جزئیات توقیف نفتکش کره‌ جنوبی در خلیج فارس

روابط عمومی نیروی دریایی سپاه از توقیف یک فروند شناور کره جنوبی با نام تجاری هانکوک چیامی، به دلیل نقض پروتکل‌های زیست‌محیطی توسط دریادلان این نیرو، صبح امروز و در خلیج فارس خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از سپاه نیوز؛ روابط عمومی نیروی دریایی سپاه در اطلاعیه‌ای با اعلام توقیف یک فروند شناور متعلق به کره جنوبی توسط دریادلان این نیرو، صبح امروز (دوشنبه ۱۵ دیماه ۹۹) در آب‌های خلیج فارس آورده است: این نفتکش که از مبدأ بندر الجبیل عربستان در خلیج فارس در حرکت بود، به دلیل نقض پیاپی قوانین زیست محیطی دریایی توسط ناوگروه ذوالفقار منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توقیف شد.

این اطلاعیه افزوده است: این کشتی با پرچم کره جنوبی بنام HANKUK CHEMI حامل ۷ هزار و ۲۰۰ تن مواد شیمیایی نفتی بوده است.

این اطلاعیه با بیان اینکه خدمه‌های این شناور نفتی از ملیت‌های کره جنوبی، اندونزی، ویتنام و میانمار هستند، خاطرنشان کرده است: این نفتکش پس از توقیف در لنگرگاه بندرعباس پهلو گرفت و پرونده آن برای طی مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی کشور خواهد شد.

در اطلاعیه روابط عمومی نیروی دریایی سپاه تصریح شده است‌: توقیف این شناور به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی و با حکم دادستانی استان هرمزگان ساعت ۱۰ صبح امروز پانزدهم دی ماه انجام شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1086549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =