برکت نام شهید در مسابقات همراه تیم بود

مهدی حسنی گودرزی با بیان اینکه تیم کشتی فرنگی دانشگاه آزاد اسلامی به نام شهید هادی باغبانی مزین شده گفت: شاید یکی از دلایلی که الطاف الهی نصیب تیم ما شد به برکت وجود نام این شهید بر روی تیم بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، طاها کاردان ؛ تیم کشتی فرنگی دانشگاه آزاد اسلامی که موفق به کسب مقام نایب قهرمانی لیگ کشتی فرنگی کشور و دریافت مدال نقره شد حالا در یک اقدام فرهنگی شایسته، بازیکنان، مربیان و اعضا تیم قرار است مدال نقره نایب قهرمانی خود را به خانواده شهید مدافع حرم هادی باغبانی اهدا کنند. در همین راستا گفتگو کردیم با سرپرست تیم کشتی فرنگی  دانشگاه آزاد اسلامی، که متن آن به شرح زیر است.

پس از سال‌ها حضور در ورزش کشتی چندسالی است که وارد عرصه مربیگری شده ام

مهدی حسنی گودرزی صحبت‌هایش را اینگونه آغاز کرد؛ از ابتدای نوجوانی در ورزش کشتی فعالیت داشتم و علاقه زیادی هم به این رشته دارم. حالا چند سالی است که وارد عرصه مربیگری شده ام و در این مدت چندین سال سرمربی تیم کشتی دانشگاه ازاد تهران جنوب بودم و دوسال هم سرمربی تیم دانشگاه آزاد استان تهران بودم. سال گذشته نیز مربی تیم دانشگاه ازاد در لیگ برتر بودم و امسال هم بنده را قابل دانستند برای سرپرستی تیم.

حضور تیم های دانشگاه ازاد در مسابقات لیگ برتر اکثر رشته های ورزشی برای حمایت از بازیکنان
وی در ادامه افزود: مرکز ورزش و تربیت بندی دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس سیاست گذاری ورزشی خود در کلیه رشته ها برنامه ریزی مدون داشته است تا از ورزش همگانی و ورزش حرفه ای در واحد های دانشگاهی و رقابت های استانی و کشوری و در نهایت تشکیل  یک اکادمی قهرمانی برای حمایت بازیکنان و ورزشکاران را در دستور کار داشته است با تلاش ها و حمایت مدیریت  مرکز ورزش و تربیت بندی دانشگاه آزاد اسلامی امیر عباس لشگری، دانشگاه آزاد در اکثر لیگ های حرفه ای ورزش کشور حضور پیدا کرده است و رشته کشتی فرنگی هم مستثنا نبوده است.

با تشکر از کادر فنی بسیار عملی، زحمتکش و کاربلد تیم، مجید رمضانی سرمربی تیم، بهمن طیبی مربی  و امیرعباس انوری بدنساز از ابتدا با تلاش های فراوانشان توانستیم به ایم مقام برسیم البته در جذب بازیکنان هم اهتمام ویژه به جوان گرایی داشتیم. البته در انتخاب اعضای تیم در این دوره از مسابقات با چالش هایی روبرو شدیم. به علت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و محدودیت های فعلی در سطح کشور، تعطیل بودن باشگاههای کشتی و عدم برگزاری مسابقات کشوری و استانی، اعضای تیم امکان تمرین بر روی تشک نداشته اند و به همین دلیل هیچ معیاری برای سنجش بازیکنان وجود نداشت، در همین راستا باشگاه تصمیم گرفت معیار انتخاب بازیکنان براساس میزان آمادگی جسمانی انفرادی، انجام آزمایشات پزشکی (فیزیولوژی) و با توجه به سبقه و کارنامه هر یک از بازیکنان در کادر فنی باشد.

در طی فصل، ۵ دوره اردو برگزار کردیم که زمان بندی شده و حرفه ای بود که در نوع خود کم نظیر بود و با توجه به شرایط و محدیدت های شیوه نامه های بهداشتی ابلاغ شده وزارت بهداشت، سختی برگزاری اردو ها دو چندان شده بود و از چالش ها و مشکلات برگزاری اردو ها بود.

امسال با وجود شرایط محدودیت های کرونا و احساس میشد تیم ها استقبال نکنند اما سطح مسابقات بسیار بالا بود. ما در یک گروه خیلی سخت بودیم تمام تیم‌های مدعی در گروه ما قرار داشتند. از تیم ایران مال قهرمان فصل گذشته و  تیم صبای نور  کردستان که  نفرات شاخص سال های گذشته را داشتند و همچنین بودجه قابل توجه ای وارد مسابقات شده بودند و کادر فنی المپیکی شان ولی خوشبختانه توانستیم در دور اول از گروه خود صعود کنیم با به عنوان تیم دوم راهی نیمه نهایی شویم. در کل مسابقات این فصل برعکس انتظار که باتوجه به شریط کرونا بود بر سطح خوب و بالایی برخوردار بود.

تیم ‌کشتی فرنگی دانشگاه آزاد اسلامی به پیشنهاد امیر عباس لشکری رئیس مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی، به نام  شهید والا مقام هادی باغبانی که از خانواده دانشگاه آزاد اسلامی و دانشجوی دانشگاه ازاد شعبه تهران مرکز هم بوده از دور رفت مسابقات مزین شده بود. از وجود نام شهدایی که جان پاکشان را در راه وطن شان تقدیم کردند  ممد بگیریم و تصمیم گرفته شده که بهتر است که از خانواده دانشگاه آزاد باشند با مشورتی که با مرکز ایثارگران دانشگاه آزاد گرفته شد و نام این شهید به عنوان یکی از دانشجویان شهید دانشگاه آزاد تهران مرکز انتخاب و تیم به نام ایشان مزین شد و با کسب اجازه از خانواده شهید، در مراسمی با حضور محمودرضا آقامیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران نامگذاری انجام شد.

شاید یکی از دلایلی که الطاف الهی نصیب تیم ما شد و توانستیم این نتیجه را کسب کنیم به برکت وجود نام این شهید بر روی تیم بود.

قرار است امیر عباس لشکری رییس مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه ازاد با نصیرزاده رییس سازمان لیگ کشتی و خانواده شهید هماهنگی های لازم را انجام دهند و به اتفاق مسئولان و اعضا تیم به منزل شهید برویم و مدال و حکم را تقدیم خانواده محترم شهید کنیم.

آسیب های تیم از مصدومیت ها
امسال اگر لیگ جهانی کشتی فرنگی تشکیل شود با همین ترکیب و اگر امکانش بود با تقویم تیم در مسابقات حضور خواهیم داشت در صورت برگزاری مسابقات، در طی مسابقات و تمارین این فصل از ناحیه آسیب دیدگی بازیکنان، تیم آسیب زیادی دید. بازیکن وزن ۶۳ کیلو تیم در نیمه نهایی از ناحیه آرنج آسیب دید و در فینال نتوانست تیم را همراهی کند که بسیار به حضورش احتیاز داشتیم همچنین سجاد میهن طلب در تمارین از ناحیه کتف آسیب دید و توسط پزشم معالج شش ماه از فعالیت های ورزشی منع شد بازیکن دیگر تیم از ناحیه مچ دست اسیب دید. آسیب دیدگی بازیکنان در تمارین و مسابقات خیلی به تیم ضربه زد و برای فینال بسیار نیاز داشتیم به حضور این بازیکنان بنای کار تیم حفظ اکثر بازیکنان برای فصل بعد خواهد بود.

تمرکز بازیکنان برجسته در ۴ استان و عدم رشد استان های دیگر
یکی از مشکلات کشتی فرنگی تمرکز بازیکنان برجسته و تیم های قوی در تعدادی استان ها است. استان های شاخص مثل مازندران، خوزستان، فاری و قم دارای بازیکنان برجسته و شاخص هستند؛ اکثر بازیکنان علاقه مندند که در رقابت های استان خود شرکت کنند و تیم های استان دیگر برای جذب بازیکنان برتر تلاش و اقدامی نمیکنند که باعث شده استان های دیگر در این رشته رشد نداشته باشند خوب است که دیگر استان های غیر شاخص هم با سرمایه گذاری و جذب بازیکنان خوب در راستای ارتقا این ورزش در دیگر استان ها هزینه کنند.

به جز تیم ایران مال دیگر تیم ها برای جذب بازیکن هزینه مناسب و قابل توجه ای را تقبل نکرده اند و از مهم ترین دغدغه بازیکنان لیگ مبالغ پایین قرارداد ها است. هییت های استانی کشتی هم در راستای حضور بازیکنان در استان دیگر باید همراهی بیشتری داشته باشند، اکثر تیم ها بودجه مشخصی دارند که از فصل قبل مصوب میشود و متاسفانه امکان مانور زیاد روی مبالغ قرارداد بازیکنان را ندارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1086699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =