مهمترین نکات در تعمیر جاروبرقی بکو و بلک اند دکر

جاروبرقی یکی از ضروری ترین لوازم خانگی است که خرابی آن می تواند تمامی کارهای منزل را لنگ نگه دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ جاروبرقی یکی از ضروری‌ترین لوازم خانگی است که خرابی آن می تواند تمامی کارهای منزل را لنگ نگه دارد. از این رو توصیه می شود به هنگام مواجهه با خرابی و ایراد در جاروبرقی بکو و بلک اند دکر، سریعاً نسبت به تعمیر دستگاه، اقدام کنید.

در تعمیر جاروبرقی باید به نکات مهمی توجه نمایید؛ زیرا اگر تعمیرات آن به درستی انجام نشود ممکن است در مدت زمان کمی با خرابی دوباره در آن مواجه شده و یا عملکرد دستگاه، همراه با ایراد باشد. اگر قصد دارید تعمیرات آن را در منزل و به دست خودتان انجام دهید با ما در این مقاله، همراه باشید تا با نکات مهمی که باید در این تعمیرات در نظر داشته باشید آشنا گردید؛ اما اگر هیچ گونه سابقه تعمیرات نداشته باشید و یا اطلاعات فنی در مورد جاروبرقی ندارید سعی کنید از دست‌کاری دستگاه، خودداری کرده و آن را به دست نمایندگی تعمیرات جاروبرقی بکو و بلک اند دکر بسپارید.
 
آشنایی با ساختار جاروبرقی

اولین مورد مهم در انجام تعمیر جاروبرقی، آشنا بودن با قطعاتی است که در آن به کار رفته است. اگر با این قطعات و وظیفه آنها در دستگاه آشنا باشید به سرعت می توانید دستگاه را عیب یابی کرده و تعمیر نمایید. از جمله قطعات جاروبرقی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

• سیم جمع کن جاروبرقی

سیم جمع کن جاروبرقی که از یک قرقره و ریل تشکیل شده است یکی از اصلی ترین قطعات موجود در جاروبرقی است. این قطعه برای جمع کردن سیم دستگاه تعبیه شده است و اگر خراب شود نمی توان سیم جاروبرقی را جمع کرد.

فیلتر جاروبرقی

فیلتر جاروبرقی وظیفه دارد ذرات ریز موجود در هوایی که به داخل جاروبرقی کشیده می شود نظیر ذرات گرد و غبار را جذب کرده و از ورود دوباره آنها به هوای اتاق و همچنین ورود به قطعات دیگر دستگاه، جلوگیری نماید. این فیلترها دارای طول عمر مشخصی هستند که باید در موعد مقرر، تعویض شوند. در ضمن اگر از جاروبرقی، زیاد استفاده می کنید باید به محض اطمینان از پر شدن این فیلتر، آن را تعویض نمایید. اگر تعویض این قطعات در زمان مناسبی انجام نگیرد ممکن است باعث اخلال در عملکرد قطعات دیگر و همچنین کاهش قدرت مکش دستگاه شود.

•مدارها و بردهای جاروبرقی

جاروبرقی نیز همانند دیگر دستگاه های برقی، دارای مدار و برد الکترونیکی می باشد. این مدارها و بردها وظیفه دارند تا زمانی که دکمه های موجود بر روی جاروبرقی فشار داده می شود، عملکرد دستگاه را تنظیم کنند. چنانچه این قطعات خراب شوند باید آن را به دست تعمیرکاران متخصص که در نمایندگی تعمیرات جاروبرقی بکو فعالیت دارند تعمیر کنید. به این ترتیب می توانید از کیفیت تعمیرات و نحوه تعمیر این قطعات، مطمئن باشید.

•لوله تلسکوپی و خرطومی جاروبرقی

لوله تلسکوپی و خروطومی جاروبرقی را می توان جزو ساده ترین قطعات دستگاه دانست که همه با آن آشنا بوده و در صورت بروز ایراد در این قطعات، می توان به راحتی آنها را تشخیص داده و رفع نمود.

•موتور جاروبرقی

مهمترین و حساس ترین قطعه ای که در جاروبرقی تعبیه شده است موتور آن است. این قطعه، خود از بخش های مختلفی ساخته شده و به همین سبب دارای ساختاری تخصصی می باشد. از این رو نمی توانید خودتان در منزل، آن را تعمیر کنید.

آشنایی با ایرادات رایج در جاروبرقی

آشنا بودن با ایرادات رایج جاروبرقی، کمک می کند تا تعمیر جاروبرقی بکو را بدون دردسر و در مدت زمان کمی انجام دهید. همچنین می توانید تشخیص دهید که خرابی دستگاه، جزئی است یا دارای سطح گسترده ای می باشد. چنانچه ایراد به صورت جزئی باشد می توانید آن را در منزل، برطرف نمایید؛ اما در غیر این صورت باید به نمایندگی های مجاز، مراجعه فرمایید. ایرادات رایج در جاروبرقی عبارتند از:

کاهش مکش جاروبرقی

این ایرادی است که ممکن است همه کاربران با آن مواجه شوند. دلایل بروز این ایراد ممکن است پر شدن کیسه و فیلتر جاروبرقی باشد. در ضمن ممکن است در لوله تلسکوپی یا خرطومی، چیزی گیر کرده و مسیر هوا را مسدود کرده باشد. کیسه و فیلتر را تخلیه کرده و گرفتگی لوله ها را رفع کنید.

خاموش شدن جاروبرقی

خاموش شدن جاروبرقی یکی از مواردی است که در این صورت باید تعمیر جاروبرقی بلک اند دکر را فوراً انجام دهید. دلیل این ایراد ممکن است اتصال در سیم کشی داخلی جاروبرقی باشد یا این که دوشاخه و کابل آن دچار ایراد شده باشد. این ایرادات را در منزل، می توانید رفع کنید؛ اما اگر ترموستات دستگاه، داغ شود یا موتور آن سوخته باشد باید از تعمیرکاران مجرب کمک بگیرید.

روشن نشدن جاروبرقی

روشن نشدن جاروبرقی نیز یکی دیگر از مشکلات رایج در جاروبرقی ها است. بررسی کابل و دوشاخه دستگاه، دکمه های موجود در جاروبرقی یا ایراد در عملکرد موتور دستگاه می تواند در رفع این خرابی به شما کمک کند. اگر نتوانستید  قطعات را بررسی کرده و تعمیر کنید باید به نمایندگی تعمیرات جاروبرقی مراجعه نمایید.

تعویض قطعات با استفاده از قطعات اورجینال

از دیگر نکاتی که باید در تعمیرات جاروبرقی، مد نظر داشته باشید تعمیر قطعات به صورت اصولی است. در صورتی که قطعات معیوب، قابلیت تعمیر نداشته باشند، مجبور به تعویض آنها خواهید شد. در این صورت، حتماً از قطعات اورجینال استفاده نمایید. زیرا استفاده از قطعات تقلبی و فیک باعث می شوند راندمان دستگاه، افت پیدا کرده و در مدت زمان کوتاهی، دوباره با خرابی در دستگاه مواجه شوید. اگر در خرید قطعات اصل، دچار مشکل شدید می توانید با استفاده از خدمات نمایندگی های مجاز، قطعات اورجینال جدید را جایگزین قطعات معیوب نمایید.

نتیجه گیری

با استفاده از نکاتی که در این مطلب به آنها اشاره شد می توانید تعمیر جاروبرقی بلک اند دکر را به راحتی در منزل انجام دهید. رعایت این نکات و آگاهی از آنها سبب می شود تا در روند تعمیرات دچار مشکل نشوید؛ اما باز هم توصیه می شود برای این که تعمیرات دستگاه را به صورت اصولی انجام دهید از خدمات نمایندگی تعمیرات جاروبرقی بلک اند دکر استفاده کنید.

در این مراکز، تعمیرات با استفاده از تکنسین های مجرب انجام خواهد شد. در ضمن می توانید از ضمانت نامه یک ساله ای که در این مراکز به مشتریان ارائه می شود نیز استفاده نمایید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1086673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =