هشت پا، قلعه آبی ها را رسوخ ناپذیر کرده است/ صدر آبی ماند

شاگردان محمود فکری توانستند با کسب یک برد شیرین، ضمن صدرنشینی به استقبال دربی بروند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،علیرضا بابک؛ در چارچوب هفته دهم رقابت های لیگ برتر، پسرانِ آبی پایتخت با ارائه عملکردی کم اشتباه توانستند حریف خود را شکست دهند و صدر جدول را حفظ کنند.

آرایش اولیه

آبی ها بازی را با سیستم پایه ۱-۵-۴ آغاز کردند. در این سیستم، بیشترین فشار روی دو بال چپ و راست است. در این دیدار مهدی قایدی و وریا غفوری توانستند با ارائه عملکردی کم اشتباه، به موفقیت استقلال کمک کنند.

البته محمود فکری از حدود دقیقه ۶۰ با تعویض های خود، آرایش تیمی استقلال را به ۳-۳-۴ تغییر داد و توانست با کنترل بازی، نتیجه را حفظ کند.

نکات مثبت

۱. دوئل پور حمیدی و مظاهری با پیروزی هشت پای آبی ها به پایان رسید. رشید در این دیدار با چند مهار موفق توانست دروازه استقلال را بسته نگه دارد.

۲. محمد حسین مرادمند، رهبر جدید خط دفاعی آبی ها است.
تنها عضو ثابت خط دفاعی استقلال در ۹ بازی گذشته، در تمام صحنه ها حضور موثر دارد و بخش بزرگی از موفقیت خط دفاعی استقلال، سهم او است.

۳. ارسلان مطهری در بهترین زمان ممکن، گلزنی را از سر گرفت تا با گیتاری کوک شده آماده سومین دربی اش شود.

۴. هر دو گل آبی ها در این بازی توسط مهاجمان به ثمر رسید و پاسِ گلِ دوم را هم دیاباته ارسال کرد تا به این ترتیب پس از ۹ بازی، خط آتش استقلال آماده تر از همیشه باشد.

نکات منفی

۱. بزرگترین ضعف استقلال در این دیدار در سمت چپ دفاعی این تیم بود. محمد دانشگر ذاتا یک مدافع میانی است و نتوانست در دفاع و حمله عملکرد خوبی داشته باشد و بیشتر حملات اراکی ها از این سمت پی ریزی می شد.

۲. مهاجمان استقلال به رغم گلزنی در این دیدار، فرصت های زیادی را از دست دادند. خود خواهی، مهم ترین عامل این اتفاق بود.
قطعا در بازی های آینده و با اضافه شدن شیخ دیاباته، باید از خود گذشتگی های مهاجمان استقلال هم بیشتر شود. چرا که موفقیت تیم مهم تر از موفقیت فرد است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1086575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =