بازخوانی حماسه ۹ دی برای شناخت ماهیت دشمن ضروری است

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی زنجان گفت: بازخوانی حماسه نهم دی برای شناخت ماهیت دشمن و دشمن‌شناسی بسیار مهم و ضروری است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، ابوالفضل طهماسبی در وبینار گرامیداشت حماسه ۹ دی مدارس سمای زنجان بر بازخوانی حماسه نهم دی برای شناخت ماهیت دشمن و دشمن‌شناسی تأکید و بیان کرد: با بازخوانی اتفاقات نهم دی از تحریف وقایع در تاریخ  جلوگیری می‌شود.

وی اضافه کرد: حلقه فکری کیان و وجود بستر فرهنگی که سال‌ها قبل از طرف مقام معظم رهبری به آن هشدار داده شده بود، فشار دشمن برای تغییر باورهای مردم، بستر اقتصادی زمان و فعالیت جریان غرب‌زده‌ای که واقعه عاشورا را حاصل خشونت می‌دانست، زمینه‌ساز وقایع نهم دی شد.

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی زنجان با بیان اینکه یکی از دلایل اصلی گرامیداشت ۹ دی جلوگیری از بروز فتنه‌های جدید و حفظ آمادگی با نشان دادن انسجام ملی است، ادامه داد: در زمان فتنه سال ۱۳۸۸ روحیه دفاع مقدس در جامعه کمرنگ شده بود و رفاه‌زدگی و اشرافی‌گری به ما روی آورده بود.

طهماسبی عنوان کرد: در زمان وقوع فتنه سال ۱۳۸۸ احزاب سیاسی شروع به رقابت برای کسب و حفظ قدرت کرده بودند و برخی افراد برای به‌دست‌آوردن قدرت دست به هر کاری می‌زدند.

وی خاطرنشان کرد: در این رویداد تاریخی نظام سلطه که در طرح‌های براندازی سخت خود و با توسل به زور موفق نشده بود به جنگ نرم و ایجاد و تشدید اختلافات داخلی  روی آورد.

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی زنجان یادآور شد: سال ۸۸ دشمن وسوسه شده بود تجربه انقلاب‌های رنگی و مخملی سایر کشورها را در ایران تکرار کند؛ اما با تدبیر مقام معظم رهبری و هوشیاری مردم این توطئه ناکام ماند و به نتیجه نرسید.

طهماسبی بیان کرد: فتنه‌گران خارجی به‌صورت علنی در ایجاد تنش حضور داشتند و با فریب افراد داخلی سعی در اجرای برنامه‌ها و اهداف خود داشتند.

وی با بیان اینکه ملت بزرگ ایران متوجه نیاز کشور به انسجام و نمایش وحدت و یکپارچگی بیش از گذشته شد و این بیداری ملی حماسه ۹ دی را رقم زد، تأکید کرد: ولایت‌محوری و حساسیت مردم ایران اسلامی به استقلال کشور با هدایت و ورود آگاهانه مقام معظم رهبری کشور به سلامت از  فتنه ۸۸ هم مانند سایر دوران عبور کردیم.

دلیل ناکام‌ماندن فتنه، حضور تمام‌کننده مردم در صحنه و نقش رهبری بود

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی زنجان یادآور شد: دلیل ناکام‌ماندن فتنه، حضور تمام‌کننده مردم در صحنه و نقش رهبری دینی مقام معظم رهبری بود.

طهماسبی با اشاره به اینکه گذر از تقسیم‌بندی  طیف‌های سیاسی، تجدید پیوند مردم و رهبری و ولایت فقیه، عمق‌بخشی به بینش مردم و افشای جبهه مخالف از جمله دستاوردهای حماسه ۹ دی است، اظهار کرد: در این رویداد تاریخی همه طیف‌های سیاسی متوجه شدند که دشمن به انقلاب و ولایت فقیه حمله کرده و با عبور از خط قرمزهای دینی تشیع و ولایت فقیه درصدد صدمه‌زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران است.

مهم‌ترین مشخصه سردار سلیمانی اطاعت از ولایت بود

وی اضافه کرد: خیلی از نخبگان ما در ۹ دی ۸۸ مردود و از مسیر درست منحرف شدند.

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی زنجان با یادآوری فرارسیدن نخستین سالگرد شهادت سردار حاج‌قاسم سلیمانی بیان کرد: باید بدانیم که مهم‌ترین مشخصه سردار سلیمانی اطاعت از ولایت بوده است.

طهماسبی ادامه داد: با توجه به منویات مقام معظم رهبری کسب و تولید علم باید در اولویت باشد و اکنون در مدارس سما فعالیت علمی تأثیرگذار و قابل‌توجهی در حال انجام است.

وی با تأکید بر نقش تأثیرگذار فرهنگیان و استادان گفت: مهم‌ترین رکن بسیج در بسیج فرهنگیان و استادان خلاصه می‌شود.

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی زنجان با بیان اینکه اکنون نیاز است فرهنگیان در مدارس و استادان دانشگاه به تبیین و تشریح سبک زندگی اسلامی و شهدا بپردازند، ادامه داد: تنظیم برنامه‌ها براساس بیانیه گام دوم انقلاب یکی از اصلی‌ترین ارکان در مجموعه‌های آموزشی و فرهنگی به ویژه مدارس است.

انتهای پیام

کد خبر: 1086569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =