رزمایش پهپادی ارتش پیام بازدارندگی را به دشمنان صادر می‌کند

امیر شاهین تقی‌خانی با اشاره به تمرین پهپادی ارتش بیان کرد: این رزمایش بزرگ بر اساس نیازهای روز کشور طراحی شده است زیرا در حال حاضر توجه به حوزه‌های پهپادی در بخش‌های شناسایی و رزمی یکی از اولویت‌های ارتش است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، برنامه «رویداد» رادیو گفت‌وگو در خصوص رزمایش پهپادی ارتش با امیر شاهین تقی‌خانی سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران به صورت تلفنی گفتگو کرد.

امیر شاهین تقی‌خوانی با بیان اینکه هر رزمایشی نیازهای مرتبط با آمادگی‌های روحی و رزمی را برای مدافعان دین و میهن تامین می‌کند، گفت: مجموعه بزرگ ارتش جمهوری اسلامی ایران هم با طراحی رزمایش‌های متعدد از سال‌های گذشته تا کنون همواره تلاش کرده است، آمادگی‌های رزمی خود را ارتقاء ببخشد.

وی با تصریح بر اینکه تمام تمرینات و رزمایش‌ها متناسب با تهدیدات و نیازهای دفاعی کشور طراحی می‌شود، اظهار کرد: آنچه امروز در حوزه رزمایش طراحی می‌کنیم با آنچه در پنج سال و حتی شش ماه پیش طراحی کرده‌ایم متفاوت است زیرا نیازها تغییر می‌کند.

سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تمرین پهپادی ارتش بیان کرد: این رزمایش بزرگ بر اساس نیازهای روز کشور طراحی شده است زیرا در حال حاضر توجه به حوزه‌های پهپادی در بخش‌های شناسایی و رزمی یکی از اولویت‌های ارتش است و مجموعه ارتش تلاش می‌کند ناوگان رزمی نیروهای زمینی، پدافند، هوایی و دریایی خود را به انواع پهپادها تجهیز کند.

وی از تجهیز تمام بخش‌های ارتش به صدها نوع پهپاد خبر داد و عنوان کرد: در تمرینی که از روز سه شنبه آغاز شده است، پهپادهای بومی و ایرانی را استفاده می‌کنیم یعنی محصول دست فعالین در جهادهای خودکفایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و وزارت دفاع و پشتیبانی و نیروهای مسلح است.

امیر سرتیپ تقی‌خانی با بیان اینکه در رزمایش پهپادی ارتش، جلوه‌هایی از آمادگی ارتش را در حوزه پهپادی شاهد هستند، عنوان کرد: این رزمایش در دو روز برگزار می‌شود و البته بنا نیست تمام توانمندی خود را به رخ بکشیم و فقط گوشه‌هایی از آمادگی‌ها ارائه می‌شود و برای اینکه مردم عزیز دلگرم به این آمادگی‌ها شوند و همچنین خط و نشانی باشد برای کسانی که چشم طمع به این آب و خاک دارند و هر از گاهی با حرف‌ها و تهدیدهایی، مردم را نگران می‌کنند.

وی هر اقدام رزمی را در راستای بازدارندگی عنوان کرد و گفت: وقتی انواع پهپادهای ارتش در مرزها مستقر شده‌اند و کار پایش و مراقبت را انجام می‌دهند، پیام بازدارندگی را به دشمنان صادر می‌کند.

امیر سرتیپ تقی‌خانی با اشاره به اینکه این رزمایش نخستین تمرین ارتش در سطح تخصصی پهپادی است، اظهار کرد: تا کنون اجرایی در این سطح و با این تعداد پهپاد را نداشته‌ایم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1086735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =