موضع پکن در خصوص غنی سازی ۲۰ درصد اورانیوم در ایران اعلام شد

سخنگوی وزارت خارجه چین امروز سه‌شنبه در واکنش به غنی‌سازی ۲۰ درصدی اورانیوم در ایران، خواستار آرامش و خویشتنداری همه طرف‌ها شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از رویترز، «هوا چونینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به آغاز غنی سازی ۲۰ درصدی در ایران، وضعیت هسته‌ای ایران را بسیار پیچیده و حساس خواند و گفت: چین از تمامی طرف‌ها می‌خواهد تا آرامش و خویشتنداری پیشه کرده، به تعهدات برجام وفادار بمانند و از کارهایی که ممکن است به تنش‌ها دامن بزند پرهیز کنند تا برای کار دیپلماتیک و تغییر وضعیت فضا فراهم شود».

وی در ادامه تأکید کرد: نخستین وظیفه ضرورری تمامی طرف ها آن است که ایالات متحده را وادار کنند تا به ‌شکل بی‌قید و شرط به این توافق برگردد و تمامی تحریم‌های مربوط به آن را لغو کند. این کار، توافق را به مسیر درست باز می‌گرداند.

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه با حضور در گفتگوی ویژه خبری درباره آغاز فعالیت غنی‌سازی ۲۰ درصد کشورمان، گفت: وقتی طرف های دیگر برجام به تعهدات خود عمل نکردند ما بر اساس یک برنامه‌ریزی و در پنج گام تعهدات خود را کاهش دادیم در یکی از گام‌ها ما اعلام کردیم که دیگر به محدودیت غنی سازی ۳/۶ درصدی پایبند نیستیم، از امروز با توجه به قانون مجلس شورای اسلامی و البته با طی کردن روال قانونی غنی سازی ۲۰ درصد را آغاز کردیم.

وی با تاکید بر اینکه تمام روال حقوقی آغاز غنی سازی و اعلام به سازمان بین المللی انرژی اتمی طی شده است، گفت: وقتی که به کاهش گام‌ها شروع کردیم این کار را بر اساس حقوقمان در برجام اتخاذ کردیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1086696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =