اختراع پادری هوشمند خشک کننده و ضدعفونی‌کننده پا

دو دانش آموز دبستان پسرانه سما بندرعباس موفق به اختراع پادری هوشمند خشک کننده و ضد عفونی کننده پاها شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، معاون پرورشی و پژوهشی مدرسه سما بندرعباس گفت: سپهر دهقانی و محمدرهام زارعی دانش‌آموز پایه پنجم دبستان پسرانه غیردولتی سما (شعبه یک) ناحیه یک و عضو فعال پژوهشسرای دانش‌آموزی شهید اصغر قاسمی این ناحیه موفق شدند با اختراع  یک پادری هوشمند خشک‌کننده و ضدعفونی‌کننده پا آن را به ثبت ملی برسانند.

وی افزود: این اختراع یک پادری است که در ورودی منازل، خروجی حمام و دستشویی و هر جای دیگری که امکان وارد یا خارج شدن افراد با پاهای خیس وجود دارد مانند استخرها، پلاژها، باشگاه‌ها و ... قرار می‌گیرد و به‌سرعت موجب خشک و ضدعفونی کردن پاها می‌شود.

 معاون پرورشی و پژوهشی مدرسه سمای بندرعباس تأکید کرد: این اختراع یکی از بهترین روش‌ها برای جلوگیری از انتقال آلودگی به پاها، فرش و موکت است. 

دهقانی گفت: یکی دیگر از دلایل استفاده و ساخت این اختراع، زدودن نجاست و کثیفی موجود در پاهای افراد بعد از خارج شدن از توالت‌هاست که با خشک‌شدن پاها در ابتدای ورودی هیچ کثیفی به مکان‌های دیگر منتقل نمی‌شود.

وی افزود: پس از استحمام، باید پاها و فاصله میان انگشتان پا به‌طور کامل خشک شود؛ زیرا پس از شستن پا، اغلب رطوبت میان انگشتان پا باقی می‌ماند و این رطوبت زمینه‌ساز پرورش قارچ‎هایی در این محیط می‌شود که بیماری‌زا هستند و به سفید و لیچ‌شدن(خیس شدن) فاصله میان انگشتان پا منجر می‌شود.

معاون پرورشی و پژوهشی مدرسه سمای بندرعباس مطرح کرد: ایده این اثر علمی و  پژوهشی در آبان سال تحصیلی ۹۹-۹۸ توسط این دو دانش‌آموز ارائه  و پس از مشورت با مدیریت و مهندسین پارک علم و فناوری و مرکز رشد و فناوری دانشگاه آزاد واحد بندرعباس  به رشته تحریر درآمد و پس از ترسیم  نقشه‌های فنی و ساخت این پادری و ایجاد تغییرات مختلف در آن موفق به  ثبت این  اختراع شدیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1086671

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =