درجه سرای دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد ارتقا یافت/ برگزاری کارگاه‌های مهارت‌آموزی در روزهای کرونایی

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد از ارتقای درجه سرای دانشجویی دختران این دانشگاه خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی( ایسکانیوز)، مریم‌السادات محمودی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد، اظهار کرد: درجه سرای دانشجویی دختران دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد در بازرسی دقیق نمایندگان سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی با کسب امتیاز ۹۴,۳۸ از ۲ به یک ارتقا پیدا کرد.

وی با اشاره به زمان راه‌اندازی خوابگاه دانشجویی دختران خاطرنشان کرد: سرای دانشجویی دختران دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد با مساحت ۵ هزار و ۷۱۰ مجموعه عرصه و بنا مقابل در شرقی در محوطه‌ای مستقل، سال ۸۴ به بهره‌برداری رسید.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد افزود: سرای دانشجویی دختران این دانشگاه دارای ۹۰ اتاق با ظرفیت ۵۳۰ نفر در پنج طبقه دایر شده که دارای امکاناتی مانند نمازخانه، کافی‌نت، اتاق مشاوره، کتابخانه، اتاق ورزش، بوفه، اتاق اتو، سالن مطالعه در هر طبقه، انبار، اتاق ملاقات، آلاچیق و فضای سبز در محوطه خوابگاه، وسایل ورزش همگانی، دفتر نهاد نمایندگی رهبری، پایگاه بسیج خواهران است.

ظرفیت متنوع اتاق‌های سرای دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد

محمودی با بیان اینکه اتاق‌های سرای دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد ظرفیت‌های متنوعی دارد، متذکر شد: در هر طبقه اتاق‌هایی با ظرفیت هشت، ۶ و چهار نفره وجود دارد که در هر طبقه دو باب آشپزخانه، دو باب سرویس بهداشتی و حمام مجزا بوده و اتاق‌های چهار نفره در اختیار دانشجویان مقطع دکتری قرار دارد.

وی با اشاره به آمار دانشجویان ساکن در خوابگاه افزود: در نیمسال نخست سال ۹۸-۹۹ تعداد دانشجویان ساکن خوابگاه ۵۲۰ نفر بود که از چهار دانشگاه مختلف سطح شهر در این خوابگاه سکونت داشتند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد اظهار کرد: وجود نگهبان در تمامی ساعات شبانه‌روز، حضور دو سرپرست در شیفت‌های شب و روز، دوربین‌های مداربسته در جایگاه‌های مختلف محوطه و نوع معماری ساختمان سرای دانشجویی این واحد دانشگاهی، امنیت و آرامش را برای دانشجویان به همراه دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد درباره برنامه‌های فرهنگی و دانشجویی سرای دانشجویی خاطرنشان کرد: از برنامه‌های متنوع فرهنگی در دوران پیش از شیوع ویروس کرونا می‌توان برگزاری نماز مغرب و عشا به‌صورت جماعت، سخنرانی‌های مذهبی و جلسات پرسش و پاسخ در نمازخانه با حضور هیئت رئیسه و استادان هیئت علمی در حوزه‌های مختلف را نام برد.

محمودی با تشریح برگزاری برنامه‌های سلامت روانی دانشجویان ساکن خوابگاه به آنا گفت: در هفته دو شب مشاوران فرهنگی، دینی و بهداشت روانی در اتاق مشاوره خوابگاه حضور دارند و به دانشجویان خدمات متنوعی ارائه می‌دهند.

عملکرد سرای دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد در روزهای کرونایی

وی ادامه داد: روزهای یک‌شنبه نیز کارگاه‌های مهارت‌آموزی با مشارکت دفتر مشاوره دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد در محل نمازخانه سرای دانشجویی برای علاقه‌مندان برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد افزود: برنامه‌های متنوع و جشن‌های گوناگون با توجه به مناسبت‌های مختلف در طول سال، برگزاری اردوهای دانشجویی، برگزاری مسابقات مختلف ورزشی، فرهنگی، آشپزی و ... در سرای دانشجویی از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده برای دانشجویان ساکن در خوابگاه است.

محمودی گفت: مسئولان حوزه دانشجویی و فرهنگی تلاش خود را برای حفظ آرامش دانشجویان به‌کار بسته‌اند و در صورت بروز مشکل در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای رفع مشکل اقدام خواهند کرد.

وی درباره رفع کمبودهای سرای دانشجویی اظهار کرد: با وجود سرپرست مستقر در خوابگاه سعی بر این است تا کمبودهای سرای دانشجویی و نیازهای دانشجویان ساکن خوابگاه در اسرع وقت مرتفع شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد افزود: تعویض اجاق گازها با اجاق گاز ترموکوپل‌دار، خرید یخچال، لباسشویی، جاروبرقی، اتو، جاکفشی‌های دائمی، روفرشی، تشک‌های مرغوب و دیگر تجهیزات کاربردی از خریدهای اخیر برای سرای دانشجویی این دانشگاه است.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد با برشمردن اقدامات مؤثر در سرای دانشجویی متذکر شد: اجاره برخی از اتاق‌های خوابگاه به دانشجویان سایر دانشگاه‌ها، راه‌اندازی سامانه ارسال پیامک به والدین در زمان ترک خوابگاه از سوی دانشجویان و عزیمت به سمت منزل، راه‌اندازی اتاق اتو، تفکیک زباله و کسب درآمد از آن و ... از جمله فعالیت‌های چند ماه اخیر است.

محمودی در بیان عملکرد سرای دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد در روزهای شیوع ویروس کرونا گفت: قرار دادن دستگاه هندراپ در کنار در ورودی، ضدعفونی و شستشوی مرتب سرویس‌های بهداشتی، سالن‌ها و فضاهای عمومی، کاهش ظرفیت اتاق‌ها به نصف، لغو برنامه‌هایی که با تجمع دانشجویان همراه است از دیگر اقدامات مسئولان سرای خوابگاه دانشجویی برای حفظ سلامت دانشجویان ساکن در خوابگاه مرکزی بوده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1086534

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =