سند تحول بنیادین مبنای اساس نامه سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک

وزیر آموزش و پرورش دریازدهمین جلسه شورای تحول و نوسازی نظام آموزشی کشور اظهار کرد: مبنای اساس نامه سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، سند تحول بنیادین خواهد بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ وزیر آموزش و پرورش در یازدهمین جلسه شورای تحول و نوسازی نظام آموزشی کشور اظهار داشت: با توجه به تعدد دستگاه‌های تربیت کودک و پاسخگو نبودن یک نهاد متولی در این حوزه، تشکیل سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک به منظور ساماندهی در این حوزه در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید.

وی افزود: دایره وظیفه سازمان تعلیم و تربیت کودک محدود به تعلیم و تربیت در مهدکودک نیست و بر آموزش خانواده برای تعلیم و تربیت کودک در بستر خانواده نیز تأکید داریم.

محسن حاجی میرزایی ادامه داد: خدمات در حوزه تعلیم و تربیت کودک باید در ۲ سطح انجام شود، سطح اول، ارائه خدمت به مخاطب اصلی یعنی همان کودک است و سطح دوم ارائه خدمت به خدمات‌دهنده است که این سطح از خدمت به تربیت مربی، تعریف استاندارد لازم، تهیه محتوای آموزشی برای تعلیم و تربیت و… اختصاص دارد و از وظایف سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک است.

وی با تأکید بر اینکه چارچوب و مبنای تعلیم و تربیت در سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است، اظهار کرد: سند تحول بنیادین صرفاً مربوط به حوزه آموزش و پرورش نیست چرا که سند تحول بنیادین، سند تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1086677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =