برگزاری مراسم سالگرد شهادت سردار سلیمانی در واحد شهر قدس

مراسم نخستین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی و همرزمان او، چهلمین روز شهادت شهید فخری‌زاده و سالروز شهادت شهدای گمنام درمحل مسجد پیامبر اعظم(ص) دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس روز گذشته برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، مراسم نخستین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی و همرزمان او و چهلمین روز دانشمند هسته‌ای «محسن فخری‌زاده» و ششمین سالگرد تدفین شهدای گمنام  با سخنرانی سیروس صابری مدیر کل حراست دانشگاه آزاد اسلامی و از فرماندهان دوران دفاع مقدس و مدافع امنیت در مسجد پیامبر اعظم (ص)دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس  برگزار شد.

در این مراسم عبدالله قاسمی پیر بلوطی سرپرست واحد با گرامی داشت یاد وخاطره شهدا رشادت ها وایثارگری های شهدای والا مقام هشت سال دفع مقدس ،شهدای دانشجو،شهدای گمنام  ، شهدای حرم اهل بیت علیهم السلام ، مدافعان امنیت وسلامت، وهمچین صبر وفداکاری ایثارگران، جانبازان وخانوده معظم شهدا بیان داشت: امروز در روز شماره دهه بصیرت که مصادف است با روز استکبار ستیزی و مبارزه با نفوذ که یکی از سرداران انقلاب حاج قاسم سلیمانی نقش موثری در استکبار ستیزی و مبارزه با نفوذ دشمن داشته است .همچنین امروزبا توجه به اینکه مصادف است با خاکسپاری روحانی نستوه ومجاهد وفقیه آیت الله مصباح یزدی (رحمت اله) نیز است. ایشان نقش مهمی در بصیرت افزایی و ترویج وتربیت نیروهای انقلابی و جوان در کشور داشته است که نمونه یادگار ایشان بیست سال پیش در دانشگاه آزاد اسلامی بوده است

آن عالم مرحوم با برگزاری دوره های بصیرتی بنام " طرح ولایت " در دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری گامی موثر در تربیت نیروی جوان انقلابی وبسیجی در دانشگاه آزاد اسلامی بنیان گذاشت.

همچنین قاسمی پیر بلوطی با گرامیداشت سالروز آغاز عملیات کربلای 5 از ایثارگری ها ونقش فرماندهان آن عملیات نظیر شهید حاج قاسم سلیمانی ، شهید خرازی وصیاد شیرازی، در پیروزی و باز پس گیری 150 کیلومتر از خاک وطن وعقب نشینی دشمن بعثی مطالبی بیان وتجلیل کرد.   

سخنران ویژه این مراسم سردار صابری از سرداران دوران دفاع مقدس  ورئیس مرکز حراست و مشاور ریس دانشگاه آزاد اسلامی بود که در این مراسم که با حضور جمعی از خانواده معظم شهدا، دانشگاهیان و مسئولان شهرستانی برگزار شد به تبیین جایگاه اثرگذار سردار سلیمانی در سطح ملی و بین‌المللی و ویژگی‌های شخصیتی شهید فخری زاده  پرداخته واظهار کرد:

 امروز در جمع حاضر به برکت شهدا شما عزیزان توفیق حضور در مراسم زنده نگه داشتن یاد شهدا را پیدا کردید وباید خرسند باشیدکه در شرایط خاص این توفیق حضور در مجلس شهدا نصیب شما وما شده است  لذا باید در اعمالمان بازنگری کنیم و ببینیم کدام کار نیک ما باعث شده که توفیق حضور در مجلس شهدا را پیدا کنیم ودر واقع این شهدا هستند که ما را پذیرفتند وعنایت کرده ودر مجلس خود پذیرای ما هستند

صابری افزود: قدر شناسی شما عزیزان از شهدا یک توفیق الهی است و من در عملیات کربلای 5 موقعی که محاصره شده بودیم ومهمات نداشتیم وتانک های دشمن ما را زیر آتش گرفته بودند از همرزمان خودم پرسیدم چقدر مهمات داریم که گفتند هفت نوار آرپی جی و یک قطار صد عددی گلوله تیربار بجز آن دیگر چیزی نداریم.

رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی افزود: لحظه ای با خود فکر کردم از سنگر بیرون آمده و سربرسجده گذاشتم و برای اولین بار احساس کردم جز خدا در دل من چیزی نیست، نه منتظر تانکی بودم و نه انتظار هواپیما و نیروی کمکی داشتم  با خود گفتم یکبار خداوند در دلت است و تورا به دل راه داده است و گفتم خدایا همین که به من عنایت کرده در میدان جنگ برتو سجده کنم وقدر شناس باشم برایم کافی است لذامیخواهم تشریح کنم  امروز در این محفل شهدا  که ما توفیق حضور داریم باید قدر دان وقدرشناس شهدا باشیم 

این مسئول گفت: ارتشبد طوفانیان مسئول خرید صلاح های نظامی ایران در زمان طاغوت اذعان می کند امکانات نظامی که ما در ایران داشتیم برای یک جنگ 12 روزه بود و من در تعحب هستم که شما چگونه توانستید هشت سال مقاومت کنید ودر مقابل دولت ها وقدرت های جنگی دنیا دوام آوردید جنگ هشت ساله ما با دولت های دنیا بود وهمه تجهیزات نظامی کشورهای غربی  در اختیار صدام بود که در نهایت منجر به توافق آتش بس وقطعنامه 598 شد ولی ما بعد از عقد قطعنامه نیز با جریان جدیدی از مقاومت روبرو شدیم وخودشما مردم بهتر می دانید عملیات متعددی صورت گرفت که همین داعش تا مرزهای ایران آمده بود. و در واقع دولت نظامی داعش از ابرقدرتها تغذیه می شد لذا در این جریان نیز نه تنها داعش نابود شد بلکه این پیروزی ونتیجه این مقاومت منجر به تشکیل ارتش جهان اسلام شد افغانستان، پاکستان، عراقی ها، سوریه ای ها، یمنی ها وایرانی ها  همه با تشکیل ارتش جهان اسلام دشمن را عقب رانده و راه شهدا ادامه دادند.

حالادیگر کسی حریف این سپاه جهان اسلام نمی شود. ملت ایران در هر عرصه ای که وارد شود پیروز می شود در عرصه علمی ، عرصه جهادی، ومقاومت همیشه پیروز بوده است.

صابری اشاره کرد: خداوند روح سردار سلیمانی را شاد کند که چه وحشتی در دل دشمنان ایجاد کرد وچه محبت واتحادی در دل دوستان انقلاب و کشورهای منطقه ایجاد کرده است عزیزان بدانید که این پایان راه نیست و راه سلیمانی ها در ایران ادامه دارد ومردم ما همیشه قدردان شهدا بوده و راه شهدا را ادامه میدهند.

این مسئول تصریح کرد: روزی که امام به رحمت خدا رفتند همه دشمنان انقلاب می گفتند فاتحه انقلاب خوانده شده وانقلاب تمام شد، اکنون به حول وقوه الهی 42 سال است که انقلاب پایدار است ونتوانستند انقلاب را نابود کنند چرا که انقلاب ما امسال شهید حججی را دارد اینها که جنگ تحمیلی هشت دفاع مقدس را ندیده بودند اما رفتند واز انقلاب دفاع کردند و این انقلاب به لطف خداوند با وجود امثال شهید حججی بیمه است  ما به خوبی می دانیم دشمن نفوذ کرده ولی مردم آگاه و با بصیرت هستند و در همان روزهای اول شهادت سردار سلیمانی مردم آمدند وگفتند که ما هستیم وخوش درخشیدند همه می دانیم نفوذ دشمن مانندتوطئه 88 که در  9 دی نابود شدهمچنان ادامه داردو  میخواهد مردم مارا دلسرد کند ولی ما تجربه کردیم وهمه مسائل را پشت سر گذاشتیم وقطعا این ملت از مسائل و بحران های اقتصادی هم عبور خواهند کرد بدانید که در دو قدمی پیروزی هستیم وبیچاره آنهایی هستند که کنار می روند.

این سردار جنگ تحمیلی در پایان اشاره کرد: دولت های غربی در این ایام کرونا ذلیل و خوار شدند ودر صف فروهشگاهها دیدیم که چه هجومی آورده و ترس برآنها غلبه کرده بود در حالی که در کشور ایران مردم به صحنه آمده وبا کمک های مومنانه خودشان بسته های معیشتی را به درب منازل نیازمندان می بردند وسعی می کردند که خودشان دیده نشوند تا کمک گیرنده از کمک دهنده خجالت نکشد. وقتی ملتی این ویژگی را دارد قطعا در میدان مبارزه وجهاد وایثار این ملت پیروز خواهد شد. من در زمان جنگ با دیدن چهره ملت ایثارگر میدانستم که پیروز میدان خواهیم شد وامروز هم با دیدن این مردم ایثارگر ایمان دارم که پیروز خواهیم شد.

کاظم مداح حرم اهل بیت در این مراسم معنوی، به مداحی  در جمع حاضران پرداخت وبرای دقایقی مظلومیت اهل بیت را برای حاضران روایت کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی در پایان مراسم  از خانواده شهید والامقام سید مهدی ذاکر حسینی، خانواده سردار حاج یدالله کلهر، خانواده شهید مدافع حرم مرتضی ابراهیمی وخانواده شهید مدافع حرم محمد رضا دهقان که در  دفاع از حرم اهل بیت  به خیل شهدا پیوستند؛ تجلیل شد.

/انتهای پیام/

کد خبر: 1086681

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =