وصیت‌نامه حاج قاسم به گفتمان غالب در سطح دانشگاه تبدیل شود

رئیس دبیرخانه هیئت‌امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: باید وصیت نامه و مجموع سخنرانی ها و مصاحبه های حاج قاسم سلیمانی جمع آوری و مورد نظریه پردازی قرار گیرد و از طریق ابزار هنر آن ها را به یک گفتمان غالب به ویژه در سطح دانشگاه تبدیل کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، رئیس دبیرخانه هیئت‌امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری درباره ترویج مکتب حاج قاسم سلیمانی گفت: دانشگاه ها به عنوان مرکز و کانون آموزشی و فرهنگی با برگزاری مراسم مختلف در طول سال، نقش مهمی در زنده نگه داشتن و ترویج مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی دارند.

نادر پورارشد با اشاره به وصیت نامه سردار حاج قاسم سلیمانی افزود: باید وصیت نامه و مجموع سخنرانی ها و مصاحبه های حاج قاسم سلیمانی جمع آوری و مورد نظریه پردازی قرار گیرد و از طریق ابزار هنر آن ها را به یک گفتمان غالب به ویژه در سطح دانشگاه تبدیل کرد.

وی مهمترین شاخصه های مکتب شهید سلیمانی را چنین بیان کرد: صداقت، مقاومت، عقلانیت، شجاعت، ولایتمداری و ساده زیستی از مهمترین شاخصه های مکتب سردار دل ها است که می توان همه این شاخصه ها را در فرمایشات مقام معظم رهبری به وضوح مشاهده کرد.

عضو هیئت‌علمی گروه حقوق دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی، دستاورد ده‌ها سال مبارزه آگاهانه و نماد و نمود اصیل ترین و ناب ترین خواسته های ملت ایران است که بر اساس آموزه های اصیل قرآنی و روایی شکل گرفته است.

پورارشد در ادامه اظهار کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی در عملکرد خود، تقویت ولایت فقیه و نظام را هم­راستا با اطاعت از فرامین الهی و آن را بسترساز حکومت مبانی حضرت صاحب الزمان (عج) می دانست.

وی درباره علت محبوبیت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی خاطرنشان کرد: صداقت، اخلاص، ایمان، شجاعت و ولایتمداری شهید سلیمانی او را محبوب دل ها کرد. سردار سلیمانی هیچ گاه در فکر محبوبیت نبود و همیشه خدا را مدنظر داشت و خدا هم نام و یاد او را بلند و با عظمت کرد.

رئیس دبیرخانه هیئت‌ امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: برای شناسایی بیشتر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، باید منابع مکتوب و معتبر در مورد مکتب شهید سلیمانی در اختیار افراد شاخص و علاقه مند و متعهد قرار گیرد، سپس حلقه های مطالعاتی از بین استادان و کارکنان و دانشجویان تشکیل شود و تحت تعلیم مربیان متخصص و متعهد، به طور عمیق و جدی با دیدگاه های شهید حاج قاسم سلیمانی آشنا شوند و در نهایت در قالب جشنواره و همایش و نشست و کرسی های نظریه پردازی،گفتمان سازی به عمل آید.

انتهای پیام /

کد خبر: 1086615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =