شهیدان سلیمانی و المهندس سابقه طولانی در مبارزه با داعش و استبداد داشتند

برهم صالح با بیان اینکه شهید سلیمانی در شرایط سخت جنگ با داعش در کنار عراقی‌ها بود، گفت که این شهید در کنار شهید المهندس سابقه طولانی در مبارزه با استبداد، دیکتاتوری و تروریسم داعش داشتند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)،   برهم صالح رئیس جمهور عراق امروز سه شنبه طی نطقی در مراسمی که سازمان الحشد الشعبی در نخستین سالروز شهادت سردار سلیمانی، المهندس و همرزمانشان برگزار کرده بود، از نقش این شهدا در پشتیبانی از عراق در مبارزه با تروریسم تقدیر کرد.

به گزارش پایگاه خبری موازین نیوز، رئیس جمهور عراق در این نشست که با حضور شماری از مقامات و وزرای عراقی برگزار شده بود، گفت: «ما در این محفل شریف، برای گرامیداشت یاد دو شخصیت برجسته گرد هم آمدیم که اثر و سابقه طولانی در مبارزه با استبداد، دیکتاتوری و مبارزه با تروریسم داعشی داشته‌اند.»

او افزود: «این دو شهید یکی ابومهدی المهندس نائب رئیس سازمان الحشد الشعبی است که یک مجاهد شجاع و پرتلاش بود که در مسیر دستیابی به آرمان‌های میهنی و مردمی خود در خط مقدم قرار می‌گرفت و دیگری حاج قاسم سلیمانی است که در شرایط سخت جنگ عراق با تروریسم و داعش در کنار عراقی‌ها بود.
برهم صالح در ادامه از رشادت‌های رزمندگان الحشد الشعبی در کنار دیگر نیروهای مسلح عراق و همچنین برکت فتوای جهادی مرجع عالیقدر دینی عراق و نقش معنی آن در پیروزی بر داعش و تروریسم تقدیر کرد.

رئیس جمهور عراق همچنین با بیان اینکه زبان از توصیف نقش بزرگ و شجاعانه شهید ابومهدی المهندس در آن شرایط دشوار جنگ عراق با داعش قاصر است، گفـت: به واقع او یک مهندس و فرمانده در شرایط سخت رویارویی با تروریسم بود و امروز تحت عنوان شهادت و حاکمیت جمع شده‌ایم. عنوانی که عزت و فداکاری را یکجا جمع می‌کند و شهادت که بالاترین مرتبه ایمان است جز با اخلاص و فداکاری حاصل نمی‌شود و عزت و شرافت هم این گونه است بدون وجود استقلال و حاکمیت، بی معناست.»

انتهای پیام/.

کد خبر: 1086730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =