بسته تحولی مدیریت آسیب‌های فضای مجازی در حال تدوین است

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: بسته تحولی سیاست‌های مدیریت آسیب‌های فضای مجازی و آموزش سواد رسانه‌ای در این وزارتخانه در حال تدوین است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)،‌ علیرضا کاظمی  در نشست مجازی با مدیران، روسا، معاونان پرورشی و تربیت بدنی و کارشناسان آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان کرمان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سپهبد شهید سلیمانی بیان کرد: سه بسته تحولی در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار دارد و درصد ارتقای نقش پذیری دانش آموزان با توسعه مجلس دانش آموزی و توسعه خبرگزاری پانا هستیم.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین عرصه‌های نقش پذیری دانش آموزان، عرصه رسانه است و در این زمینه ۲۵ هزار دانش آموز در فضای مستقیم مجلس دانش آموزی می توانند فعال باشند و طرح های نماد و کانون یاریگران زندگی نیز با استفاده از ظرفیت همسالان و همتایان و تولید محتوای دانش آموزی به زیباترین حالت ممکن در حال شکل گیری است. 

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: سبدهای متنوعی از فعالیت‌های تربیتی در معرض دید دانش آموزان در شبکه شاد قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: زیباترین فعالیت‌های پرورشی را در بستر برنامه شاد از جمله جشنواره «سرباز وطن» داریم و امروز حوزه پرورشی و فرهنگی در صفحه نخست آموزش مجازی دانش آموزان قرار دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: فعالیت‌های قرآنی و حوزه قرآن و عترت را به مدد فضای مجازی توسعه داده ایم و استفاده از ظرفیت های دانش آموزی با تکیه بر مدرسه محوری مورد تاکید است.

کاظمی با بیان اینکه شهید سلیمانی اسطوره بی نظیر و بی بدیل قرن است و به طور قطع در این صد سال، دنیا انسانی اینگونه به خود ندیده است اظهار داشت: هیچ شخصیتی در تاریخ انقلاب اسلامی پیدا نمی کنیم که این اندازه رهبر معظم انقلاب درباره اش سخنان نغز گفته باشند و ارتباط مرید و مرادی با هم داشته باشند.

وی با بیان این که امروز به واسطه دلاورمردی های این انسان بزرگ، منطقه از امنیت برخوردار شده است گفت: در کشورهای منطقه جای قدم های شهید سلیمانی مشخص است و امروز با یک سرمایه فرهنگی بزرگ و ارزشمند به نام مکتب شهید سلیمانی مواجه هستیم که نیاز است استان کرمان از این ظرفیت فرهنگی بیشترین بهره را ببرد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش ضمن قدردانی از فرهنگیان کرمان به دلیل تلاش در گرداندن صحیح چرخه یادگیری و فرایند یاددهی - یادگیری با وجود محدودیت های شیوع ویورس کرونا افزود: مجموعه آموزش و پرورش ناخودآگاه در یک زیست بوم جدید قرار گرفت، در بحرانی که از سیل و زلزله و سایر بحران های طبیعی بدتر است که قطعا با آسیب هایی هم مواجه هستیم اما آموزش و پرورش، سریع ترین واکنش را در این زمینه با راه اندازی شبکه شاد و استفاده از ظرفیت صدا و سیما و ظرفیت معلمان ایثارگر، نشان داد.

کاظمی با بیان اینکه باید روز به روز تلاش کنیم تا آسیب‌ها کم و به فرصت تبدیل شوند، افزود: زیست بوم جدید ظرفیت‌های بسیاری برای نظام ما ایجاد کرده که ارزش‌های بی بدیلی دارد و در مقایسه با تهدیدهایش ناچیز است اما قطعا ما این فرصت‌ها را بدون تهدید نمی‌توانستیم، ایجاد کنیم.

وی تاکید کرد: به زودی از شبکه شاد سه رونمایی می شود که ظرفیت های بیشتر و فضای امن تری دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: سند تحول بنیادین، میثاق ملی آموزش و پرورش و مردم با رهبری است و اهداف آموزش و پرورش بر اساس سند تحول بنیادین شکل می گیرد.

کاظمی با بیان این که آرمان اصلی آموزش و پرورش تربیت است، گفت: همه آموزش ها در راستای پرورش است و آموزش، مقدمه دستیابی به هدف عالی تربیت است و یکی از راهبردهای سند برای دستیابی به تربیت در ۶ ساحت است که در سند تحول بنیادین تربیت به معنای تکوین یعنی ایجاد شکل تازه ای تعریف شده، تکوین و تعالی هویت فرد بخشی از شخصیت انسان است که کار پرمسئولیتی است.

وی خاطرنشان کرد: برای ایجاد هویت جدیدی در فرد باید با دانش در راستای ایجاد موقعیت‌های تربیتی برای تمرین و تکرار دانش و آگاهی بکوشیم، در نظام تعلیم و تربیت ما، فرایند تربیت با نقص اجرا می شود چون آموزش ما دانش محور و تئوری محور است، چون فرصت های تکرار و تمرین را فراهم نمی‌کنیم همه تلاش ما باید این باشد که دانش آموزان را در موقعیت‌های یادگیری قرار دهیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1086509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =