موتورسواری که قید قهرمانی را به خاطر جوان‌ها زد/ گروه‌بندی لیگ‎‌های برتر ووشو مردان و بانوان/ نوروزی رییس فدراسیون پزشکی ورزشی شد

با بسته اخبار منهای فوتبال با ما همراه باشید.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، طاها کاردان؛ حجم اخبار ورزشی بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار ورزشی منهای فوتبال، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

گروه‌بندی لیگ‎‌های برتر ووشو مردان و بانوان
مراسم قرعه ‌کشی رقابت‌های لیگ برتر ووشو گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی صبح امروز (دوشنبه) با حضور مسئولان فدراسیون و سرپرستان تیم‌ های شرکت کننده در محل آکادمی ملی ووشوی ایران برگزار شد. در این مراسم ابتدا نکات لازم درخصوص نحوه برگزاری مسابقات و همچنین مسائل مربوط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای تیم‌ها مطرح شد.
سپس قرعه ‌کشی تیم‌ها در بخش مردان صورت گرفت که این گروه ‌بندی به شرح زیر است:
گروه یک: پارس جنوبی، زرین رود، باشگاه مقاومت، پاس ناجا و هیئت ووشو قم
گروه دو: رنگ فیروزه شیراز، دانشگاه آزاد، هیئت ووشو بندرماهشهر، شهرداری ملارد، ارتش (آجا) و هیئت ووشو اصفهان
مسابقات لیگ برتر ووشو در بخش مردان از روز 9 بهمن ماه آغاز خواهد شد. همچنین در بخش بانوان تیم‌های فولاد مبارکه سپاهان، دانشگاه آزاد، هیئت ووشو البرز و هیئت ووشو تهران چهار تیم شرکت کننده هستند.
لازم به یادآوری است به دلیل شرایط خاص کرونا در کشور و اثرات احتمالی این ویروس در روند آماده‎سازی تیم‌ها و همچنین موضوع پرداخت «ورودیه» در رقابت‎های لیگ برتر ووشوی ایران، احتمال کاهش تعداد تیم‎ها در لیگ سال جاری نیز وجود دارد.

وکیلی، سرمربی تیم والیبال نوجوانان 1401

رئیس فدراسیون والیبال در حکمی محمد وکیلی را به عنوان سرمربی تیم نوجوانان در سال ۱۴۰۱ منصوب کرد.
محمد وکیلی که در سال های اخیر هدایت تیم والیبال نوجوانان ایران را برعهده داشت و حتی عنوان قهرمانی جهان را با این تیم کسب کرد، با روی کار آمدن محمدرضا داورزنی در فدراسیون، جای خود را به مسعود آرمات داد.
با اینکه شنیده می‌شد اختلافاتی بین وکیلی و داورزنی وجود دارد و حتی صحبت‌هایی از سوی رییس فدراسیون علیه سرمربی سابق تیم نوجوانان منتشر شد، امروز داورزنی حکم جدیدی را برای این مربی صادر کرد.  
بر اساس حکمی که داورزنی صادر کرده، محمد وکیلی به عنوان سرمربی تیم نوجوانان سال 1401 برگزیده شده؛ اتفاقی که برای نخستین بار رخ می دهد.
فدراسیون والیبال در این باره نوشته است: بر اساس استراتژی جدید فدراسیون والیبال، برگزار نشدن این مسابقات نباید لطمه‌ای به روند پشتوانه‌سازی بازیکن برای تیم ملی بزرگسالان ایجاد کند و محمد وکیلی به عنوان سرمربی تیم نوجوانان پسر سال ۱۴۰۱ از هم‌اکنون فعالیت خود را شروع می‌کند تا با شناسایی استعدادهای ۱۵ تا ۱۶ ساله فعلی، تیم ایران را برای مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا در سال ۲۰۲۲ آماده کند.
از سوی دیگر، فدراسیون والیبال برای دفاع از عناوین قهرمانی ایران در رده‌های سنی نوجوانان و جوانان جهان، نیازمند برنامه‌ریزی بلندمدت است و این فرصت ۱۸ ماهه برای رصد، شناسایی و غربال‌گری استعدادها و پرورش آنان ضروری است.

موتورسواری که قید قهرمانی را به خاطر جوان‌ها زد
بعد از مدت‌ها مسابقات موتورسواری در ایران به صورت رسمی راه اندازی شد و یکی از قهرمانان این رشته با توقف قبل از خط پایان توجه همه را به خود جلب کرد.
مسابقه موتورسواری دستجات آزاد جام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی صبح 14 ام دی ماه در پیست آزادی برگزار شد و یکی از حواشی قابل توجه این مسابقه حرکت ساسان اکبری یکی از موتورسواران مدعی و حرفه‌ای حاضر در پیست آزادی بود که قید قهرمانی و جایزه نقدی نفر اول مسابقات را زد و در نزدیکی خط پایان ترمز کرد!
این موتورسوار ایرانی که نفر برتر مسابقه تا چند متر مانده به خط پایان بود، برای اینکه به موتورسواران جوانتر انگیزه بدهد، ناگهان متوقف شد و به بقیه اجازه داد که زودتر از او از خط پایان عبور کنند.
این اقدام ساسان اکبری مورد توجه حاضران در محل برگزاری مسابقات قرار گرفت و در نهایت کاپ اخلاق نیز از سوی مسئولان فدراسیون به او اهدا شد.
او در این باره گفت: «برای تماشاچیان تکراری شده بود که مدام اسم ساسان اکبری، مهدی جابری و غیره را بشنوند.من اینکار را کردم تا برای کسانی که تازه وارد این رشته شدند، ایجاد انگیزه کنم. برای من این اتفاق خیلی خوشایند بود و افتخار این را داشتم که قبل از خط پایان بایستم تا کسانی که جدید آمدند بتوانند روی سکو بروند.»
اکبری در پاسخ به این سوال که جوایز نفرات برتر این مسابقات چقدر بوده و آیا انگیزه ای نداشته که حداقل به این جایزه نقدی برسد، می افزاید: « جایزه نفر اول سه میلیون تومان، نفر دوم دو میلیون تومان و نفر سوم یک میلیون تومان بود. در تمام کلاسها این اتفاق افتاد. البته به من به خاطر حمایت از جوانها کاپ اخلاق تعلق گرفت. شاید جوایزی که داده می شود، رقم بالایی ندارد، اما طبق مصوبه و اساسنامه نمی توانستند بیش از این جایزه بدهند. به ما گفتند که یک اسپانسر می‌تواند هر چقدر که دوست دارد به شما جایزه دهد اما ما نمی توانیم بیشتر از این مبلغی پرداخت کنیم.»
این قهرمان موتورسواری با ذکر یک خاطره از رقیب این روزهای خود از اینکه چطور ایده توقف در چند متر مانده به خط پایان به ذهنش رسیده، می گوید: «مهدی جابری عملکرد خیلی خوبی در این رشته داشته و دارد و کسی نمی‌تواند منکر این قضیه شود، حالا که از او اسم آوردید اجازه دهید یک چیزی بگویم. سال 91 از لحاظ رکورد مهدی جابری خیلی از من بهتر بود و من در این ورزش نوپا بودم. آقای جابری که 14 سال است که دراین رشته کار می‌کند. شما فکرش را بکنید عین همین مسابقه‌ای که دیروز برگزار شد که من از همه برتر بودم، در سال 91 هم برگزار شد و مهدی جابری جایگاه دیروز من را داشت. او آخر از همه ایستاد و به همه فخر فروخت و بقیه را به تمسخر گرفت. آمد همه ما را گرفت و دورش را زد و با اختلاف هم اول شد. مستنداتش هم موجود است. همه هم چه قوی و چه ضعیف در این کلاس حضور داشتند ولی اکثرا ضعیف بودند و جابری هم اول شد. منظور من از این حرفها این است که مسابقه به کاپ و سکو نیست. اگر دیروز من از کاپم گذشتم فقط خواستم ایجاد انگیزه کنم. اگر هشت سال قبل جابری هم این کار را می‌کرد این موضوع برای من نه، برای همه جوانها باعث بالا رفتن روحیه می شد. من در مسابقه ای که جابری آن کار را کرد، سوم شدم ما باید در ورزش حرفه ای و قهرمانی از خود گذشتگی داشته باشیم تا تعداد ورزشکاران زیاد و خانواده موتورسواری بزرگتر شود. مدام افراد تکراری را روی سکو نبینیم و اجازه دهیم 4 نفر جوانی که هزینه کردند ثمره اش را ببینند.»

نوروزی رییس فدراسیون پزشکی ورزشی شد
مجمع انتخاباتی فدراسیون پزشکی ورزشی از ساعتی قبل در سالن فارسی آکادمی ملی المپیک آغاز شد و در حالی که 9 کاندیدا برای حضور در انتخابات معرفی شده بودند، برخی در جلسه حاضر نشدند و برخی هم انصراف خود را اعلام کردند. از قبل هم به نظر می رسید که رقابت اصلی بین غلامرضا نوروزی رییس سابق فدراسیون و داود باقری باشد که از او به عنوان گزینه وزارت ورزش نام برده می شد.
در نهایت بعد از رای گیری از اعضای مجمع و در حالی که علی نژاد ریاست مجمع را برعهده داشت، غلامرضا نوروزی با کسب اکثریت آرای اعضای مجمع انتخابات فدراسیون پزشکی ورزشی برای یک دوره چهار ساله به عنوان رئیس این فدراسیون انتخاب شد.
نوروزی، ۲۷ رای کسب کرد و داوود باقری، ۱۴ رای به دست آورد. نوروزی پیش از این هم ریاست فدراسیون را برعهده داشت، اما این فدراسیون بیش از یک سال بود که با سرپرست اداره می شد.
غلامرضا نوروزی بعد از انتخابات فدراسیون پزشکی ورزشی، اظهار داشت: به خاطر رای مجدد تشکر می‌کنم و امیدوارم لایق این رای باشم. امیدوارم با همکاری جامعه پزشکی و مسئولان ورزش کارها را پیش ببریم. در شرایط حساسی هستیم و امیدواریم بر مشکلی که هست غلبه کنیم. به خاطر نزدیکی به المپیک باید سلامتی ورزشکاران را تامین کنیم.
وی افزود: در روزهای با ۲-۳ مشکل اساسی داشتیم که تمرکز خود را روی آن گذاشتیم. شفاف سازی مالی که با صدور آنلاین این مشکل حل شد. دغدغه من سلامتی ورزشکاران بود، تا جایی که توانستیم این توجه را کردیم. توجه ما باید به ورزشکاران باشد. توجه به سلامت همگانی و عبور از این بحران از دیگر اهداف ماست. فدراسیون ما وزن بالایی دارد و توقع از مجمع بالاست.

رقابت گزینه های مربیگری در تیم ملی والیبال
لیگ برتر والیبال که چند روزی است نیم فصل دوم خود را آغاز کرده، شاهد رقابت جالبی برای صدرنشینی است. تیم های شهرداری ارومیه، سپاهان، هراز آمل و فولاد سیرجان جزو بالانشین های جدول به حساب می آیند و با اختلاف یکی، دو برد در رده های اول تا چهارم قرار گرفته اند.
از سویی بعد از انتخاب ولادیمیر آلکنو به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال ایران، گزینه هایی برای دستیاری او معرفی شدند. پیمان اکبری، سعید رضایی، محمدرضا تندروان و رحمان محمدی راد گزینه هایی بودند که چندی پیش به فدراسیون رفتند و در ملاقات با داورزنی درباره مربیگری در تیم ملی به مذاکره پرداختند.
حالا سه گزینه از این چهار گزینه تیم هایشان را در لیگ برتر هدایت می کنند و رقابت جالبی را در بالای جدول دارند.  پیمان اکبری به عنوان سرمربی تیم شهرداری ارومیه فعلا صدرنشین است. رحمان محمدی راد با سپاهان در رده دوم قرار گرفته و محمدرضا تندروان بعد از قهرمانی در نیم فصل، فعلا با فولاد سیرجان در رده چهارم قرار دارد. میلاد تقوی، دبیر فدراسیون والیبال در آخرین گفت و گوی خود با "ورزش سه" هم اعلام کرد هنوز فدراسیون برای انتخاب دستیار ایرانی آلکنو به جمع بندی نهایی نرسیده و همان 4 گزینه مطرح هستند.

فرزان عاشورزاده در ترکیب قهرمان لیگ تکواندو ماندنی شد
فرزان عاشورزاده، قهرمان سال 2015 تکواندوی جهان که با لقب سونامی در دنیای این رشته ورزشی شناخته می شد، مدتی است از ترکیب تیم ملی دور شده، اما همچنان جزو تکواندوکاران نامدار در لیگ برتر به شمار می رود.
در روزهای اخیر شایعه پیوستن او به مس کرمان جدی شد و این باشگاه قصد داشت بعد از جذب سجاد مردانی، کاپیتان تیم ملی، عاشورزاده را هم جذب کند که توافق نهایی حاصل نشد.
حالا خبر رسیده که فرزان عاشورزاده در تیم تکواندوی کن که چند سالی قهرمان لیگ برتر شده، ماندنی است. عاشورزاده نیز با تایید این خبر به مهر گفت: « هدف اصلی من بازگشت به ترکیب اصلی تیم ملی است و برای رسیدن به همین هدف هم در لیگ مبارزه می‌کنم. با توجه به شرایط کرونا بعید می دانم به این زودی ها شرایط برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی مهیا شود و پس از گفتگوی سرمربی تیم ملی با سایت فدراسیون در خصوص انتخاب تکواندوکاران مورد نظر از رقابتهای لیگ، تصمیم گرفتم در این رقابتها به میدان بروم. هدف نهایی من کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ در وزن ۶۸- کیلوگرم است. برای رسیدن به این هدف هم برنامه ریزی کرده‌ام. در بازی‌های لیگ در همین وزن حضور خواهم داشت. اما در مسابقات جهانی و آسیایی به فکر رسیدن به ترکیب ثابت تیم ملی در وزن سوم (۶۳- کیلوگرم) هستم. چرا که باید امتیازات را یکی بعد از دیگری جمع کنم تا ضمن بالا آمدن در رنکینگ المپیکی، مجوز حضور در گرندپری ها را بدست بیاورم.»

صدرنشینی روستوک با درخشش یخچالی
تیم روستوک سی ولوز در لیگ دسته دوی بسکتبال آلمان در اولین دیدار خود در سال جدید میلادی حریف خود پی اس کارلسروهه لیونز را 93 بر 68 شکست داد.
بهنام یخچالی بازیکن ایرانی روستوک با 28 دقیقه حضور در میدان 17 امتیاز، 4 ریباند و 6 پاس منجر به گل را در کارنامه به ثبت رساند. او نمره کارایی 20 را هم کسب کرد.
روستوک با 9 پیروزی و 2 شکست در صدر جدول لیگ دسته دوی آلمان قرار گرفت. بهنام یخچالی که از ابتدای این فصل به روستوک پیوسته، در اکثر بازی ها جزو بازیکنان اصلی و تاثیرگذار این تیم بوده و چند بار توانسته عنوان برترین بازیکن هفته بوندس لیگای دو را هم کسب کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1086581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =