سلیمانی را برای ما یک ذکر اعلام کرد و گفت: او خود ذاکر بود و یاد او ذکر است و خداوند مخاطب ذکر خود را خردمندان و اولوالالباب می‌داند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: یکی از مفاهیم بسیار پر تکرار در قرآن کریم «ذکر» است. قرآن، پیامبر را مذکر و یادآورنده و خود را ذکر نام داده است.

وی گفت: ما دعوت شده ایم که دائم هوشیار و همواره در ذکر باشیم. دین انسان ها را هوشیار و آگاه می خواهد و کار شیاطین را باز داشتن انسان ها از ذکر می داند.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه اعراض از یاد خدا با عذاب همراه است، گفت: اعراض از یاد خدا همنشینی با شیطان و قرار گرفتن در سختی‌ها و تنگناهای زندگی است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در قرآن به یاد انسان های بزرگی که زندگی انسان ها را صفا دادند و روح ما را جلا بخشند، دعوت شدیم و همچنین به ذکر نعمت ها، به یاد روزهای بزرگ و روز هلاکت قوم ها و افول تمدن‌ها دعوت شدیم.

وی عنوان کرد: در فرهنگ ما ذکر خدا و اولیا خدا، امامان و بزرگان یک سنت حسنه و برگرفته از قرآن کریم است. ما از امامان خود یاد می‌کنیم و یاد آن بزرگواران را همواره گرامی می‌داریم.

گفتنی است اولین جشنواره فرهنگی و هنری «علمدار» یادواره شهید قاسم سلیمانی با پشتیبانی و حمایت معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش و همکاری اداره آموزش‌وپرورش استان کرمان در امروز برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1086507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =