آزمون دوره ایثار در 4 نقطه کشور برگزار شود/ اجرای مانور ساعت صفر در سراسر استان‌ها در هفته آینده

رئیس جمعیت هلال احمر در جلسه شورای مدیران این جمعیت، خواستار برنامه ریزی برای برگزاری آزمون ایثار در 4 نقطه کشور و همچنین اجرای مانور ساعت صفر در سراسر استان‌های کشور به منظور ارتقای آمادگی مواجهه با مخاطرات احتمالی شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ دکتر همتی در جلسه شورای مدیران هلال احمر از مدیران عامل و رئیس سازمان جوانان هلال احمر برای اجرای طرح ناظران سلامت در قالب طرح شهید سلیمانی که با همکاری هلال احمر، سازمان بسیج مستضعفین و وزارت بهداشت انجام می‌شود، تقدیر و تاکید کرد: نتایج اجرای این طرح، در کاهش ابتلا و همچنین کاهش مرگ و میر بر اثر کرونا نمایان شد.

دکتر همتی از دست اندرکاران اجرای طرح ناظران سلامت خواست که آمار و جزئیات کامل اقدامات را به وزارت بهداشت منعکس کنند.

تقدیر از تلاش عوامل اجرای طرح امداد زمستانه هلال‌احمر

رئیس جمعیت هلال احمر در ادامه با بیان اینکه تلاش عوامل درگیر در طرح امداد زمستانه قابل تقدیر است، افزود: از مسئولان می‌خواهم با نظارت میدانی و رفع مشکلات احتمالی، نسبت به ارتقاء آمادگی امدادگران و نجات‌گران اقدام کنند.

همتی همچنین عملکرد امدادگران و نجات‌گران کوهستان هلال احمر در نجات جان افراد گرفتار در بهمن و کولاک شمال تهران را شایسته تقدیر دانست و ضمن قدردانی از رئیس سازمان امداد و نجات، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران و انعکاس خوب رسانه ای این رخداد، تاکید کرد: تقدیر فدراسیون کوهنوردی و مردم از امدادگران و نجات‌گران، نشان دهنده عملکرد خوب این دوستان بوده است.

وی خواستار تداوم اجرای مانورهای ساعت صفر در سراسر استان‌های کشور و در هفته آتی نیز شد و افزود: با ارسال مستندات اجرای این مانورها به ستاد جمعیت هلال احمر، آمادگی جممعیت برای مواجهه با مخاطرات احتمالی، ارتقاء می یابد.

همتی با بیان اینکه سازمان امداد و نجات با تیم بندی مناسب در ۴ نقطه کشور، نسبت به برگزاری آزمون ایثار تا اواسط بهمن اقدام کند تا همه افرادی که در این آزمون پذیرفته شوند در اوائل سال آینده، تبدیل وضعیت شوند، افزود: 800 امدادگر دارای درجه ایثار بعد از طی مراحل گزینش تا اواخر امسال، تبدیل وضعیت خواهند شد. مراحل اداری استخدام ۱۰۰۰ نفر نیروی انسانی نیز انجام شده  و بزودی فراخوان استخدام منتشر خواهد شد.

ضرورت انعکاس رسانه ای مناسب خدمات هلال احمر در جامعه

رئیس جمعیت هلال احمر با تاکید مجدد بر اهمیت انعکاس مناسب رسانه ای خدمات و فعالیت‌های هلال احمر، از مسئولان جمعیت خواست که نگاه ویژه‌ای به روابط عمومی داشته باشند.

همتی گفت: در حوادث مهم، سخنگوی رسمی هلال احمر، دبیرکل است و اطلاعات و مواضع جمعیت توسط او اعلام می‌شود. تمام مسئولان هلال احمر نیز مکلف هستند که قبل از انجام مصاحبه و حضور در رسانه با اداره کل روابط عمومی هماهنگ کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1086522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =