غنی‌سازی ۲۰درصدی اورانیوم قدرت ایران در مذاکرات را افزایش می‌دهد

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز گفت: غنی‌سازی اورانیوم قدرت چانه زنی ایران در مذاکرات هسته‌ای احتمالی آینده را افزایش خواهد داد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مجلس شورای اسلامی یک‌فوریت طرحی را تصویب کرد که دولت را موظف به افزایش تولید اورانیوم با غنای ۲۰ درصد می‌کند. نمایندگان مجلس معتقد هستند با این طرح گام مهمی برای وادارسازی آمریکا و اروپا به لغو تحریم‌ها برداشته می‌شود، هر چند برخی کارشناسان این اقدام را سدی در برابر آغاز روند مذاکرات احتمالی با دولت جو بایدن می‌دانند.

محمد میلادی در گفت‌وگو با ایسکانیوز با اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر از سرگیری غنی‌سازی ۲۰ درصد اورانیوم بیان کرد: در مقابل عهدشکنی اتحادیه اروپا و آمریکا و  تحقق نیافتن تعهدات برجامی آغاز غنی‌سازی 20درصد حداقل کاری است که مجلس و ایران می‌توانند انجام دهند.

وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی نیز با تصویب قانون از سرگیری غنی‌سازی نشان داد ایران در برابر خلف وعده طرف‌های قرارداد گزینه‌های برخورد متقابل و پاسخ‌های متناسب را روی میز دارد. همچنین عزت و حق مسلم ملت نیز حفظ خواهد شد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز مطرح کرد: در رابطه با اجرای این قانون توسط دولت تدبیر و امید نیز باید گفت که قانون مصوب مجلس لازم‌الاجراست و دولت تنها مجری قوانین در کشور است.

وی اضافه کرد: البته مردم انقلابی و جریان دانشجویی انتظار دارند که جریانات  امیدوار به مذاکره در هر شرایطی از گذشته درس گرفته باشند. همچنین دولتمردان آگاه باشند که اصرار به مذاکره در وضعیت نابرابر و از موضع ضعف تا کنون نتیجه‌ای جز خسارت محض و تقریبا هیچ در بر نداشته و نخواهد داشت.

میلادی ضمن تقدیر از عملکرد انقلابی نمایندگان مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: این تصمیم مجلس ضمن تقویت قدرت چانه‌زنی دولت در مذاکرات هسته‌ای احتمالی، موجب می‌شود تا دولت بتواند با دست پر در میز مذاکرات حضور داشته باشد.

این دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد:  هرچند که بعید به نظر می‌رسد دولت جو بایدن رئیس جمهور آینده آمریکا با دولتی که کمتر از 6 ماه از عمرش باقی مانده تمایلی به مذاکره نشان دهند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این تصمیم مجلس مجددا به ما یادآوری کرد که انقلاب اسلامی و استقلال کشور این عزت را به مردم عطا کرده که با تکیه به توان و افزایش قدرت داخلی برای استیفای حقوق ملت منتظر هیچ عامل و قدرت خارجی نباشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1086678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =