تفکر شهدا در بازآفرینی هویت ملت ایران نقش اساسی دارد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، در «یادواره مرد میدان» گفت: اگر امروز تولیدکننده علم هستیم، به دلیل تفکر شهدا و نقش‌آفرینی آن‌ها در هویت بخشی ملت ایران است. کسانی به ما هویت بخشیدند که در ۸ سال دفاع مقدس با دست خالی در برابر دشمنان ایستادند و با هویت بیدار شده، قهرمانی را به ارمغان آوردند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمودرضا آقامیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، صبح امروز در «یادواره مرد میدان» که به مناسبت اولین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز برگزار شد، اظهار کرد: هویت، تلقی و باور خود در برابر دیگران است؛ درواقع هویت، وجه تمایز ما از دیگران است و برخوردهای ما را تنظیم می کند.
وی افزود: برخی معتقدند که تاریخ هویت ساز است؛ در این بستر، ما می گوییم که مسلمان، ایرانی، لائیک و... هستیم. ملت کلمه ای مقدس و هویت بخش است که به گفته مقام‌معظم رهبری، هویت ما شامل اعتقادات نیز می شود و جدای از دیگر نیست.

آقامیری ادامه داد: باید ببینیم که در طول این ۴۰ سال، چه اتفاقاتی افتاد که امروز هویت ملت ما به این نقطه رسیده است؛ امام(ره)، نقش بازآفرینی هویت ما را برعهده داشت و مقام معظم رهبری و شهدا، هویت ما را ترمیم کردند. ‌البته ما می توانستیم که هویت خودمان را از کشورهای دیگر بگیریم و مسیری را چشم بسته انتخاب کنیم؛ اما هیچ گاه این کار را نکردیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران تصریح کرد: اگر امروز قهرمان ورزشی، فیلسوف، المپیادی و ۵۰ هزار مقاله علمی در سال داریم، نشان دهنده باز آفرینی هویت ما است. درواقع کشور ایران بعد از انقلاب اسلامی هویت خود را تغییر داد. 

وی اضافه کرد: اگر امروز تولید کننده علم هستیم، به دلیل تفکر شهدا و نقش آفرینی آن ها در هویت بخشی ملت ایران است. کسانی به ما هویت بخشیدند که در ۸ سال دفاع مقدس با دست خالی در برابر دشمنان ایستادند و با هویت بیدار شده، قهرمانی را به ارمغان آوردند.

آقامیری گفت: جوانان ما بدون هیچ چشم داشتی برای تامین امنیت کشور و دفاع از حریم اهل بیت(ع) به سوریه رفتند و گروه تروریستی داعش که ساخته دست استکبار جهانی بود را شکست دادند؛ مدافعان حرم رفتند تا احساس کنیم هویتمان تغییر کرده است و با آرامش‌کامل به تحصیل، کار و فعالیت اجتماعی بپردازیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: ماجرای بعد از شهادت امام حسین(ع) به اتمام نرسید و امروز افتخار خانواده شهدا این است که عاشورایی هستند و راه حضرت زینب(س) را ادامه می‌دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1086636

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =