دانشگاه تربیت دبیر از مأموریت خود فاصله گرفته است

وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی از مأموریت اصلی خود فاصله گرفته است، در شرایط فعلی نیازی به تربیت معلم فنی‌وحرفه‌ای در مقطع دکتری نداریم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)، یازدهمین جلسه شورای تحول و نوسازی نظام آموزشی کشور به ریاست سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

منصور غلامی با تأکید بر لزوم به روزسانی امکانات و تجهیزات دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، تصریح کرد: کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های این دانشگاه نیاز به تجهیزات بیشتری دارد.

وی ادامه داد: دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی از مأموریت اصلی خود که تربیت دبیر فنی‌وحرفه‌ای است کمی فاصله گرفته و بیشتر در فضای دانشگاه‌های فنی و مهندسی قرار گرفته است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناور ی با تأکید بر اینکه در شرایط فعلی نیازی به تربیت معلم فنی‌وحرفه‌ای در مقطع دکتری نداریم، افزود: یکی از دلایل فاصله گرفتن دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی از مأموریت اصلی خود، ارائه تحصیلات تکمیلی به خصوص در مقطع دکتری در این دانشگاه است که باعث شده استادان این دانشگاه بیشتر به تربیت دانشجو تحصیلات تکمیلی به جای تربیت دبیر فنی‌وحرفه‌ای مشغول باشند.

وی تصریح کرد: در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی آموزش نظری از آموزش عملی قوت بیشتری دارد لذا ضرورت دارد این دانشگاه و استادان آن تقویت واحدهای عملی در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی را در اولویت قرار دهند.

غلامی بر لزوم بازنگری در سرفصل دروس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی به خصوص در بحث صلاحیت معلمی تأکید کرد و گفت: فارغ‌التحصیلان این دانشگاه باید برای ارائه آموزش و شغل معلمی تربیت شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1086630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =