رونمایی از قطار ملی تا پایان بهمن ماه

معاون شهردار تهران، از تکمیل و رونمایی از قطار ملی تا پیش از پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ سید مناف هاشمی، با اشاره به پیشرفت پروژه ساخت قطار ملی مترو، تصریح کرد: در تلاش هستیم قطار ملی تا پایان بهمن ماه رونمایی شود.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه نیاز به واگن‌های مترو در کشور بیش از هر زمان دیگری حس می‌شود گفت: کلانشهر تهران در حال حاضر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ دستگاه واگن است.

وی از تکمیل و راه‌اندازی از یک رام قطار ملی تا پیش از پایان سال جاری خبر داد و گفت: با توجه به پیشرفت مناسب داخلی‌سازی واگن مترو به میزان حدود ۸۰ درصد، در سال جاری تلاش برای بومی سازی ناوگان جدید شکل گرفت، معتقدم تولید انبوه واگن‌ها در جهت توسعه حمل و پاک خواهد بود و ان‌شاءالله تا پایان سال به میزان ۸۵ درصد خواهیم رسید.

معاون حمل ونقل، ترافیک شهرداری تهران با اشاره به نامگذاری سال جهش تولید اظهار داشت: قرارداد شهرداری و معاونت علمی ریاست جمهوری که یک سال پیش برای طراحی و اجرای یک رام قطار منعقد شد به نیمه رسیده است و شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی در این موضوع فعال هستند. پیرو آخرین جلسه که روز پنج‌شنبه گذشته با حضور ستاری و آقامحمدی برگزار کردیم و تصمیمات مهمی برای رسیدن به سقف ۸۵ درصد ظرفیت گرفته شد.

هاشمی تاکید کرد: حمایت دولت از تولید انبوه ملی علاوه نوسازی و توسعه ناوگان عمومی شهر سبب جلوگیری از بیکاری جوانان و رونق ملی می‌شود و امیدواریم این تجربه ساخت تجهیزات مترو منجر به عقد قرارداد بزرگی برای ساخت حداقل ۴۲۰ واگن برای تهران و سایر کلانشهرها شود.

معاون شهردار تهران ادامه داد: تست میدانی قطار و اخذ تاییدیه‌های لازم آن از پایان سال جاری شروع آغاز خواهد شد. ضمناً در همین راستا در حال توافق برای تولید انبوه با حمایت سازمان برنامه و بودجه هستیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1086713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =