حرکت برنامه‌های هسته‌ای ایران در مسیر لغو تحریم‌ها

سخنگوی هیات رئیسه مجلس گفت: ایران طبق قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها؛ برنامه‌های هسته‌ای خود را پیش‌می‌برد و مذاکرات موشکی نیز انجام نخواهد گرفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از خانه ملت؛ محمدحسین فرهنگی در خصوص اظهارات اخیر مشاور امنیت ملی بایدن مبنی بر لزوم انجام گفتگو پیرامون برنامه‌های موشکی ایران در راستای بازگشت ایالات متحده به برجام، گفت: مواضع جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با مسائل دفاعی، امنیتی و موشکی صریح و روشن است، در مورد موضوع برجام و توافق هسته‌ای نیز موضوعات مشخص است لذا گفتگوها فراتر از برنامه‌های هسته‌ای انجام نخواهد گرفت.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس در قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها زمان بندی برنامه‌های هسته‌ای ایران را مشخص و تعیین کرده است، این زمان‌بندی هم اعلام شده لذا این موضوع در اختیار آمریکایی‌ها نیست.

فرهنگی همچنین تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران طبق قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها برنامه‌های هسته‌ای خود را پیش می‌برد، در این قانون، محدوده برنامه‌ها نیز مشخص شده و ما طبق آن پیش خواهیم رفت؛ لذا منتظر بایدن نیستیم کما اینکه مذاکره پیرامون موضوعات موشکی نیز انجام نخواهد گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1086605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =